PDA

Vis full versjon : USA blinkers :)



SivertB
16/10/14, 17:46
Hei

Har lyst på å sette inn USA blinkers på volvoen som er en V70n :)
Stemmer det at jeg kan kjøpe pæreholder + pære på Volvo også er det bare plug&play?

Og hvordan er det å koble bryter på disse, er det mulig uten altfor mye styr?

Takk på forhånd! :)

EvolveR
16/10/14, 18:53
Hei

Har lyst på å sette inn USA blinkers på volvoen som er en V70n :)
Stemmer det at jeg kan kjøpe pæreholder + pære på Volvo også er det bare plug&play?

Og hvordan er det å koble bryter på disse, er det mulig uten altfor mye styr?

Takk på forhånd! :)

http://www.vparts.se/se/lamphallare-for-usa-positionsljus-volvo-s60-v70.html

er ikke noen bryter på dem! de lyser så lenge tenning er på.
skal du ha bryter må du legge opp dette selv.

SivertB
16/10/14, 19:21
Okei, takk for linken!
Men er det vansklig å legge opp en eventuell uoriginal bryter? Er ganske grønn på elektro :)

EvolveR
16/10/14, 19:33
Okei, takk for linken!
Men er det vansklig å legge opp en eventuell uoriginal bryter? Er ganske grønn på elektro :)

Er jo bare snakk om og bryte ledningen. Det beste er og koble til pæreholdern og kjøre:)

FroBe
17/10/14, 19:51
Det er to tråder om slik bytte her (http://forum.vccn.no/showthread.php?32543-USA-blinklys&highlight=usa+blinklys) og her (http://forum.vccn.no/showthread.php?56721-USA-park-og-blinklys&highlight=usa+blinklys).
Er bilen din fra 2004 eller nyere så må du koble til en ekstra leder, er den eldre er det plug-n-play.

ojacobs1
18/10/14, 09:00
Okei, takk for linken!
Men er det vansklig å legge opp en eventuell uoriginal bryter? Er ganske grønn på elektro :)

Som sagt ligger denne ledningen originalt på biler opp til -03 og er koblet sammen med parklys i originalt ledningsnett. Skal du ha bryter på denne må du dele den på begge sider da parklys høyre og venstre er skilt i to separate kretser. