PDA

Vis full versjon : kappet 1/2 ring av lesjøfors.mulig å godkjenne?



mamolv
22/06/10, 17:56
har et lite problem...
har for et par uker siden solgt et gamle typen lesjøfors senkesett, røde typen, til en her på forumet.det viser seg at det er kappet av en halv runde og sermed er 2 cm for lave.kun framfjærer dette gjelder.dem skal være 32 cm og er 30 cam lange.dem er kappet rett av og ikke på skrå da som dem kanskje er originalt..?
mitt spørsmål er da om det er mulig å få bilen godkjent med dette senkesettet eller om det er dødfødt og prøve med godkjenning...
er 242/244 dette senkesettet gjelder for....

TeamBørnOut
22/06/10, 18:18
Hvis de ikke sjekker så går det jo :) Hvis de åpner øya så går det ikke. det er fordi bilen vil sprette litt mer med slike fjører + at det kan ha gått varme gang i dem når de har blitt kappet (da vil de knekke etterhvert / fort)

mamolv
22/06/10, 18:40
Hvis de ikke sjekker så går det jo :) Hvis de åpner øya så går det ikke. det er fordi bilen vil sprette litt mer med slike fjører + at det kan ha gått varme gang i dem når de har blitt kappet (da vil de knekke etterhvert / fort)

ja, har vært borti dem som ikke sjekker så nøye også.hehe..men har gjort avtale med kjøperen på fjærene om dersom bilen ikke blir godkjent med settet, så tar han kontakt og får omgjort handel, så blir ordnings likevel, men utrolig kjipt for meg som selger likevel....:o
tenkte å sette dette settet på limmoen egentlig, men var noe usikker på hvordan det ble å kjøre med, så vurderte det som lurt og selge settet heller.
men blir nok senkefjærer foran på den heller senere en gang.:)
takker for svar iallefall.

TeamBørnOut
22/06/10, 18:45
Hvis man "pakker" de godt inni gummien de skal ligge på så går det nok. for da er det vanskelig å se.
+ at de sikkert ikke er så nøye med akkurat det når det skal godkjennes senkesett. hadde nok vært værre hvis man hadde blitt "tatt for senking"

mamolv
22/06/10, 18:50
Hvis man "pakker" de godt inni gummien de skal ligge på så går det nok. for da er det vanskelig å se.
+ at de sikkert ikke er så nøye med akkurat det når det skal godkjennes senkesett. hadde nok vært værre hvis man hadde blitt "tatt for senking"

ja, sant det.vil egentlig tro det går bra.tipper den halve ringen er ikke merkbart, men bare man får gjemt bort den kappkanten litt så håper jeg det går bra.
du har ikke noe bilder av din transfer da TBO?har ikke holdt på så mye med min i det siste, men sanket opp noe deler iallefall.:)

TeamBørnOut
22/06/10, 18:52
Jeg har bare sanket masse deler selv. gleder meg til jeg er ferdig med 66n så jeg kan begynne på den. Ihvertfall nå som det er sol å sommer... har vell egentlig alt jeg trenger bortsett fra tid :D

mamolv
22/06/10, 18:58
Jeg har bare sanket masse deler selv. gleder meg til jeg er ferdig med 66n så jeg kan begynne på den. Ihvertfall nå som det er sol å sommer... har vell egentlig alt jeg trenger bortsett fra tid :D

hehe..er mangel på tid her også, men blir noe skruing innimellom bleieskiftene, matlaginga og arbeid også, men det er jaggu ikke mye..og attpåtil må man skru bil for noen naboer fra afrika som kjører japanere også..:)
men d blir no likar i mårra....som ho gjertrud sei....:)

Mr. Crepsley
22/06/10, 18:59
Hvilken gummi er det du tenker på? Ligger jo stål mot stål fremme.

Ikke noe å tenke på Mamolv, er ikke lett å se at disse er kappet, når det kun er snakk om en halv ring :)

mamolv
22/06/10, 19:05
Hvilken gummi er det du tenker på? Ligger jo stål mot stål fremme.

Ikke noe å tenke på Mamolv, er ikke lett å se at disse er kappet, når det kun er snakk om en halv ring :)

er litt ekkelt likevel..hehe...men viste jo ikke noe som at det var lakkert i ettertid heller på kantene.:)
er vel gummi både oppe og nede på fjørene foran?bak er det jo gummi bare øverst.

TeamBørnOut
22/06/10, 19:06
Hvilken gummi er det du tenker på? Ligger jo stål mot stål fremme.

Ikke noe å tenke på Mamolv, er ikke lett å se at disse er kappet, når det kun er snakk om en halv ring :)

skal være gummi der.
Lett å se uten gummi er det fordi fjøra står veldig i spenn på nederste ringen. men med gummi er det værre å se

Mr. Crepsley
22/06/10, 19:18
Har aldri sedd noe gummi fremme verken oppe eller nede. Ser selvsagt bort i fra det lagerhuset som er av gummi oppe på fjørbenet, nedre fjærskål er jo stål, og det er øvre også.

mamolv
22/06/10, 19:21
den gummien er løs, så er fort gjort at den blir borte iløpet av tiden ja.

TeamBørnOut
22/06/10, 19:37
Har aldri sedd noe gummi fremme verken oppe eller nede. Ser selvsagt bort i fra det lagerhuset som er av gummi oppe på fjørbenet, nedre fjærskål er jo stål, og det er øvre også.

orginalt er det gummi der for å fjerne veistøy :)
men en har nok lett for å bli borte ved tiden ja. men skal sitte der :)

Mysemannen
27/06/10, 17:19
Kappa mine lesjö en halv ring framme, la kantene der jeg kappet og malte på svart hammerite, EU kontroll en måned senere gikk glatt.
Litt dritt på fjørene gjør ikke noe :3

Teebob
01/07/10, 13:24
Så lenge det er spenn i fjæra nå bilen er på bukken til bt, og ikke noe av nummeret på fjæra er vekke, så skal det gå fint..