PDA

Vis full versjon : motorlampa lyser,feilkode: fremre lambda



Bård
23/10/14, 22:53
På v70 så lyser motorlampa, så var å fikk lest av feilkode som vistnok var fremre lambda.
Denne blei bytta nå når jeg var å fikk bytta bremsene bak. Han som bytta foreslo å tak av polene på batteriet for å slukke lampa som fungere fint første turen.
Men når jeg stopper bilen og starter igjen så kommer motorfeillampa tilbake. Han mekanikern vente noe om at det kunne være tett katalysator
Noen som har noen tips/forslag til hva som kan være feil?

Gjelder 99 V70 R AWD

mrstfu
23/10/14, 23:23
Ettersom du nå for helt andre verdier fra den friske lambdaen, enn du fikk fra den gamle, dårlige lambdaen, kan det jo hende at ECU ikke skjønner helt hva som skjer. Og meg bekjent må du slette feilkoder av den typen med VIDA og DiCE, generiske instrumenter tar som regel bare ABS-feil. Regner med du har 99+-motoren med ETM og COP?

Bård
23/10/14, 23:34
Er 99+motorn ja. Skal ha bilen på eu-kontroll denne mnd så hadde vært kjekt å få slukt den lampa

gswede
24/10/14, 09:59
Sjekk for vakumlekkasjer

Som oftest får du koder på lamda fordi den tilsier +25% stft, som regel er dette pga av vakumlekkasjer.
Hvilken spesifikk kode hadde du på lambdan siden denne ble byttet?

Bård
24/10/14, 10:15
Skal sjekke når jeg kommer hjem hva som står. Var innom Jordkjend og han ene der snakka å om muligens vakumlekkasje, bla en liten slangestump under innsuget på v.side når du står foran motorn

Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk

mrstfu
24/10/14, 10:49
Den er ikke på 99+-motoren, tror jeg. Uansett greit åbgå over alt av slanger.

Bård
24/10/14, 10:53
Var en liten slange under der når jeg kikka fort istad. Må prøve å få ut fingern i hælja hvis det skulle bli oppholdsvær tenker jeg

Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk