PDA

Vis full versjon : Antisladd service erfordras.



Riverdale
04/11/14, 17:12
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/11/173.jpg

Får opp antisladd service erfordras på min xc 70 awd 06 modell. Men stopper jeg og starter igjen så er alt som normalt men så kommer det tilbake. Merket det litt før å når det regnet, men merket ikke noe på tørr asfalt. Kan det bare være en føler? Eller noen som vet?

Alfs80
04/11/14, 17:16
Få lest ut feil mld med vida.på min fikk jeg opp det samme og det var så eenkelt som en abs sensor som var gåen

lars otto skiftesvik
05/11/14, 11:32
Hadde det samme på en bil.Dette kan skyldes flere ting feil på abs sensor,skitt i abc kransen.Du kan prøve å løsne abs sensorene og rense disse samtidig som du prøver å se ned i hullet ned mot abs kransen om det skulle være brudd i denne.Sjekk også kabelen til abs sensoren.

På min bil var feilen att jeg hadde litt slitte vinterdekk på våt asfalt, dette var nok til att bilen skrenset litt dersom jeg svinget helt over mot høyre eller venstre dermed kom meldingen stadig tilbake.Med nye dekk var problemet borte.

knetrom
05/11/14, 12:04
Husker ikke om det er samme feilmeldingen jeg fikk, men på min feilet DSTC pga en dårlig kontakt i rattet. Feilen forsvant når jeg slo bilen av og på, men kom tilbake når jeg svingte. Den feilen ble verre med tiden, og forsvant helt da en kontakt i rattet (til SAS, som jeg ikke husker hva betyr i farten) ble byttet.

hvattam77
13/11/14, 01:18
Hadde samme problem i min XC90 2007 mod. Der var det AOC pumpa som var ødelagt. Kostet 6790kr hos Bilia å skifte ink pumpe/olje og filter..

Svirre
13/11/14, 08:15
Som sagt; les ut feilkoder. Det kan være titalls forskjellige muligheter til hva som forårsaker den feilen.

TurboNoob
13/11/14, 20:57
Kan det være samme problem når sladdesymbolet begynner å blinke helt uten videre? Motorkraften reduseres også noen ganger når denne lampen blinker.

aarnes
14/11/14, 23:12
Kan det være samme problem når sladdesymbolet begynner å blinke helt uten videre? Motorkraften reduseres også noen ganger når denne lampen blinker.

motorkraften reduseres fordi bilen tror du spinner, derfor symbolet lyser/blinker. om det kommer helt uten grunn høres det ut som en ABS sensor som tuller med deg.
kan vel være den berømte rattrulla også, som er kjent for å ta kvelden ganske tidlig

Alfs80
14/11/14, 23:52
Jeg hadde det samme på min og var abs sensoren som var gåen enkel og grei og skifte

knetrom
16/11/14, 20:55
motorkraften reduseres fordi bilen tror du spinner, derfor symbolet lyser/blinker. om det kommer helt uten grunn høres det ut som en ABS sensor som tuller med deg.
kan vel være den berømte rattrulla også, som er kjent for å ta kvelden ganske tidlig
Min rattrulle var gåen, men min bil oppførte seg ikke som om den spant.

eab
16/11/14, 21:14
Min bil kuttet motorkraft og blinket i dashbordet på tørr veibane i venstresvinger..

https://dl.dropboxusercontent.com/u/18246351/Screenshot%202013-12-23%2021.30.57.jpg

Ikke så rart når bilen trodde venstre hjul gikk dobbelt så fort som høyre pga sprukket abs-ring :)

TurboNoob
17/11/14, 11:36
vår oppfører seg på samme måte, bare i høyresvinger.

TurboNoob
02/12/14, 23:25
ABS-ring venstre foran sprukket. Er den vanskelig å bytte selv?

Svirre
02/12/14, 23:29
https://www.youtube.com/watch?v=Z2H53JTL3uo

Skrustikke og noe som varmer så skal det være en smal sak :) Videoen jeg la til viser dette på en veldig kurrant måte!

TurboNoob
03/12/14, 16:03
Er ABS-ring fra Biltema noe å satse på tro? Eller er det lurt å bruke 6 ganger så mye penger hos Mekonomen?

Svirre
03/12/14, 16:08
Er ABS-ring fra Biltema noe å satse på tro? Eller er det lurt å bruke 6 ganger så mye penger hos Mekonomen?

De skal fungere bra av det jeg har hørt.

eab
03/12/14, 16:13
La drivakselen stå igjen på bilen. Er ringen sprukket er det ikke noe problem å få den av. Den nye kjøper du på biltema og varmer opp før du banker den forsiktig på. Må løsne bærekula og bolten i navet/drivakselen.

TurboNoob
03/12/14, 16:34
Takker for svar.

Ser at Biltema bare har ring til 850, C70, S70 og V70. Det er vel bare gen 1 da. Står ingeting om etter 2000.
Men ser hos andre som har den at det er samme ring på det meste etter 1996....
Men Biltema sin har indre diameter 72mm, mens de andre har 71.9. Det er jo veldig liten forskjell, men det kan også være ganske mye, da det i og for seg er en presspasning.

Så bare løsne navet fra drivakslen og få den fri, altså?

eab
03/12/14, 17:02
Biltema sin ring har riktig antall tenner, og lik diameter. Du trenger bare å løsne drivakslingen fra navet ja

Torsen67
31/07/15, 20:55
Har fått denne feilkoden selv. Men er det ingenting på bakakselen som har med dette å gjøre? Kun fremme?

eab
31/07/15, 23:23
Du har abs-sensorer bak også, så det kan like gjerne være bak

Torsen67
01/08/15, 11:14
Hmm, hvis man sjekker feilkoden i Vida, vil man da se hvilket hjul som er problemet?

