PDA

Vis full versjon : volvo 940 b230fb turbo prosjekt



martre
15/11/14, 22:45
Hei vil bygge opp en b230fb 8v turbo motor. så lurte jeg på om det er noen lette plasser å hente ut olje tur/retur slanger til turboen her (bilder hadde hjulpet mye) blir bare plugg and play turbo ikke no fikling med inmat i motoren eller no el-nett deler vil bli hentet fra en an volvo turbo motor. takk

ArneR
16/11/14, 03:21
Enkleste måten er å ta ut umbrako-blendepluggen under vannpumpe og sette dit en 1/4" BSP - 7/16" JIC overgang, da kan du skru på en an -4 oljeturslange. Tar du en 90* må du ta av vannpumpa, alternativt kan du velge en rett og heller kjøpe deg en slange med 90* i ene enden.

Retur vil jeg anbefale å skaffe tilveies bor og gjengetapp og ta på hull der den er originalt nede på blokka. Alternativt kan du sveise en rørstuss i selve bunnpanna, men dette blir ikke like bra i mine øyne. (Har prøvd begge løsninger)

Om du vil bore og gjenge, så kan du kjøpe deg noen bor på ebay i gradvis økende størrelse opp til 24,5mm og en 3/4" BSP gjengetapp, så setter du dit en hvilken som helst nippel fra Biltema, Tess etc. Anbefaler 19mm til retur.