Logg inn

Vis full versjon : Montert 300hk oppsett, afr på på under 10?



v o l v o power
23/11/14, 16:24
Hei, har nå montert 300 oppsett på min 940 turbo.
dette har jeg montert:

3" eksos fra turbo med 1 lyddemper.
Grønne r dyser
3" lmm
300hk chipper fra turbotrimming.
Bensintrykkregulator 1.1.4 linjær.


Justerte grunntrykket på Bensintrykkregulatoren til 3.8
bredbåndslambda viser 14.8 på tomgang, og når jeg passerer 3500om så synker den til under 10.
Har nå prøvd med fram med justering og må helt i 2.5 bar i bensintrykk med slangen koblet av, og da viser den 14.8 på tomgang og ligger på ca 12,5-13 til jeg passerer 6000omd og da synker den til 11.

Noen som veit hva som kan være feil?
Trenger jeg en 1.1.2 progresiv bensintrykkregulator?

Skal selvfølgelig montere større intercooler og større turbo så fort som mulig

ArneR
23/11/14, 18:39
Du er nødt til å sjekke med han som har laget chipen om den er beregnet på en progressiv btr. Men jeg regner egentlig iskaldt med at den er beregnet på en linjær btr. Det du kan gjøre til å begynne med er å justere bensintrykk så du får grei afr under pådrag og så kjøre fint på lavlast til lh2.4 har lært å kompensere for mager blanding der.

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk 2

Kauto
07/12/14, 21:08
Kjøp en 1,1-2 du :) prøvde en 1,1-4 på en kamerat sin bil med 300 oppsett, den fikk alt for mye bensin da. har ikke afr måler , men 1,1-2 funker utrolig bra på min, grunntrykk stilt på 3,5 bar med vakumslangen av. Kjørt med dette selv i 2,5år uten problemer! :)

Riff
10/12/14, 20:49
Kan aldri tenke meg at chippen er lagd for noe som helst annet enn linjær btr.
Hvorfor prøve å gjøre noe så enkelt som trykkjustering vanskelig?

Batland
10/12/14, 21:20
Noen som veit hva som kan være feil?
Trenger jeg en 1.1.2 progresiv bensintrykkregulator?

Forskjellen i bensinmengde mellom en linjær 1:1 og en 1:1,4 BTR er kun 6,5% når du kjører 1,0 BAR ladetrykk så det vil ikke løse problemet som nesten alltid er dårlig chip.

Forskjellen i fuelmengde mellom 10:1 og 12,5:1 i AFR er hele 25%.

howdini
11/12/14, 21:47
Største problemet ligger i tenningschippet, lamdasensoren klarer og fikse de verste skavankene på bensinchippet vist lamdasensoren fungerer.
Problemet er att ikke noen har tatt seg bryet med og lage ett skikkelig oppsett som fungerer tilfredsstillende slik som Cosworth har,
den dagen noen lager sett spesifikt oppsett med følgende:

1. En turbo av bestemt spec.
2. en kam med satte verdier
3. en luftmengdemåler med nr........
4. den korrekt dyse(størrelse)nr.....
5. ett gitt eksosanlegg (3")
6. en intercooler
7. ett bestemt luftfilter (k&n Panelfilter)
8. Bensinchip som passer overstånde specs.
9. Tenningschip som passer overstående specs.
10. Ett satt kompresjonsforhold. ( dette justeres med tykkelsen på den oppgraderte toppakningen.)

Da skal dere se att det blir fart i de fleste volvo "300hk" oppsett.
Før dette kommer de fleste 300 oppsett til og være revva.