Vis full versjon : Koble opp anlegg v70 97
Har et par spørsmål angående det.
Hvor lange kabler trenger jeg?
Hvor er det enkleste å få strømkabel igjennom torpedoveggen?
Er vel det eneste jeg lurer på, men hvis det er noe jeg bør være forsiktig så bare å si i fra
Det er hull i torpedoveggen til å føre strømkabel gjennom under sikringsboksen hvis jeg husker riktig.
Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk
Det er hull i gummihjennomføringer på begge sider av torpedoveggen, den på passasjersiden er noe mer tilgjengelig. Hvor lange kabler du trenger varierer litt, men de vanlige settene som kjøpes på Tema og lignende holder fint. Er vel ca 5m plusskabel, og rundt 4m signalkabel, pluss en meter minuskabel.
Ligger også veilledning m/bildet av gjennomføringa under "tips" på volvoforum.no
men hullet i torpedoveggen på passasjer siden er det oppe eller nede. Altså enkleset å komme til fra under bilen eller over bilen?
Mener hylla er midt på/øvre del av torpedoveggen.
Mener hylla er midt på/øvre del av torpedoveggen.
Da for jeg se på det når jeg starter
Takker for alle for svar. Hjelper meg virkelig mye
Røret på passasjersiden er ganske høyt oppe, rett bak fjærbeinsfestet. Du ser det når d tittet bak ledningsmatta som kommer ned der. Dette røret kommwr igjen rett over sparkeplata på passasjersiden, kan ikke ta feil.
Bør jeg isolere strømledning som ligger i motorrommet? med sånn plastrør får å hinde støy?
jeg har alltid lagt kabelen inni ekstra gummislange. både mot uttørking, varme og slittasje.
jeg har alltid lagt kabelen inni ekstra gummislange. både mot uttørking, varme, slittasje og støy.
så du anbefaler det?
Et plastrør gir deg nok ikke særlig støybeskyttelse, men det hindrer slitasje på isolasjonen.
Takker for all hjelp og tips jeg har fått.
Hvor er beste jordings punktet på v70?
Skal du jorde en forsterker i bagasjerommet? Løft opp den indre plata i gulvet, der ser du karrosserifester til ramma som holder gulvet. Puss ned lakk, koble til med en øyekabelsko.
Turbovogn850
26/10/14, 07:45
Har også hørt å jorde i beltefeste er et veldig bra jordingspunkt
Beltefestet er et bra sted, me i utgangspunktet ikke lovlig? Selv om mange gjør det. Årsaken er nok av sikkerhetsmessige årsaker, men jeg har ikke fått løst belte etter at jeg monterte anlegg i ene bilen min ;)
Men under bagasjeromsplata er det mange plasser.
Fant et ganske bra jordings punkt. Så nå er anlegget oppe å går. Spiller noe sinnsykt bra
Turbovogn850
28/10/14, 15:09
Ja søren, derfor beltelåsen henger seg opp! Haha :p sliter med det samme Svirre
Sent from my iPhone using Tapatalk
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.