PDA

Vis full versjon : XC70 xenon feil



-Jørn-
12/11/14, 21:39
Hei,har en 2006 xc70 med xenon i nærlys og halogen i fjernlys,har lagt merke til at når jeg slår på fjernlys løfter nærlysene seg,og senker seg igjen når jeg dimmer ned.
Idag monterte jeg 55w xenonkit i fjernlysene med digitale ballaster og canbus filter,det ble et mye bedre lys men la merke til at denne funksjonen slik at nærlysene justerer seg er blitt noe tullete.
Når jeg nå dimmer opp løfter nærlysene seg som vanlig,men når jeg dimmer ned så står fortsatt oppe i ca 5 sekunder,så senker de seg mye lavere enn de gjorde før i noen sekunder,så justerer di seg igjen til normalnivå...etter å ha testet HID i ca 10km så fikk jeg feilkode,tror det sto noe sånt som "Lampfeil,kontakt verksted for service.

Er det noen som har vært borti dette eller har en løsning på det?...Noe jeg tenkte på er at jeg synes xenon pærene bruker en del tid på å lyse maksimalt.
Hvis det ikke er noen fix på dette,tror jeg at jeg bygger tilbake til halogen fjernlys.

C.Erstad
12/11/14, 21:54
Da må du kjøpe et annet xenon kit.
Ja har vert borti dette før. Prøvd det meste for å ordne dette. Endte opp med nytt kitt.

-Jørn-
12/11/14, 21:55
Er det noen kit som anbefales og opptrer uten feilmeldinger?
Må kanskje prøve noe som dette her?

http://www.ekstralys.no/products/lumen-prosystem-xenon?art=12001-31-1235

C.Erstad
12/11/14, 21:57
Er det noen kit som anbefales og opptrer uten feilmeldinger?

Er ikke feilmelding på langlys. Du må bare prøve noe annet enn det du har.
www.acb.no selger løse.

aarnes
14/11/14, 23:17
Ta kontakt med anders @ dioder.no - han finner et bra kit til deg. i tillegg har vi rabattavtale der :) (Om du er Klubbmedlem da såklart ;))

Per Turbo
15/11/14, 21:58
Velkjent "problem" det der, jeg endte opp med å ha halogenpærer der i stedet.

Jakke
17/11/14, 14:58
Jeg kjøpte meg et kit på Mekonomen i Sverige, de fører Xenonkungen. Var noe standard CANBUS-vennlig H1 55W kit, kosta vel rundt 1000-lappen tror jeg?

Uansett, det jeg har mer problemer med er tenneren til originale bi-xenonpæra, ikke det uoriginale xenonkitet ^^

-Jørn-
18/11/14, 00:59
Jeg har kjørt ca 100 mil i helgen og ikke fått opp en eneste feil melding på lysene,ikke noe garanti for at det er i orden da men det virker OK.
En annen ting jeg MÅ få gjort noe med er nærlysene...de er justert ALT for langt ned,lurer på om jeg må til merkeverksted så de kan justere ned lyset med diagnose/programmering eller det kan jøres på justeringsskrue på selve lykta...men hvis det blir justert på selve lykta vil vel høyden på fjernlyset også forrandres siden nærlyset er bixenon og har en fjernlys funksjon?

Jakke
18/11/14, 02:33
Det er bare bixenon-delen av fjernlyset, altså brede lyset som blir justert ned da. De bruker skruene på lykta for å justere ja.

Men fjernlysene som var halogen er jo rene spotter, lyser i en flekk rett fram.

Per Turbo
18/11/14, 03:47
Det er de skal, så skal det opphevede nærlyset gi spredningen

-Jørn-
18/11/14, 17:00
Så hvis jeg justerer lyset med justeringskruen på lykta (er det bare 1 justeringskrue?) vil det ikke påvirke fjernlyset i bixenon?

Per Turbo
18/11/14, 17:15
Det er to justeringsskruer, den ene du ser fra toppen som justerer høyden på hele reflektoren (nær- og fjernlys) og en skrue lenger ned som justerer sideveis.

-Jørn-
18/11/14, 22:26
Ok,jeg får prøve å justere da.Er spent på om det vil påvirke fjernlysene for de er veldig fint justert.Så håper ikke bixenon og H9 fjernlys blir påvirket at jeg justerer opp nærlys da.

Per Turbo
18/11/14, 22:26
Det gjør de på min ihvertfall.