PDA

Vis full versjon : Lys i bagasjerom V70 - mikrobryter?



mrstfu
23/11/14, 16:36
For et år siden hadde jeg ikke varme i bakruta, og sentrallåsen fungerte ikke på bakluka. Åpnet opp og overhalte ledningsmatta akkurat der hvor den går gjennom D-stolpa og ut i luka, og sentrallås og varmetråder fungerer i dag fint. Men, etter det har jeg ikke hatt lys i bagasjerommet. Ettersom det skal tennes når man åpner luka, regner jeg med det er en mikrobryter et eller annet sted, hvis signal ikke når frem til lyset i taket.

Har noen et koblingsskjema til den ledningsmatta her? Ledningene fra lampa i taket får forbi kontakta i D-stolpa, og har sånnsett ikke noe med lukenettet å gjøre. Merker jeg ikke har noe som helst lyst til å gjøre jobben med ledningsnettet om igjen.

850GLTsilver
25/11/14, 21:01
Sitter i lukelåsen.
Blå/Brun ledning ned til låsen, og så en hel vill mengde koblinger og kontakter med en sort ledning til jord.
På kontakt 24/25 finner du ledningen på klemme 13

Rcar
26/11/14, 00:49
Mange ganger hjelper det å dynke (altså spraye) disse microbryterne i/med CRC elektronikkrens.
Legger seg fort fett, fukt og smuss på dem...
Jeg har i alle fall fikset 10 slike kranglete brytere på den måten - dog har du brudd i noen ledning - hjelper jo det selvsagt lite ;)

Rcar