PDA

Vis full versjon : Alarmen lever sitt eget liv.. mulig å deaktivere denne?



Sotengel
28/11/14, 15:34
Hei godt folk :) Har i det siste vert plaget med alarmen på begge mine biler, S60`n står og tuter helt pluteselig uten att det er noe som skulle tilsi at den burde gjøre det får opp i info displayet : Larm utløst kontrolera bil... og V70´n får jeg beskjed om alarm service erfordras (mener jeg det sto) finner ingen feilkoder på s60. På V70 har ikke kjørt noen diagnose på ennda. (fikk vite det av min bedre halvdel i dag tidlig) lurere egentlig på om det er mulig å deaktivere dette i Vida (har vida og Dice selv) og eventuellt hvor dette gjøres i Vida.

FroBe
28/11/14, 16:40
Sikring 29 i dashbord (luke ved førerdør) gir strøm til sirenen.

Du kan kikke på monteringsanvisningen (http://accessories.volvocars.com/sv-se/V70(00-08)/InstallationInstruction/Document/VCC-131916-1/2001/2.0T/Automatic/default/V70%20(00-08)%202001) for å finne ut hvordan sirenen kan byttes.
Disse ryker regelmessig på grunn av at det oppladbare batteriet i sirenen lekker syre ned på kretskortet slik at alarmen får feil.

Daniel V
28/11/14, 20:12
På vår måtte vi lukke panseret relativt hardt for at den skulle holde stilt. Lukket man panseret som på en utstillingsbil, så begynte den ofte å ule.

Sotengel
28/11/14, 20:16
OK men kan dette være tilfelle på begge bilene det du nevner her Frode? Begge disse bilene er 01 modeller.
Skal smelle igjen begge panserene i morgen å se hva som skjer Daniel V.

Sendt fra min Nexus 5

FroBe
28/11/14, 23:02
Jeg saget opp min livløse sirene for 3 år siden og byttet batteriet, men det varte bare et halvt år før den begynte å jukse. Da kjøpte jeg ny sirene.
http://forum.vccn.no/showthread.php?33858-Bytte-batteri-i-sirenemodul
Dette er en normal feil på V70N, S60 og S80.

945-Halden
30/11/14, 14:48
Fullt mulig å fjerne alarmen i softwaren ja. Det er gjort på min bil, og nå sliter de med å få lagt inn softwaren igjen, men det får de bare klare for jeg har ikke bedt dem om det.
Ny software koster over 2000 kr. Sirena like så.....

Jimmen
30/11/14, 19:36
Godt gjort om det er samme feilen på begge bilene også da..
Men, har du iphone?

Husker jeg leste noe om at en iphone utløste alarmer i hytt og gevær her jeg for en stund tilbake..

Sotengel
30/11/14, 23:47
Ja har vært heldig der.. Ingen i husstanden har eple tlf.

Sendt fra min Nexus 5

Sotengel
06/12/14, 00:02
Har vært rolig nå etter jeg startet denne tråden...Skal få hekta på dicen nå på søndag å se hva som eventuelt feiler V70'n mye stri nå i desember av en eller annen grunn :/

Sendt fra min Nexus 5

945-Halden
06/12/14, 15:09
Fullt mulig å fjerne alarmen i softwaren ja. Det er gjort på min bil, og nå sliter de med å få lagt inn softwaren igjen, men det får de bare klare for jeg har ikke bedt dem om det.
Ny software koster over 2000 kr. Sirena like så.....

Ny software (Volvo verksted) fikset biffen på min sirene. Fikk og larmservice erfodras meldinga. Verksted (Bilextra) sletta software på min (uten å spørre først) da de leste ut feilmelding at det var noe med sirena som var feil. Fikk lasta inn software på nytt og nå virker alarmen igjen uten å ha bytta sirene.
Verksted (bilextra) mente det var batteriene i den men er nå litt usikker...

Så lykke til :)