PDA

Vis full versjon : bmw 530d gear kasse i volvo 2 serie



finn erik
13/11/14, 04:08
hei..skal ha bmw 530D gear kasse i 242en...korrleis gjer folk de med mylla aksling der? noen forrslag? bilde? de orginale krysse mitt på tåle vell ikkje so masse?

Daniel.B
13/11/14, 13:44
Jeg skal snart i gang med det samme. Boltsirkelen på 530D kassa er 110 mm, mens Volvo mellomakslingene har 96 mm boltsirkel. Tror det er noen som selger hardykobling som har begge boltsirklene og fungerer som et adapter. Men har ikke funnet det enda.

Evt om du skal ha mye effekt så kan det være en ide å få spesiallaget en skikkelig mellomaksel. Da ville jeg kanskje fått laget akselen i en hel del.

turb00le
13/11/14, 14:24
GKN fikser vel, men det er ikke gratis.

kimove
14/11/14, 14:07
Jeg skal snart i gang med det samme. Boltsirkelen på 530D kassa er 110 mm, mens Volvo mellomakslingene har 96 mm boltsirkel. Tror det er noen som selger hardykobling som har begge boltsirklene og fungerer som et adapter. Men har ikke funnet det enda.

Evt om du skal ha mye effekt så kan det være en ide å få spesiallaget en skikkelig mellomaksel. Da ville jeg kanskje fått laget akselen i en hel del.

Det blir værre på en sånn kasse, det blir alvorlig til press på kubbeakselen under fjæring da medbringeren er stumt montert og ikke med yoke sånn som på amerikanske kasser

eMTea
14/11/14, 16:28
Performance parts Norway har litt forskjellige hardy koblinger, men vet ikke om den passer Volvo mønster, mulig det kun er stor/liten BMW.