PDA

Vis full versjon : V70 2007 - ratt skjevt etter bytte?



aarnes
11/11/14, 14:13
Byttet ratt på bilen igår;

jeg satt på rattlåsen før jeg tok av det gamle og merket meg posisjonen det skulle stå i.
Nå syns jeg rattet er skeivt - mulig jeg bare innbiller meg det, men er det egentlig mulig?
Det er jo splines på akslingen - når jeg satte på det nye forsøkte jeg tre "posisjoner" det var rett opp, ca kl 14 og kl 16. (ikke klokkeslett men for å beskrive posisjon)
Jeg satte låsen på "kl 14." dvs det gamle satt litt skrått mot høyre og det samme gjorde det nye. alternativet var rett opp og det hadde jo blitt helt skeivt.

Innspill anyone?

sekse
11/11/14, 14:23
Har just samme problem på R'n min. Riktignok kom det etter bytte av nedre rattstamme men der også er det jo samme greia med splines.
Forrige eier har fortalt meg nettopp at Frydenbø Kristiansand ikke klarte å få rattet helt rett etterpå, så jeg også tar gjerne imot tips! :)

Jimmen
11/11/14, 20:35
Mitt ratt er også pittelitt skeivt, vært siden jeg kjøpte bilen.. Tenkt første det var en foring eller noe men alt er tipp topp.

sekse
15/11/14, 02:50
Jeg satser på å sende bilen inn på hjulstilling med klar beskjed om at rattet skal være dønn rett etterpå :)

aarnes
15/11/14, 08:59
Jeg forsket litt mer på dette, og forsøkte å flytte det en tann mot venstre , da ble det skeivt motsatt vei.
Konklusjon sammen med Volvo : det er millimeter-avvik mellom hvert eneste ratt så 4hjulskontroll er eneste måten å få det rett på

Thomazz
15/11/14, 15:40
Som du sier Aarnes så blir det rett med 4 hjulskontroll. Aldri dumt å ta uansett og koster ikke mye