PDA

Vis full versjon : 240 med litt småproblemer. :)



Michelle
18/11/14, 19:13
Hej prøver først å få noen svar her før jeg hører andre veier.
Lambda lampa lyser ( vet at det ikkje trenger å være selve lambda'n) men har problemer med at bilen er litt dau før den kommer opp i turtall.
Motoren er en b230f og bilen er en 1993 modell. Så den går litt ufriskt før den kommer opp i turtall på 1 og 2 gir, kanskje litt på 3 gir, men når bilen er normal varm så kan den gå frisk igjen. Noen tips til hva jeg kan teste for å få den frisk igjen? Har tenkt på å prøve litt forskjellig, men hvis noen vet hva som er lurest å sjekke først så takker jeg for alle svar :)

Nilsson
19/11/14, 09:35
Det eneste jeg har vært borti på min var bensinpumpa, noen ganger gikk bilen som ei kule, andre ganger var den dau på høye turtall eller lave, alt ettersom:p
Lambda lampa mi kom å gikk litt, prøvde alt mulig rart og ei uke før jeg skulle sette i fk, bytta jeg til ei 044 pumpe så alt sku være klart og da blei alle problemene borte:p

sekse
19/11/14, 09:37
Høres ut som luftmengdemåler dersom resten er i bra tilstand.
Sjekk om den går litt bedre om du kobler vekk lmm.

745tic
17/12/14, 22:40
Les av feilkoder, alltid greit og se om man kan få ett hint før man bytter og river av kontakter i hytt og pine ;)

Michelle
21/12/14, 20:58
Har bytta plugger, pluggkabler, fordeler og fordelerlokk. Den gikk bitte litt bedre, men forsatt slik som før.
Regner med det er Lmm'n :) Så får se om jeg får bytta den fortløpende, har ikke ork å holde på med den bilen i kulda :p...