PDA

Vis full versjon : Flushe aut.kasse, bruke oljesuger?



JonasS
11/11/14, 23:01
Hei! Mitt spm. er som følger: Kan man benytte oljesuger for å flushe automatkassen? (2002mod. S60)

Grunnen til at jeg spør er som følger:
Kjøpte olje, og spurte om fremgangsmåten. "Jodu, det er flere måter å gjøre dette på" sa han. Du kan gjøre det enkelt med å kjøre bilen varm, gå under den og drener oljen. sett i pluggen, fyll på med tilsvarende som er drenert. Kjør en runde, og gjenta til du har brukt de 12 literne du får hos meg her. Siste fylling må da selvfølgelig ikke dreneres.

Mannen har 30års fartstid hos Volvo, så metoden han beskriver betviler jeg ikke.

Jeg har en sånn snasen oljesuger, luftdreven, som er meget hendig. Kan jeg ikke bare bruke den isteden for å jekke opp bilen hver bidige runde?

- Jonas

Ola Hagen
11/11/14, 23:17
Ville vel heller ha tappet av for å sikre at den tjukke dritten blir med ut, kontra ei sugeslange som kun tar den lettflytende pluss ei flekk på 1cm i omkrets i bunnen av kassa..

jerognal
12/11/14, 10:03
Hadde du brukt søkefunksjon så hadde du funnet en tråd hvor jeg har skrevet en "how to" i teskje-modus som beskriver flushing.
http://forum.vccn.no/showthread.php?67012-Automat-kasse-olje-bytte&p=916144#post916144