PDA

Vis full versjon : Forslag til turbobleie og varmeisoleringsmatter



ChrML
21/06/10, 21:08
Noen som har noen gode forslag til hva som er bra her? Skal ha en universal bleie som passer på KKK27-en og må ha noen varmeisoleringsmatter på panseret.

Den originale isolasjonsmatta tok jo fyr for den kom for nærme turbo og det var like før lakken utenpå panseret gikk i tillegg.

rustan
21/06/10, 21:51
Syntes det ser finere ut uten bleie jeg men. http://www.streetcar.dk/varmeisolering-c-142_3117_3121.html?sort=3a&page=1 Her er det litt forskjellig: Alu teip, varmeskjold, "varmehylser" og noen bleier ;)

ChrML
21/06/10, 21:57
Syntes det ser finere ut uten bleie jeg men. http://www.streetcar.dk/varmeisolering-c-142_3117_3121.html?sort=3a&page=1 Her er det litt forskjellig: Alu teip, varmeskjold, "varmehylser" og noen bleier ;)
Takk :) Får se litt der. Yeah, er penere uten bleie så får prøve med varmematter først under panseret kanskje. Så får jeg bare kjenne etter om det blir for varmt eller ikke.

ChrML
22/06/10, 17:32
Veit ikke om noen som har i Norge? Sånn at leveringa går litt raskere.

kermitt
22/06/10, 18:11
turbokongen da?

volvoRsport
22/06/10, 18:17
Stikk innom Turbopower, de har helt sikkert noe.

TeamBørnOut
22/06/10, 18:20
lastebil verksteder har også dette. men hvis du bare fjerner den matta under bilen så tror jeg ikke det blir skader i lakken. jeg fikk ihvertfall ikke noe til å falme av på min. ble jo varmt. men ingen merker. Det kjedelige med å fjerne isolasjonsmatta er jo at det vil støye litt mer fra bilen. det er kjipt....
en "bleie" er jo også best for ting rundt i motorrommet.

ChrML
22/06/10, 19:40
lastebil verksteder har også dette. men hvis du bare fjerner den matta under bilen så tror jeg ikke det blir skader i lakken. jeg fikk ihvertfall ikke noe til å falme av på min. ble jo varmt. men ingen merker. Det kjedelige med å fjerne isolasjonsmatta er jo at det vil støye litt mer fra bilen. det er kjipt....
en "bleie" er jo også best for ting rundt i motorrommet.
Hmm, ja. Får kanskje skjære vekk pansermatta akkurat rundt turboen der og erstatte med varmereflekterende plater. Vil helst være sikker på at lakken ikke forsvinner siden jeg ikke har råd til å lakke opp med det første. Må bare finne på et eller annet sånn at det ser litt fint ut rundt der jeg har skjært vekk isolasjonen.

Er så irriterende at det ryker vanndamp av panseret når det regner og når man kjører uten isolasjonsmatta :p.

Dan Bay-Johansen
22/06/10, 22:16
Er så irriterende at det ryker vanndamp av panseret når det regner og når man kjører uten isolasjonsmatta :p.

Noe må man vel ofre for å ha en hårføner på den sizen under panseret :D

ChrML
22/06/10, 22:36
Noe må man vel ofre for å ha en hårføner på den sizen under panseret :D
Hehe, nei, her skal vi ha det beste av alle verdener :)