PDA

Vis full versjon : ombygging speil



stereoboy
22/11/14, 16:46
Jeg har lenge irritert meg over de speilene mine i 240'n, fordi hver gang jeg må justere de så må jeg stanse eller be passasjer om og justere de....
så en dag jeg var på finn.no kom jeg over et par el speil til 1000kr inkl fult ledningssett, justeringsbrytere og bryter til varme i speil.
Når jeg pakket opp pakken i posten som kom uken etter, såg jeg speilene og gledet meg til å montere de på bilen.
jeg prøvde de på et batteri for å se om alt fungerte slik det skulle, og det gjordet det.
så skulle jeg montere speilene, tok av de gamle.
Mn der var det feil fester til de nye speilene mine ...... :(
Så nå spørr jeg, er det noen som vet hvordan jeg kan modifisere disse?
Jeg har en volvo 240 1983. Lurer på om speilene er fra nytypen 240 1987 ellr nyere.
Viste ikke at festene til speilene hadde forandret seg :(

Finnes det en how to tråd hvordan man kan modifisere disse eller må jeg selge de??

Terje1
22/11/14, 17:26
Er vel ikke speilene men dørene som må modifiseres.

Du må borre nye hull evt bytt til nyere dører.

TurboNoob
22/11/14, 18:31
Du må bore 2 nye hull til festene til speilene.

stereoboy
22/11/14, 18:38
Thats it?
Virka som om d ene hullet må bores der ruta kommer....
er det ingen som har prøvd dette før?

Terje1
22/11/14, 18:53
Thats it?
Virka som om d ene hullet må bores der ruta kommer....
er det ingen som har prøvd dette før?



Jo,og svaret har du allerede fått.

En må borre store hull ifra utsiden,husker ikke om det var ett eller to og et lite hull ifra andre siden slik at skruen har anleggsflate.
Du må vel kappe lista som holder skrapelista også om jeg ikke husker helt feil.
Her ser du hullene


4662

stereoboy
22/11/14, 19:09
Ok :)
Da får jeg prøve å modifisere i morgen da^^

stereoboy
22/11/14, 21:33
Men jeg har et siste spørsmål hvor skal egentlig de bryterne som man justerer speilene med stå?????
Finner det ikke noen steder....
mulig jeg er som andre mannfolk, jæ.... dårlig til å leite x)
Takker for evt svar :)

TurboNoob
23/11/14, 00:24
Bryterne kan stå enten i midtkonsollen ved brytere til varmetråder etc, eller nede ved håndbrekket. Jeg borret hull i håndbrekkkonsollen og satte dem der i min gamle 240.
Jeg har også en eldre 240 som jeg satte nyere speil på, trengte bare 2 hull, og skrapelisten måtte kappes. Somnevnt ovenfor her så må hullene fra utsiden være større enn hullene fra innsiden. Det er 2 stk M6 skruer som skal feste speilet.

stereoboy
23/11/14, 09:15
Takker for svar :)
Får se om jeg får til dette i dag ^^

stereoboy
24/11/14, 22:08
Har fått montert speila, mn de justerer seg bare sidveis :(
Noen som kjenner til problemet?
Og det rele som er på ledningsnettet er det til varmetrådene tidsur eller no eller er jeg på bærtur?
hvertfall, irriterer meg blå at jeg ikke dobbeltsjekka at de gikk alle veier før jeg monterte speila :(

TurboNoob
24/11/14, 22:41
Releet er til varmetrådene. De slår seg av etter ca 15-20 minutter.
Det kan være bryterne som ikke virker helt som de skal. Den ene på min funket litt av og til den ene veien.

stereoboy
24/11/14, 23:05
Hvordan kan jeg fikse dette?
Er det bryterne eller er det i speilene?

stereoboy
27/11/14, 16:30
Noen som veit hvordan jeg får av speil glasset uten og ødelegge det ?

TurboNoob
27/11/14, 22:29
På undersiden av speilhuset er det avlangt hull. der kan du stikke en skrutrekker opp og vri på en låsering som fester speilglasset til holderen.

stereoboy
27/11/14, 22:36
Så vidt jeg sjekket sist så så jeg ikke noe hull under speilet.....
leste om manuelle speil på en annen tråd på forumet, der det var forklart slik du sier, men tror det er annen patent på elspeil, eller er jeg på vidda????
skulle være forjæ.... å ødelegget glasset da for å sjekke inni. :)