Vis full versjon : Kaldluft i V70 2008
Hei , har problemer med varmereguleringa i bilen , kjører med alt på auto , men må helt opp til ca 28-29 grader før det kommer varme i bilen , vifta går fort og det blåser bare kaldluft om en setter tem. på 21 grader ,
Noen som har tips om hva dette kan være ?
Stiller jeg varmen på HI så blir det varmt :
Ser ut som dette er noe som går igjen når man leser nedover i forumet. Kan det være så enkelt at bilen må kalibreres?
Har samme problem apollo, om noen smarte hoder kan komme på en løsning hadde de vært kanon. Hvordan kalibrere varneapparate?
Lite trolig invendig tempføler da det blir kalt i manuel også, har prøvd å teipa tempføler uten forskjell
var en tur i Moss i ettermidag , satte varmen på 21 grader og auto , alt virket normalt helt til Moss , kjørte tilbake etter noen minutter da kjente jeg det begynte å bli kaldere igjen , øket til 25 grader først men ikke noe forskjell , på 27 grader da ble det litt varme :-))
Ikke noen som har flere tips ?
Akkurat samme syndrom her, er vell bare å vente å se om noen har noen tiltak
ja håper noen vet noe og forteller litt
Min xc70 -08 er også kranglete med tempen... Har også lagt merke til at selv om jeg setter temp på 20 fortsetter vifta å gå med høyt turtall selv om temp faktisk er 25 i bilen. Etter å ha kjørt en stund blir det merkbart kaldere selv med lavt turtall på vifte i manuell. Noen som har sjekka evt feilkoder? Mulig jeg må innom et verksted på mandag og få sjekket.
Sent from my Sony using Tapatalk
det finnes alternativ for dette i vida. Jeg aktiverte denne, og kupe tempen ble bedre på langturer.
faren med dette alternativet i vida, var at dugging kunne oppstå stod det, men har ikke merket noe til dette.
Husker du hva valget heter?
Sent from my Sony using Tapatalk
har ikke maskinen her. men fant det nok under noen klimainstinnger / kalibreringer.
Du gjorde altså noe inne i VIDA tilkoblet bilen morgis?
Jeg har lest ut feilkoder på min men finnes ikke noe. Da må vi gutta til kvernland altså
ja, man har 2 brukeralternativer for kupevarme i Vida
hei , har hatt bilen inne på Helmia i Karlstad da jeg var i Finland , , var en del feilkoder og , jeg fikk beskjed om at hele panelet måtte byttes , feil med elektronikken , ca 10000 så ikke noe billig , deler og arbeid , , kansje best å bytte bil :-)
Vurderer å bytte bort nyvolvon jeg også ja
www.jb-bildemo.se
http://www.bildelsbasen.se/?index=stock&link=search&ggl=s12&searchmode=1&vc1=204&company_id=67
Har nå vært til Anders Dybvadsskog her på forumet, koblet til vida og valgt Nivå 2 det andre valget på klimainstillingen som Morgis sa og dette fungerte, ble bedre temp i bilen nå :-) fjernet også autostart av visker bak i samme slengen
Har nå vært til Anders Dybvadsskog her på forumet, koblet til vida og valgt Nivå 2 det andre valget på klimainstillingen som Morgis sa og dette fungerte, ble bedre temp i bilen nå :-) fjernet også autostart av visker bak i samme slengen
Dette å prøves;), klimainstillinga altså. Autostart på bakrutevisker har jeg allerede fått fjernet:p
Takker
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.