PDA

Vis full versjon : Volvo 940 98 mod. EX politibil!



EOB230racing
23/10/14, 10:32
Hei!

Kjøpte igår en Volvo 940 98 mod, med B230FK ex-politibil. Er småfeil med den, blant annet så lyser en lampe med en lyspære i instrumentpanelet, og når jeg skrur over fra 0 stilling til park og til kjørelys. så er lysene på hele tiden uansett. Lambdamerket lyser også. hvordan sjekker man feilkoder på 940? kommer også til tider en lyd i andregiret? er litt blank, har kun kjørt og eid 240. Ellers så er det en modell med masse utstyr. Det er et merke på bakluken hvor det står ''improved by koni'' noen som vet noe om det? Det kommer også en lyd når jeg bremser på girene, høres nesten ut som en pumpe som går. Hjelp tas imot med stor takk :D

745tic
11/11/14, 14:33
feilkodene kan du lese av via boksen i motorrommet, litt usikker på hvordan sitter på 940, men er en boks med en liten ledning du kan stikke i to forskjellige stk der, en til tenningshjerne og en til bensinhjerne, og trykke på knappen. Da skal en rød lampe ved siden av stikket lyse opp og eventuelt blinke i en rekkefølge på f.eks 2-2-1 for å indikere en feilkode.

volvoRsport
11/11/14, 15:32
feilkodene kan du lese av via boksen i motorrommet, litt usikker på hvordan sitter på 940, men er en boks med en liten ledning du kan stikke i to forskjellige stk der, en til tenningshjerne og en til bensinhjerne, og trykke på knappen. Da skal en rød lampe ved siden av stikket lyse opp og eventuelt blinke i en rekkefølge på f.eks 2-2-1 for å indikere en feilkode.

940 nyere enn 95 har ikke selvdiagnose i motorrommet, der er det diagnosekontakt i midtkonsollen.

Arne94
11/11/14, 22:30
Står alle lysene på i park stilling?
på 0 stilling skal vel lysa virke uansett, hvertfall gjort det på mine nyere 940.

EOB230racing
17/11/14, 12:19
feilkodene kan du lese av via boksen i motorrommet, litt usikker på hvordan sitter på 940, men er en boks med en liten ledning du kan stikke i to forskjellige stk der, en til tenningshjerne og en til bensinhjerne, og trykke på knappen. Da skal en rød lampe ved siden av stikket lyse opp og eventuelt blinke i en rekkefølge på f.eks 2-2-1 for å indikere en feilkode.

er diagnosekontakt i midtkonsollen.

EOB230racing
17/11/14, 12:20
Står alle lysene på i park stilling?
på 0 stilling skal vel lysa virke uansett, hvertfall gjort det på mine nyere 940.

i nullstilling så fungerer ingen lys. i midtstilling fungerer lys som vanlig, og i høyre stilling fungerer lysene som vanlig.