PDA

Vis full versjon : Brist i Tåkelys



runepv50
25/10/14, 23:08
V70 2010...Først kom det e brit tvers over høyre tåkelys.....etter ei stund ser æ antydning til brist på venstre siden....etter det har den bare vokst og er nå over halve lykta...Kan virke som dette skjer uten at det er kommet stein sprang i lykta.

Noen flere som har opplevd det samme?

anders85
26/10/14, 01:08
Kjører du mye med tåkelys? Hvis man har halogen pærer gir dette mye varme, nå har det vært kaldt og vått i det siste og den blanding kan gjøre at glass/plast sprekker. Jeg har byttet til LED og i tilegg har jeg lagt på folie på glasset som tar av for steinsprut.

Aleks_
26/10/14, 01:23
Halogenpærer blir svært varme, spesielt om man har satt inn mer enn 35w\H8 som står i originalt. Så vil nok tro det er som Anders sier; varm lykt møter kaldt vær - store temperatur svingninger, og vips så er det sprekk.
Spesielt om man har små sår eller liknende, så blir det et svakt punkt. Glasset der er vel plast også, om jeg husker rett.

Jeg pleide å skru av tåkelysene mine ved mye køkjøring, når den står på tomgang osv. Da blir de ikke så varme. Har bytta til originale LED tåkelys fra Volvo nå, jeg også.

Morgis
26/10/14, 05:58
Om du skal kjøpe nye, kjøp V50 facelift tåkelyktene. De er av høyere kvalitet, og passer rett i.

orfaman68
26/10/14, 09:48
Har kontakt med noen på Finn, som selger original LED drl til V50 og V/XC70 til en rimelige penge. Men som anders sier- bytt mot LED. Har gjort det på min, og di blir ikke varm i det hele tatt. Må nok bare koble om hele greie i el-sentralen...

ragge1
26/10/14, 11:20
nice att det er original LED til de , eg kør med LED lys køpt från kina , så nesta inkjøp blir hos volvo ;)

Aleks_
26/10/14, 11:45
Har kontakt med noen på Finn, som selger original LED drl til V50 og V/XC70 til en rimelige penge. Men som anders sier- bytt mot LED. Har gjort det på min, og di blir ikke varm i det hele tatt. Må nok bare koble om hele greie i el-sentralen...

Hvis han selger originalt Volvo er det bare plug&play. Samme koblinger. I samme festene.
Du skal ha hele lykta, ikke bare pærene.


Om du skal kjøpe nye, kjøp V50 facelift tåkelyktene. De er av høyere kvalitet, og passer rett i.


nice att det er original LED til de , eg kør med LED lys køpt från kina , så nesta inkjøp blir hos volvo ;)

Eller man kan finne dem på skroten til en brøkdel av prisen.

orfaman68
26/10/14, 17:41
Tro det blir litt vanskelig å finne disse deler på huggern. Di er rett og slett nok for ny...
Men ja, han selger original, samme feste som original tåkelys, dette er som du sier bare plug and play. Har sjøl LED pærer fra ekstralys.no, og er veldig fornøyd, men skal nok bytte til original. Mangler også det elektriske opplegget til DRL. Noe som er ikke noe stor problem, men trenger litt tid.

Lurer fortsatt på om noen har prøvd med original lysbrytern til 2013 model ? Denne modellen ble ikke levert mer med tåkelys, så det er spennende, om det fortsatt finnes sikring for tåkelys ( i denne tilfelle DRL ) ...

runepv50
26/10/14, 20:44
Kjører du mye med tåkelys? Hvis man har halogen pærer gir dette mye varme, nå har det vært kaldt og vått i det siste og den blanding kan gjøre at glass/plast sprekker. Jeg har byttet til LED og i tilegg har jeg lagt på folie på glasset som tar av for steinsprut.

Bruker de som kjøre lys ja...så de har vært i bruk hver dag....

runepv50
26/10/14, 20:45
Har kontakt med noen på Finn, som selger original LED drl til V50 og V/XC70 til en rimelige penge. Men som anders sier- bytt mot LED. Har gjort det på min, og di blir ikke varm i det hele tatt. Må nok bare koble om hele greie i el-sentralen...


Hva er det en må kople om?

runepv50
26/10/14, 20:46
Om du skal kjøpe nye, kjøp V50 facelift tåkelyktene. De er av høyere kvalitet, og passer rett i.


