PDA

Vis full versjon : slå av belte alarm v70n



traktor_power
27/10/14, 16:21
kor finner man i vida kor man slår av belte alarm.
kordan endre man språk i display og

FroBe
27/10/14, 16:33
Det må du spørre Volvo om, disse to valgene finner man ikke i VIDA for V70N.

Morgis
27/10/14, 19:17
beltealarm skal du ha et par alternativer på til V70N, spesielt modeller før 2004 var ganske programmerbare såvidt jeg har skjønt.
Språkpåakke derimot må bestilles og programm,eres hos volvo

Daniel V
28/10/14, 00:16
Hvorfor skal du slå av beltealarmen? :)

Morgis
28/10/14, 00:23
Er ikke nettopp dette levebrødet til utrykningspolitiet Daniel? ;)

Daniel V
28/10/14, 00:28
Haha :P Er vel mer det at det å kjøre uten belte fort kan få store konsekvenser for de en kolliderer med også. ;)

FolloAuto
28/10/14, 07:10
Hvorfor skal du slå av beltealarmen? :)

Fordi det er jævlig irriterende å høre på beltealarmen på f.eks parkeringsplasser og fra postkassa og opp til huset ( for min del ). Jeg løste dette ved å ta biten som man klikker nedi låsen fra en høggebil, da forsvant alarmen..

FroBe
28/10/14, 09:12
beltealarm skal du ha et par alternativer på til V70N, spesielt modeller før 2004 var ganske programmerbare såvidt jeg har skjønt.


Jeg finner ingen mulighet for å endre beltealarm på min 2001-modell.
Riktignok har jeg US-utgave, da piper den mindre enn 5 sekunder ved oppstart uten belte og lager dessverre ikke en lyd etterpå (uansett om man tar av beltet eller lar være å ta det på).
I følge andre er det mulig å teste beltealarmen med VIDA (modulene UAM og DIM), men et kjapt søk med Google fant ikke noen som klarte å slå varslingen av.

Kjøper man CFE fra VolvoTech (http://www.volvotech.eu/Function-Extender) skal man ha mulighet til å begrense varseltiden fra europeisk beltealarm, men denne funksjonen virker ikke på US-utgavene som allerede har kort varseltid.

Eldre biler hadde en simpel bryter i beltelåsen som var enkel å koble ut (jeg plugget min inn igjen etter jeg kjøpte min brukte 240), mens V70N har en bedre elektronisk sensor som ikke kan kobles vekk.

Kineserne lager mange spenne-erstattere man kan kjøpe, men man kommer ikke langt opp på Darwin Award (http://www.darwinawards.com/)-listen hvis man bruker dette.

Forøvrig så ser det ennå bedre ut for nye Volvo-modeller:
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/volvo-sjef-vil-gjerne-lage-biler-med-bilbelte-laas/a/10115685/

TheStig
03/11/14, 23:10
Min 2000 v70n varsler også maks 5sek i det jeg starter bilen så blir det stille, og det er ikke en US utgave.

Jimmen
04/11/14, 10:19
Jeg har CFE, og den begynner og si ifra så fort jeg kjører over 10kmt.

Det du kan gjøre er og ta ut speedometer og ta en teipbit over høytaler, den er på topp av speedo.
Blir vist mye stillere av det!

Andkjo99
20/11/14, 15:41
Heisann gutter! Ser ut til at dette er et veldig vanlig problem! Anbefaler dere å ringe et verksted for å dobbelsjekke


Sent from my iPhone using Tapatalk

TheStig
21/11/14, 13:52
Kan jeg anse meg som heldig da, siden jeg tydeligvis har dette på min?! :p

Er vel 3 pling eller noe sånt med det samme jeg starter bilen, og nå har jeg testet å kjøre bilen i fart uten å ha på beltet også. Fortsatt ingen fler varslinger.

Men nå pleier jeg vanligvis bruke belte uansett da, bare for å ha det sagt. Men kjekt å slippe de ulydene om man bare skal flytte bilen innpå et gårdstun eller bare sitter i bilen med motoren i gang for å holde varmen. :)

aarnes
21/11/14, 21:29
Ligger ingen software for dette i VIDA. (SJekket nå)
Kun software for å aktivere det ..

4x4vinge
06/03/16, 19:59
Software nr er 9499452 Og da må du ha bilen tilkoblet vida hos volvo forhandler og søke med dette nr så kommer det fram

René Fredriksen
06/03/16, 21:30
Jeg har tysk import 02 modell, Den varseler når jeg slår på bilen i 3-4 sekunder med lydsignal for så og ti still, men kjører jeg over 10km/t begynner den og plinge. Så i vida og det var alternativ til og øke hastigheten 10/20/30km/t men fikk bare feilmelding når jeg prøvde så det funket ikke.

locked
07/03/16, 18:17
man kommer ikke langt opp på Darwin Award (http://www.darwinawards.com/)-listen hvis man bruker dette.
Sånn er det med den saken.

Eg slite med å forstå kva som er problemet. Ta på beltet, kvar einaste gang. Gjer det til ein vane, så går det heilt av seg sjølv.

"skal berre flytte bilen" ja, og problemet med å ha på beltet er? "skal berre dø litt, fort gjort".



Sikkerhetsbelte er der for din egen del, ikkje for nokon andre sin del :cool: (og desverre, det er millionar av folk som er så dumme at dei må beskyttast mot seg sjølve, med lover og reglar i tillegg til beltevarsel som er så irriterande at sjølv dei dummaste blandt oss tar på seg beltet. Dei aller dummaste, dei koblar ut eller omgås heile greia :-P

Morgis
07/03/16, 23:57
Isbanekjøring; tryggest uten belte, vindu helst nede

Black Edition
08/03/16, 10:06
Var aktiv i en diskusjon angående bruk av sikkerhetsutstyr på MC, på et MC-forum.

Basert på erfaringer derfra, så finner jeg det mest fornuftig å ikke gå i dybden her inne :cool:

Men trådstarter spør jo bare om det er mulig å få bort alarmen, han sier jo ikke at han ikke skal bruke beltet til vanlig.

Svirre
08/03/16, 22:23
Isbanekjøring; tryggest uten belte, vindu helst nede
Og hvor man P2 biler kjøres det med på isbane hvor denne lyden plager deg?
Dessuten går det an å trekke ut setebeltet og låse den FØR man setter seg inn om nødvendig.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

4x4vinge
08/03/16, 22:39
Mye drit prat hær på forumet...nå har jo jeg svart på spørsmålet som det var i første post spørsmål om

Morgis
08/03/16, 23:04
Var bare et eksempel fra min side. Bruker selv alltid bilbelte. Men jeg liker å ha valgfrihet i mitt eget kjøretøy.
Å ha alarmer og blinkende lamper for hver minste sikkerhetsdetalj i bilen min har jeg ikke sansen for.
Software 9499452 fix, voila=Morgis og trådstarter storfornlyd :cool:
Nå kan Morgis kjøre uten belter på isen, flytte bilen i garasjeanlegget uten belte, kjøre på festivalområder uten belter, rygge med campingvogn uten belter... alt dette med NRK-P3 som bakrunnsstøy fremfor sirener og stober ;)

mrstfu
08/03/16, 23:14
Da tenker jeg vi stenger denne tråden før vi får mer "diskusjon" rundt temaet;)

Konklusjon: bruk bilbelte, folkens!;)