PDA

Vis full versjon : Fjernetjene park. varmer MY11 - Volvo/Autoplugin V2/Comfort Call?



Vegard__
26/11/14, 19:25
Hei. Har prøvd å lese meg opp på diverse emner her inne, og er like klok (not)...

Kan jeg fjernstyre parkeringsvarmeren i min MY11 XC70?

Eller må jeg legge til noe Volvo-original-parts-greier til 12.000 kroner?

Kan Autoplugin brukes? Eller Comfort Call?

What to do.....?

:)

Runis
26/11/14, 20:26
Har du volvo on call,kan du fjernstyre varmeren fra telefonen din.

Vegard__
26/11/14, 21:31
Ikke noe VOC på tlf på 2011

SagaPer
27/11/14, 17:14
Manuell fjernstart. Rekker 600 meter: http://accessories.volvocars.com/sv-no/XC70(08-)/Accessories/Document/VCC-473105/2011/D5%20AWD/Automatic. Koster ikke skjorta. Sjekk hos Volvo-forhandler.

Vegard__
27/11/14, 23:10
Har du volvo on call,kan du fjernstyre varmeren fra telefonen din.

Kanskje du har rett like vel Runis [emoji4]
I dag kom Bilia på banen og sa akkurat det motsatte av hva VOC sa..

VOC: ingen app funksjoner på MY11 i det hele tatt. Ikke varmer heller.

Bilia: joda, VOC kan fjærnbetjene varmeren din. Du må bare kjøpe abonnement. Du får riktignok ikke de andre greiene som på MY12+ med låse bil, posisjon osv...

Jeg er akkurat like (lite) klok som før... Hva er egentlig riktig?

Vegard__
27/11/14, 23:13
Manuell fjernstart. Rekker 600 meter: http://accessories.volvocars.com/sv-no/XC70(08-)/Accessories/Document/VCC-473105/2011/D5%20AWD/Automatic. Koster ikke skjorta. Sjekk hos Volvo-forhandler.

Hvis Bilia har rett, så kan et VOC abonnement til 480,-kr pr år være løsningen.
Det blir billigere enn å installere noen ting.

I følge Bilia Drammen... VOC selv sa nei, det går ikke.
Så får vi se hva som egentlig stemmer. Skal dit på tirsdag for et reimhjulstrammer- bytte. Var visst en service bulletin/re-call på den delen.

MadAss
28/11/14, 07:10
Har du OnCall i bilen, kan du bruke HeaterStart apppen. Denne gjelder kun for 11 modell og styrer kun dieselvarmer. Forutsetter selvfølgelig abonnement.

Alle nyere modeller bruker OnCall appen, som har lagt flere funksjoner og koster også derfor mer.

Runis
30/11/14, 12:38
ja,jeg har denn løsningen på min v70 2011 mod å denn fungerer greit.eneste jeg savner er en tilbakemeld i appen att faktisk varmeren starter.

Vegard__
30/11/14, 14:02
ja,jeg har denn løsningen på min v70 2011 mod å denn fungerer greit.eneste jeg savner er en tilbakemeld i appen att faktisk varmeren starter.

Ok, da er jo egentlig det helt topp. 480kr per år sa Bilia.
Det er det verdt :)

De andre funksjonene som MY12 og nyere har er jo kule, men fjernstyring av varmeren er egentlig det mest viktigste for meg.

Da antar jeg at de bruker gsm-kapasiteten i OnCall enheten, og da kan jeg vel starte varmeren fra hvor som helst, bare det er mobildekning?

Fjernkontroll og ettermontert styring gir vel maks et par hundre meter rekkevidde?

Runis
30/11/14, 15:11
Regner med at det er denn funksjonen signalet går gjennom ja.Bare last ned riktig app.Heater start.Her kan du også sende bilen beskjed hvilket kl denn skal starte itillegg til direkte start.

SagaPer
30/11/14, 18:11
Ok, da er jo egentlig det helt topp. 480kr per år sa Bilia.
Det er det verdt :)

De andre funksjonene som MY12 og nyere har er jo kule, men fjernstyring av varmeren er egentlig det mest viktigste for meg.

Da antar jeg at de bruker gsm-kapasiteten i OnCall enheten, og da kan jeg vel starte varmeren fra hvor som helst, bare det er mobildekning?

Fjernkontroll og ettermontert styring gir vel maks et par hundre meter rekkevidde?

Ettermontert manuell fjernstart rekker 600 meter. Se min post lenger oppe.

Vegard__
30/11/14, 20:05
Joda, jeg ser det nå Per.
Men 600, 100, 50... Det er alle innenfor det jeg definerer som kort rekkevidde.
Heat Start via VOC sitt gsm system var jo helt topp :)

way_
01/12/14, 10:53
Manuell fjernstart. Rekker 600 meter: http://accessories.volvocars.com/sv-no/XC70(08-)/Accessories/Document/VCC-473105/2011/D5%20AWD/Automatic. Koster ikke skjorta. Sjekk hos Volvo-forhandler.

