PDA

Vis full versjon : beltevarsler 940



jonass
22/06/10, 22:36
Fikk beltevarsleren på sjåfør side til og virke, men virker ikke på passasjer siden.
Finner ikke kontakt under setet? Ligger den klar noe sted eller?
Er bryter og ledning fra der man setter i beltet.

gull pilen
23/06/10, 12:52
noen som virkelig vil ha den irriterende lyden altså...?
ska komme en konakt ut fra den du skubber beltet nedi så ska ledningen fortsette ned under setet... så hvis den er vekke må du nok løse setet å se under...

TeamBørnOut
23/06/10, 15:40
Ikke alle 940er som har dette liggende klart på passasjer siden.

jonass
23/06/10, 17:34
Ja er faktisk noen som vil ha alt som har vært eller er på bilen til og fungere.
Men tror jeg setter meg til ro med at det ikke er lagt opp til passasjer på min.
Var ute med setet og opp med matta og hele pakken.

boman
23/06/10, 17:45
Er det noen 940'r som har det klart i det hele tatt? Jeg har det klart på setet, men det finnes ingen kabel som knytter setet til bilen (ihvertfall ikke som ligger ved tilkoblingspunktet).

jonass
23/06/10, 18:07
Min hadde dette på bare sjåførsiden. Lurer også på om dette finnes til bakseter

Fjellvang
23/06/10, 18:07
Er på 940'en og 740'en :)
..men har tatt pæra ut :D

boman
23/06/10, 18:13
Min hadde dette på bare sjåførsiden. Lurer også på om dette finnes til bakseter

Tror ikke det finnes, men om det gjør så tror jeg at jeg skal prøve å få tak i.

ChrML
23/06/10, 21:31
Det ligger ledning ut fra stolen til beltevarsleren på passasjersiden (hvertfall på min), men det ligger ikke klart i elnettet. Må jo være en form for vektbryter og i stolen dersom det skal være det, ellers vil den jo mase hele tiden når du kjører uten at noen sitter der og beltet er av.

Dere som bare tar ut pæra, klikker det ikke fortsatt i beltevarsler releet deres? Er det ikke bedre å bare plugge ut pluggen ved førersetet? Det har jeg gjordt og fungerer strøkent.

boman
23/06/10, 21:33
I gamlebilen min så var beltelåsen tilkoblet på passasjersiden, men det var kun for en liten lysdiode i belteholderen og ikke for noen varsling.


Dere som bare tar ut pæra, klikker det ikke fortsatt i beltevarsler releet deres? Er det ikke bedre å bare plugge ut pluggen ved førersetet? Det har jeg gjordt og fungerer strøkent.
Jeg testa i samme bil å ta ut pæra, og da klikka det ikke i releet.

jonass
23/06/10, 21:38
Leste også i haynes boka at det skal være lys i belte holderne/låsene?
Undres på om man ikke kan paralellkoble passasjer stolen med sjåførstolen, så har man fungerende på begge stoler?

Har vært ute og kikka nå og kan ikke finne noe i baksete sitte puta.
Er jo ikke tikker eller lys til det bak heller så.
Synd at det ikke er slikt på 940 når det til og med var på en 244 81mod

TeamBørnOut
23/06/10, 21:39
Det er ikke vekt brytere på 940ne jeg har sjekka. ledningene til beltene ligger klare enten litt opp i midtkonsollen eller i nærheten der. de har vell ikke giddi å gjort noe mere med dette fordi det er dyrt å unødvendig. mulig noen tidlige utgaver av 940n har 2lamper i dashn til dette. men tvilsomt.

boman
23/06/10, 21:42
Leste også i haynes boka at det skal være lys i belte holderne/låsene?
Undres på om man ikke kan paralellkoble passasjer stolen med sjåførstolen, så har man fungerende på begge stoler?

Har vært ute og kikka nå og kan ikke finne noe i baksete sitte puta.
Er jo ikke tikker eller lys til det bak heller så.
Synd at det ikke er slikt på 940 når det til og med var på en 244 81mod

Det skulle jo gå å koble de sammen ja, men må få lurt inn en vektbryter så den ikke tikker når det ikke er en passasjer der.

I gamle bilen var det kun lys (en liten grønn lysdiode) på passasjerlåsen og den slukket når beltet ble satt i.

Anders-
23/06/10, 22:43
Hadde faktisk beltevarsler på både passasjer- og førerside på en av mine tidligere 240`r.. der var det vektbryter, når jeg klemte hånda ned i passasjerstolen når jeg kjørte begynte det å tikke!

TeamBørnOut
23/06/10, 22:51
samme som på 760n jeg hadde...
Det er ikke noe problem å montere opp. Man kan bruke en å samme lampe også(dasn). se på koblings skjemaet til 740 glt av nyere model.

Espein
24/06/10, 11:43
Ene 84 modellen jeg hadde av 740, vart det ett rødt lys inni belteholderen liksom, dette har jeg ikke sett på 85-modeller og oppover, sluttet de med det?

Slutter forøvrig å tikke om man tar ut pæra i instrumentet, og evt. i midtkonsollen bak :)