PDA

Vis full versjon : Tikkelyd 850 T5



RealT3cH
30/10/14, 19:40
Har en tikkelyd fra motoren i 850n som kommer og går når den sviver på tomgang, noen som vet hba det kommer av?

RealT3cH
30/10/14, 19:44
Prøver å få lasta opp en film, men før jeg får det til så kan jeg nevne at det høres ut som det kommer fra et område rett rundt gasspjeld

Rcar
30/10/14, 20:08
Sikkert dysetikking du har fått.
- Bruk gjerne en skrutrekker som stetoskop for å lytte på dysene.

Mvh Rcar

RealT3cH
30/10/14, 20:27
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/10/2.mp4 (http://i476.photobucket.com/albums/rr126/RealT3cH/20141030_191900.mp4)

RealT3cH
30/10/14, 20:30
Sikkert dysetikking du har fått.
- Bruk gjerne en skrutrekker som stetoskop for å lytte på dysene.

Mvh Rcar

Takker for tips, skal få prøvd på det imorra =)

Svirre
31/10/14, 00:41
Km-stand på motor? Kan være på med motorrens om det ikke er dysetikk. Da er det en ventil som tikker.

RealT3cH
31/10/14, 00:46
Km-stand på motor? Kan være på med motorrens om det ikke er dysetikk. Da er det en ventil som tikker.
Funker filmen jeg la til lenger oppe her?

Km stand er ganske nøyaktig 250k.
Hva mener du? At det kan hjelpe med motorrens?

gswede
31/10/14, 15:03
Endrer tikkingen seg med forskjellig turtall?

Høres nesten ut som det kan være evapventilen, sitter på viftehuset, mellom radiator og batteri. Går en slange til den fra innsuget. Kjenn på den når du hører tikkelyden, ikke koble ut ledningen med maskineriet i gang uten at du selv har mulighet til å slette koder..

Rcar
31/10/14, 17:40
Funker filmen jeg la til lenger oppe her?

Km stand er ganske nøyaktig 250k.
Hva mener du? At det kan hjelpe med motorrens?

Jeg fikk ikke opp film, kun lyd. Men lyden var vel det essensielle...

Lyttet du med skrujern på dysene ?

RealT3cH
31/10/14, 17:52
Jeg fikk ikke opp film, kun lyd. Men lyden var vel det essensielle...

Lyttet du med skrujern på dysene ?
Ja var egentlig det, tenkte bare det kunne være greit å se hvor lyden kom fra.. jeg har ikke fått lyttet enda nei, skal se om jeg kan komme meg opp på verkstedet imorra å ta en kikk =)

RealT3cH
31/10/14, 17:55
Endrer tikkingen seg med forskjellig turtall?

Høres nesten ut som det kan være evapventilen, sitter på viftehuset, mellom radiator og batteri. Går en slange til den fra innsuget. Kjenn på den når du hører tikkelyden, ikke koble ut ledningen med maskineriet i gang uten at du selv har mulighet til å slette koder..

Skal få prøvd det også, hører ikke tikkingen når jeg øker turtall så det er litt vanskelig å avgjøre. Men skal se om jeg får gått igang imorra som sagt over her med nye tips så håper jeg det går ann å finne ut av =)

Er det noe som er farlig å kjøre med evt? Bilen er i daglig drift.

Svirre
31/10/14, 19:17
Jeg har ikke hørt eller opplevd at det er farlig å kjøre med tikking fra evapventilen, men over tid så kan tikking fra ventilene kan skades. Som nevnt så kan motorrens hjelpe på for å fjerne forkalkninger og annet groms. Jeg kjørte på med motorrens, oljefilter og oljebytte og hadde på motorbehandling fra QMI (Royal Purple-produkter) på V70'n min, og etter det så har jeg ikke hørt noen form for ventiltikk. Anbefales. Om det er ventiltikk eller ikke så er det like greit å kjøre en slik rens når motoren han gått 250.000km. Kan ha samlet seg avleiringer og slikt i systemet som stort sett blir med under en slik rens.

matros72
06/11/14, 12:36
Vist motoren gikk på tomgang på dette opptaket,så er ikke dette ventil tikking fra toppen. Høres ut som dyse det der ja.