PDA

Vis full versjon : spm angående xc90 t6 girkasse (LØST)



Nilsebu
25/10/14, 22:59
Hei. Har lagt inn bud på en t6. Har noen her vært borti girkassene på disse? E visst en del feil, men noen som vet hva som går galt, og hva jeg bør sjekke grundig før evt kjøp?

Bilen har gått ca 160000.

Takker for svar :)

Nilsebu
27/10/14, 20:05
Ble 2,5t istedenfor.
I tilfelle noen skulle lure på det samme, så har jeg kommet fram til dette. På nettet diskuteres det at kassen ryker pga for mye moment fra bi-turboen. Kassen skal være av grei kvalitet, men blir for mye for en så stor og tung bil som XC90`en.
Skifte av kasse kommer fort på over 70 tusen.

Daniel V
27/10/14, 23:52
Er akkurat samme problemet på P2 S80 T6. Kan godt være at kassa er grei kvalitet, men den ødelegger hele kjøreopplevelsen med måten den oppfører seg på. Den er helt tragisk.

hgnubel
29/10/14, 07:03
Ble 2,5t istedenfor.
I tilfelle noen skulle lure på det samme, så har jeg kommet fram til dette. På nettet diskuteres det at kassen ryker pga for mye moment fra bi-turboen. Kassen skal være av grei kvalitet, men blir for mye for en så stor og tung bil som XC90`en.
Skifte av kasse kommer fort på over 70 tusen.
Prosjekttråd? Cred for å kjøpe bensinmotor :)

Nilsebu
30/10/14, 17:43
Kan alltids starte en prosjekttråd :) Bilen skal hentes imorgen, men blir helst småting som skal oppjusteres på denne ;)
Bensinmotor var det eneste alternativet når jeg kikket på bil. Ikke noe fan av diesel.