PDA

Vis full versjon : V50 2,0D Kinetic 2005 mod - spørsmål om motor?



70 1/2
21/06/10, 21:24
Hallo folkens

Eier min første Volvo, V50 2,0D, og har ingen erfaring med disse fra før.

Har kjørt denne en stund, og lurer på en del ting;

- Det hender at motoren "lugger" noen ganger med nøytralt gasspåtrykk.
- Ved hard akselerasjon hender det at motoren "henger" ved et turtall før den gir på videre.

Er dette noe jeg bør sjekke opp videre, og hva kan det ev. skyldes?
Eller er det "normal" atferd for denne motortypen?

Har vært fint å få noen tips på hvor jeg skal starte feilsøking dersom her er justeringer som må gjøres:)

dieseldyret
07/07/10, 15:32
er nok ikke noe unormalt :) min oppfører seg helt likt. spesielt om man ligger litt og "venter" på 3 eller 4 gear for å feks kjøre forbi raskt, kan det komme små nykk.

70 1/2
07/07/10, 20:06
Høres bra ut:-) Er blitt vant til dette nå, og den oppfører nettopp slik du nevner, spesielt i 3/4 giret.:) Er ellers svært fornøyd med bilen. Har aldri vært Volvo-mann, men har nok skiftet mening med denne bilen:D

dieseldyret
08/07/10, 10:45
samme her, alltid syntes at Volvo har vært "si-rumpa" og kjedelige greier, men er meget fornøyd med V50n :) Bytta EGR og turbo-kontroll ventilen, men ikke hårreisende priser. Om du får trøbbel i fremtiden at den ikke starter ordentlig når motoren er varm (får ikke gitt gass, står å putrer på +/- 600 omd/min) så ikke hør på Volvo at det er dieselpumpa som er dårlig, er kun ett spjeld som må renses pga oppbygging av sot :)

70 1/2
16/07/10, 18:00
Skal skrive det bak øret:-) .. det er nok av verksteder som drar den langt for å tjene en slant :-(
Takk for gode råd!!