Og på en MY11 så trenger man kun fjernkontrollen + SW? Mottaker til fjernkontrollen og nødvendig elektronikk ligger klart i bilen?

Aleks_
01/12/14, 22:08
Nei. Mottakerboks, ledningsnett, antenne og fjernkontroll kommer i et sett.

Vegard__
03/12/14, 18:35
Løst.
VOC aktivert og Heater Starter app nedlastet.
Funker som snus.
Tommel opp [emoji106][emoji3]

Fotnote:
Nå skjønner jeg hva folk med park.varmer med tidsur/remote har mast om i alle år... Hverdagsluksus :)

Litt sånn som når man kjørte manuell igjen etter å ha hatt automat i mange år.

Mojito71
09/01/15, 20:32
Løst.
VOC aktivert og Heater Starter app nedlastet.
Funker som snus.
Tommel opp [emoji106][emoji3]


Jeg har også en XC70 MY11, er det bare å aktivere VOC der også? Eller må det ha vært levert med bilen?

kospaang
09/01/15, 23:48
Jeg har også en XC70 MY11, er det bare å aktivere VOC der også? Eller må det ha vært levert med bilen?
VOC må være installert fra fabrikk ja...

Men, anbefaler på det varmeste denne fjernkontroll-løsningen da; http://forum.vccn.no/showthread.php?43124-Pris-fjernkontroll-dieselvarmer-XC70-My12
Funker som snus ! Kjemperekkevidde med 'feedback' og alltid 'oppe' og ingen ytterligere gebyr.

mvh/

Mojito71
09/01/15, 23:56
VOC må være installert fra fabrikk ja...

Men, anbefaler på det varmeste denne fjernkontroll-løsningen da; http://forum.vccn.no/showthread.php?43124-Pris-fjernkontroll-dieselvarmer-XC70-My12
Funker som snus ! Kjemperekkevidde med 'feedback' og alltid 'oppe' og ingen ytterligere gebyr.

mvh/

Hva er prisen for å få en slik løsning oppe og gå?

kospaang
10/01/15, 00:21
Hva er prisen for å få en slik løsning oppe og gå?
Prisen var ca. 6,200 inkl. deler&arbeid, i 2012.

En må av og til 'regne i hodet' ca. hvor lang tid på forhånd en skal starte for at motor&kupé-oppvarming tilsvarer den som 'timer' regner ut, men det er bare bra - for da vet en ca. hvor mye kjøring(lading) som må til for å holde god trim på batteriet. For dieselvarmeren trekker litt Ah som du sikkert vet.

Men, regnestykket er lett - og uanz er prioriteres motoroppvarming før kupé - så alt oppvarming er bra for motor/økonomi/miljø.
Her er en god nok empirisk regel:

http://forum.vccn.no/showthread.php?45090-Manuell-start-av-webastovarmer-hvor-lenge-før

mvh/

Vegard__
12/01/15, 18:09
Jeg har også en XC70 MY11, er det bare å aktivere VOC der også? Eller må det ha vært levert med bilen?

Hei, jeg anbefaler deg absoluttttttttt VOC til 490kr pr år.

VOC er et abonnement, en tilleggtjeneste du kjøper av Volvo.
Bare å ringe VOC eller stikke innom nærmeste Volvoforhandler så sjekes statusen opp asap. Min bil jadde et halvt pt igjen med VOC fra tidligere eier.

Jeg ville kanskje vurdert de andre greiene hvis VOC ikke var tilgjengelig, men med rekkevidder på meter, i stedenfor UENDELIG med VOC, så er det ikke så mye å tenke på.

Det er en original greie, og med MY11 som du, og jeg har, er det en helt enkel men genial app for styring av timer, med tre valg; Timer 1, Timer 2 eller Direktestart av varmer.

Hvis du har bilen i 10 år (noe du IKKE har...?) så er det 4.900,-kr, noe som fortsatt er langt rimeligere enn de andre løsningene.

Har du bilen i hele fem år, er kostnaden din 2.500,-kr. Noe som er ganske rimelig for en fantastisk komfortabel tilleggstjeneste.

Jeg kan legge til, som et aporopos, at min Volvia Total Care, ble 1.200,-kr rimeligere pr år grunnet Driver Support. Det er 2,5 år med VOC og varm bil fra iphonen på sofaen eller hvorsomhelst :)

Go VOC ! :)

Vegard__
12/01/15, 18:14
I tillegg kan jeg legge til at det ikke er behov for noe hoderegning med VOC heater, du setter tiden til da du skal ha bilen kjøreklar.
Resten styrer bilen selv ut i fra temperaturen ute, og begynner forvarmingen når den finner det nødvendig med tanke på å være ferdig til f eks kl 15:00 som du har stilt inn :)