PDA

Vis full versjon : Biltema pærer



tigergutt89
12/11/14, 23:30
Er det flere her som sliter med biltema pærer?
Har hatt parklys pærer fra biltema i ca 1 mnd. Å alt nå har de røket , bilen har kanskje gått 1000km

mrstfu
13/11/14, 00:17
Hatt Temapærer i mine tåkelys i ett år, null problemer. Husk at hvordan pæren påvirkes har mye å si for levetid, eksempelvis om lampa er tett, om lampa sitter skikkelig så man minsker vibrasjon, samt varme.... å stå rolig med tåkelysa på gjør lampa veldig varm, siden den ikke får noen luftkjøling.

Morgis
13/11/14, 08:08
man vet aldri hva man får hos biltema. alle dems produkter går på anbud fra hele verden. jeg har stort sett dårlige erfaringer med biltema pærer.
Kort levetid, dårlig lysutbytte.

Svirre
13/11/14, 08:18
Du får hva du betaler for, men stort sett vært fornøyd med pærene jeg har kjøpt. Som hovedlyspærer har jeg sluttet å kjøpe der, men ellers ser jeg ikke noe behov for å betale dyre dommer for en parklyspære.

Btw: Du har ikke anlegg i bilen din? Hvis det så kan spennings-dropp være med på å redusere levetida ;)

tigergutt89
13/11/14, 08:53
Har ikke no annet anlegg enn det som er org. Uten sub.
Er så kjedelig at de har røki for det er trangt å jævlig:P

Morgis
13/11/14, 08:56
Ta deg en tur til Torshov eller Bilexra og kjøp Osram eller Philips LED pærer. Disse holder høy kvalitet

tigergutt89
13/11/14, 08:58
Er det no pent med LED som parklys og markeringslys?

mrstfu
13/11/14, 09:05
Kommer anpå fargen du lander på, og hva du synes om det. Om du synes det er pent, kjører du på det. Jeg har valgt glødepærer i tåkelysa, for lysstyrkens skyld. Ettersom parklysa mine sitter bak farget glass, spiller det liten rolle hvilken fargeverdi lyset har, så lenge det er i nærheten av 5000k.

Morgis
13/11/14, 09:11
Er det no pent med LED som parklys og markeringslys?

jeg valgte 4000K for å slippe blåskjær i fargen