PDA

Vis full versjon : Bytte kupevifte XC 70 2008



orfaman68
19/10/14, 00:05
Er det noen her som har tipps angående bytte av kupefifte ?

orfaman68
20/10/14, 20:58
Ingen som vet hvordan man bytter kupevifte på Xc70 eller V70 ??? Har hørt at dashen må ut. Hadde vært greit med kanskje noen bilder :)

Polestar
22/10/14, 12:24
1. ta av platen under mitkonsoll
2. dra lås skiringsbokesenen til venstre hvis du har den, noen har den ikke på grunn av de ikke har diverse utstyr.
3. så ser du en boks som står på høykant. med tre clips på ta lås de vips. så ser du filtert.
4. pass på og sett filtert riktig på plass er piler på filteret de skal peke bakkover.

Polestar
22/10/14, 12:25
http://www.youtube.com/watch?v=fLREwSu3uRY

hsyvers
22/10/14, 12:44
Det var kupevifta mannen trenger hjelp til, ikke filteret.
Jeg byttet min på volvo verksted i sverige og betalte 5600,-

Morgis
22/10/14, 14:17
tror ikke den er så vanskelig å skifte. er ikke den plassert bak hanskerom/airbag på passasjerside?
Tror den er synlig fra underside om du fjerner sparkeplaten

Stig-Arne
22/10/14, 15:10
tror ikke den er så vanskelig å skifte. er ikke den plassert bak hanskerom/airbag på passasjerside?
Tror den er synlig fra underside om du fjerner sparkeplaten

Nei. Det er den ikke.
Er plassert bak midtkonsollen. Du ser viften om du tar av dekslene på siden av midtkonsollen, men for å bytte den må dashbordet ut.

Aner ikke hvor lang tid det tar eller hvor kostbart, da jeg fikk min byttet på garanti på gammelbilen.

Skal fyre i gang VIDA å se om jeg finner instruksene på dette :)

Morgis
22/10/14, 15:54
huff da. har volvo gått tilbake til 240serien å hentet skisser for varmeapparat :(

Stig-Arne
22/10/14, 16:56
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/10/842.jpg

Sprengskisse for kupeviften

Edit: kan se ut som det jeg har blitt fortalt er feil. Må ikke ut med dashbordet. Bare instrumentpanelet.
Skal se om jeg får lagt ut her e nødvendige detaljene

https://onedrive.live.com/redir?resid=AE91F5A9A34A3319!48825&authkey=!AFa47vZ_bkXYU0g&ithint=file%2cpdf

Hele instruksen på PDF format for bytte av kupevifte

orfaman68
22/10/14, 20:46
Nå ble jeg skikkelig imponert !!!! Tusen hjertelig takk, Stig-Arne :) Det var det jeg trengte... Eneste jeg mangler er denne spesial-avtrekkern. Fant ut at vifte koster kun 1400,- SEK hos vparts i Sverige. Tro nok at jeg greier denne jobben sjøl nå, med denne anledning :) Viften virker, ingen ulyder osv., men starter ikke altid med en gang. Må banke litt på overside av dashbordet, den begynner den å virke.
Eneste jeg ikke skjønner så helt er, hva di mener med instrumentpanelet ? Selve kombiinstrument eller midtkonsolen ?

aarnes
31/10/14, 23:38
Nå ble jeg skikkelig imponert !!!! Tusen hjertelig takk, Stig-Arne :) Det var det jeg trengte... Eneste jeg mangler er denne spesial-avtrekkern. Fant ut at vifte koster kun 1400,- SEK hos vparts i Sverige. Tro nok at jeg greier denne jobben sjøl nå, med denne anledning :) Viften virker, ingen ulyder osv., men starter ikke altid med en gang. Må banke litt på overside av dashbordet, den begynner den å virke.
Eneste jeg ikke skjønner så helt er, hva di mener med instrumentpanelet ? Selve kombiinstrument eller midtkonsolen ?

Instrumentpanelet er DIM altså kombinstrumentet.

orfaman68
01/11/14, 12:07
Tusen takk Aarnes, var det jeg tenkte. Det er jo bare fire skruer :)
Sent from my RM-825_eu_euro1_282 using Tapatalk