Svirre
06/08/15, 16:34
Hmm, hvis man sjekker feilkoden i Vida, vil man da se hvilket hjul som er problemet?

Du får opp hvem som ikke henger med, men du vil antagligvis ikke finne ut av HVA som feiler sensoren eller ringen før du tar deg en kjøretur. Under kjøring ser du fort i en graf om det er sensor eller ringen som er problemet.

Torsen67
07/08/15, 14:44
Ok, takk Svirre.

Torsen67
13/08/15, 12:14
Hmm, nå har ikke feilkoden kommet opp på ett par uker. Dvs, den har bare kommet opp den ene gangen.

sQderlind
06/10/15, 21:07
Har samme problem med min V70 D5 awd 2005.

Har lest ut feilkoder og sjekket, står om oljetrykk Girkasse/Haldex, men er borte når jeg har skrudd av tenning/motor, men kommer etter kort stund igjen, men så kan bilen stå noen timer, og det kan ta lang tid før feilkoden kommer tilbake, og da fungerer alt.

Kan det være at oljen blir dårlig sånn at oljetrykk ikke klarer å oppnå reelt trykk? Lite erfaring med dette, har ikke hatt bilen så lenge.Så veldig irriterende.

Simen_90
28/03/16, 22:13
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/03/1003.jpg

Får opp antisladd service erfordras på min xc 70 awd 06 modell. Men stopper jeg og starter igjen så er alt som normalt men så kommer det tilbake. Merket det litt før å når det regnet, men merket ikke noe på tørr asfalt. Kan det bare være en føler? Eller noen som vet?

Hei! Jeg har en Volvo S60 2004 mod 2,0 T. De siste månedene har jeg fått opp "Antisladd service erfordras", jeg får da ikke starta bilen og det virker som en startsperre slår inn. Får også opp andre feilmeldinger som "vaxellåda service erfordras", "motorsystem service erfordras og elsystem service erfordras". For hver gang dette skjer må jeg ta av batteripolen og prøve å nullstille problemet. Har hatt den på Volvo flere ganger, men de greier ikke å finne den konkrete feilen. Sist ble CEM'en tatt ut og kikket på, men de fant ikke noe fukt eller lignende. Etter dette gikk bilen problemfritt i over 4 måneder helt frem til nå. Utrolig irriterende feil ettersom bilen er ganske strøken ellers. Er det noen her som har hørt om liknende tilfeller?

Mvh Simen F

Svirre
28/03/16, 22:54
Hei! Jeg har en Volvo S60 2004 mod 2,0 T. De siste månedene har jeg fått opp "Antisladd service erfordras", jeg får da ikke starta bilen og det virker som en startsperre slår inn. Får også opp andre feilmeldinger som "vaxellåda service erfordras", "motorsystem service erfordras og elsystem service erfordras". For hver gang dette skjer må jeg ta av batteripolen og prøve å nullstille problemet. Har hatt den på Volvo flere ganger, men de greier ikke å finne den konkrete feilen. Sist ble CEM'en tatt ut og kikket på, men de fant ikke noe fukt eller lignende. Etter dette gikk bilen problemfritt i over 4 måneder helt frem til nå. Utrolig irriterende feil ettersom bilen er ganske strøken ellers. Er det noen her som har hørt om liknende tilfeller?

Mvh Simen F

Les ut feilkodene. Det er alltid den beste veien å starte da disse bilene har flere moduler som kan forårsake denne feilmld :)

Simen_90
29/03/16, 11:49
Hei! Jeg har en Volvo S60 2004 mod 2,0 T. De siste månedene har jeg fått opp "Antisladd service erfordras", jeg får da ikke starta bilen og det virker som en startsperre slår inn. Får også opp andre feilmeldinger som "vaxellåda service erfordras", "motorsystem service erfordras og elsystem service erfordras". For hver gang dette skjer må jeg ta av batteripolen og prøve å nullstille problemet. Har hatt den på Volvo flere ganger, men de greier ikke å finne den konkrete feilen. Sist ble CEM'en tatt ut og kikket på, men de fant ikke noe fukt eller lignende. Etter dette gikk bilen problemfritt i over 4 måneder helt frem til nå. Utrolig irriterende feil ettersom bilen er ganske strøken ellers. Er det noen her som har hørt om liknende tilfeller?

Mvh Simen F

Takk for svar. De har lest ut feilkoder hver gang bilen har vært inne på verksted, men de greier allikevel ikke å gi noe konkret svar på hva det er. Får kommunikasjonsproblem ut fra CEM, håper bare ikke at den må byttes.

Svirre
29/03/16, 11:52
Har du en utskrift fra en utlesning? Spesifikke feilkoder er mye lettere å kunne tyde enn generelle feilmeldinger som kommer opp i DIM :)

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

Erik 850
29/03/16, 12:39
Må bytte ABS-ringen venstre fram på S60n.
Noen som har tips til å få drivaksel ut av spindel/hjullager?
Jeg kom dit hvor man skal slå drivaksel ut, men den sitter helt sykt, så måtte bare gi opp å skru sammen igjen.

Varme? Enda hardere slag?
Hva vil isåfall bli ødelagt ved for mye varme/harde slag?


Har gjort dette før på 850n, men da satt ikke aksel fast i det hele tatt, kunne bare ta ut aksel med håndkraft.

eab
29/03/16, 13:54
Bilen din har sikkert vært inne til Volvo en eller annen gang, de har brukt lim/locktite for å få bort ulyder fra splinesene i navet. Og da sitter det helt sykt og må nok presses ut