Disse facelift lyktene...er det LED? Bare sette rett i?

anders85
26/10/14, 21:42
Her er det en som selger. Litt dyrt med tanke på at du får standard til 500 lappen på Biltema og LED pære til 50kr
http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?page=5&q=Volvo+xc70+v70&category=0.90&sort=1&ref=fas&finnkode=52057626

runepv50
26/10/14, 22:15
Her er det en som selger. Litt dyrt med tanke på at du får standard til 500 lappen på Biltema og LED pære til 50kr
http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?page=5&q=Volvo+xc70+v70&category=0.90&sort=1&ref=fas&finnkode=52057626

er de på biltema godkjente? til v50 eller v70?

anders85
26/10/14, 22:25
Dette er bare kopiert fra morgis han har lagt ut en tråd tidligere.
http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Belysning/Belysning/TAKELYS-76523/

http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Belysning/Belysning/TAKELYS-76522/

Morgis
27/10/14, 08:26
Tro det blir litt vanskelig å finne disse deler på huggern. Di er rett og slett nok for ny...
Men ja, han selger original, samme feste som original tåkelys, dette er som du sier bare plug and play. Har sjøl LED pærer fra ekstralys.no, og er veldig fornøyd, men skal nok bytte til original. Mangler også det elektriske opplegget til DRL. Noe som er ikke noe stor problem, men trenger litt tid.

Lurer fortsatt på om noen har prøvd med original lysbrytern til 2013 model ? Denne modellen ble ikke levert mer med tåkelys, så det er spennende, om det fortsatt finnes sikring for tåkelys ( i denne tilfelle DRL ) ...

jeg har testet 2014 bryter.
Det fungerer ikke. Når bryter vries over fra "auto" til kjørelys, åpnes bensinlokket :D
Utenom det, fungerer den, men ingen DRL, ingen liv i tåkelys.
Jeg bygde om min. Flyttet kretskort og modifiserte den litt, så fikk jeg hvertfall faceliftbryteren med sølv ramme rundt,

orfaman68
27/10/14, 19:11
Er jo helt greit å åpne tanklokket med auto.... Har du prøvd om DRL er på med å trykke på tanklocket, Morgis ? :D Men takk for svaret. Da beholder jeg gamle brytern min og koble om bak handsfacket, så fort jeg finner tid... :)

runepv50
10/10/15, 18:00
Noen som vet hvordan mann tar ut tåkelysene på V70 2010?

orfaman68
10/10/15, 19:53
Ta ut tåkelys er enkelt som bare det:
Du klipser ut ramme som sitter rundt tåkelys og fjerner deretter to torx skruer som fester selve lys. Vri den litt til side og ta den ut. Bak sitter det en kontakt.
Gjort i 5 minutt :)

autod
10/10/15, 22:49
Kjøpte du led tåkelysene? Jeg gjorde det på min xc70 2010, ble en helt ny bil for meg :)

orfaman68
10/10/15, 22:52
LED pluss gull folia- litt jalla må det være :D

anders85
16/10/15, 09:41
Bilde?


Sent from my iPhone using Tapatalk

orfaman68
16/10/15, 20:23
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/10/446.jpg (http://s769.photobucket.com/user/orfaman68/media/xc1.jpg.html)

ragge1
16/10/15, 21:05
ser ok den ;)

liker grillen din , har tenkt på det samma lenge men tror mye tid gå til min andra hobby ;)

runepv50
17/10/15, 10:06
Kjøpte du led tåkelysene? Jeg gjorde det på min xc70 2010, ble en helt ny bil for meg :)

Hvor kjøpte du de?

runepv50
17/10/15, 14:19
Ta ut tåkelys er enkelt som bare det:
Du klipser ut ramme som sitter rundt tåkelys og fjerner deretter to torx skruer som fester selve lys. Vri den litt til side og ta den ut. Bak sitter det en kontakt.
Gjort i 5 minutt :)

Hvordan klipses ramma ut?

orfaman68
17/10/15, 18:48
ser ok den ;)

liker grillen din , har tenkt på det samma lenge men tror mye tid gå til min andra hobby ;)

Takk for det. Kjøpte grill i Strømstad hos Volvo. Ble 1.900 ,- SEK.
Jobben var ganske fort gjort og overhodet ikke etter boken...
Brukte stikksag for å skjære ut hele det sorte i gamle grillen for å komme meg bak og klipse ut resten ;)
Deretter var det bare å klipse inn nye grillen. Tok vel totalt ti minutt.
Etter boka skal man jo løse hele frontfanger for å så klipse ut grillen bakfra ;)

orfaman68
17/10/15, 18:52
Hvordan klipses ramma ut?

Det er fort gjort. Jeg bruker for alle plastdeler en smørekniv av plast. Med denne går du i spalt mellom fanger og deksel og løser den så at du kan fjerne den. Du kan ikke ødelegge noe på den måten :) Som sagt er alt bare klipset. Kun selve lykt er festet med torx skruer.

autod
18/10/15, 22:03
http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=63000758&q=Volvo+led&search_type=SEARCH_ID_BAP_ALL&ref=fas

orfaman68
19/10/15, 20:46
http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=63000758&q=Volvo+led&search_type=SEARCH_ID_BAP_ALL&ref=fas

Har kjøpt ting av han Kjetil og kan anbefale han. Han har solgt en del original tak spoiler til V 70 :)

slinecks
07/11/15, 15:56
har bestilt led drl fra offo.eu polsk side, litt tungrodd og skjønne seg på siden spesielt når en ska velge frakt metode.. men de kommer nu over helgen med dhl..
desidert den billigste siden man kan bestille oem deler og tilbehør fra.