Vis full versjon : Kamaksel ?
Hei! Driver bare med litt småtrimming av 740'n nå. Ikke det helt store siden det er K motor i den, men synes det hadde vært morro å prøvd, skal porte toppen, bytte kam og få på et grenrør. Men hvilken kam skal jeg ha? Forgassern blir kanskje bytta ut med webere med tida.
Fant noen kammer på ei svensk side her, noen som er greie? http://www.kgtrimning.com/KGkamB2123.htm
Takker for svar!
-Ola
En k eller h kam funker helt greit til en billig penge...
Men før du setter i gang med for mye rart:
Vurder å sette inn en turbomotor, trim av K motoren og generelt sugemotorer koster mere enn det smaker. Litt kjedelig å brenne masse kroner på deler til den hvis du finner ut at du skal ha inn en turbomaskinist.
Mr. Crepsley
22/06/10, 10:04
Dette er da alvorlig talt ikke avansert trimming...
En k eller h kam funker helt greit til en billig penge...
Men før du setter i gang med for mye rart:
Vurder å sette inn en turbomotor, trim av K motoren og generelt sugemotorer koster mere enn det smaker. Litt kjedelig å brenne masse kroner på deler til den hvis du finner ut at du skal ha inn en turbomaskinist.
Er fullstendig klar over det, men hadde vært litt morro å prøvd hvertfall :P
Dette er da alvorlig talt ikke avansert trimming...
Unnskyld, jeg er ny på forumet, noe som du kanskje ser?
TeamBørnOut
22/06/10, 16:59
Send PM til en moderator å be de flytte tråden din da vell
Få fatt i en k-kam, weber gasser fra en gammel ford 2,3 v6 og et ekstraktorgrenrør.. Så blir de gamle k motorene ganske sprek.
GeTReibeAktienGesellschaf
25/06/10, 19:52
Eller en V kam fra E motoren, litt mere hk på turtall og bredere register med dreiemoment, sammenlignet med X kammen som sitter orginalt.
Ikke den vasseste kammen men er nok en av orginal kammen som er mest ole brumm (ja takk begge deler).
du kan vel faktisk plane toppen litt og. tok av 1mm på min, vaska toppen godt overalt og bytta til V kam og da ble den faktisk ganske sprek. det som var blemma var at jeg glemte å stramme til strammehjulet så reima hoppa over 3 tenner med det kjente resultatet :(
Ja stemmer ;) Får leite litt rundt. Står foreresten T kam originalt
B230K i 240 har normalt T-kam ja.. X-kam finner man i B230K i 740.
Hmm, er vel no modell og serienummer opplegg der da ;)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.