PDA

Vis full versjon : volvo 850 starter ikke



freddygimre
07/11/14, 20:31
hei er det noen som kan hjelpe meg ? har min volvo 850 95mod. 144hk noe form for drivstoff pumpe rele ?? får ikke start på bilen er ca. -4 gr ute den tenner til litt på startgass men er ellers ingen tendenser til tenning ved kinning så den får ikke bensin :( har hatt opel vectra 94mod før der ett rele ikke virka lenger så tenkte det kunne være slik på min 850 nå ???

850GLTsilver
11/11/14, 22:51
JA, den har rele for drivstoff.
Men en kjent feil på disse er selve bensinpumpa.
Du kan dobbeltsjekke den ved å åpne hele lokket i motorrommet der sikringene er.
Drivstoffreleet er merket 103
Du kan ta ut releet og sette inn en ledning mellom kontaktene 1 og 3 nedi brønnen til releet.
Da tvangskjører du releet.
Får du ingen bensin da, er pumpa gåen. Og vice versa.

Rcar
13/11/14, 15:24
hei er det noen som kan hjelpe meg ? har min volvo 850 95mod. 144hk noe form for drivstoff pumpe rele ?? får ikke start på bilen er ca. -4 gr ute den tenner til litt på startgass men er ellers ingen tendenser til tenning ved kinning så den får ikke bensin :( har hatt opel vectra 94mod før der ett rele ikke virka lenger så tenkte det kunne være slik på min 850 nå ???

Som 850GLTsilver sier er det 103 som er bensinpumperele, vanlig feil. Nr 2 feil er utslitt pumpe, som han også nevner.
Legger ved en link til youtube video der det viser hvordan man enkelt tester dette;

http://www.youtube.com/watch?v=GclQq7VpC08

Nr 3 feil er injection rele...

Mvh Rcar

freddygimre
17/11/14, 16:20
Takker for tips det var bensinpumpa som hadde tatt kvelden har montert ny med hjelp av you tube video :-) volvoen går som ei klokke nå ;-)

Rcar
18/11/14, 18:47
Så bra :)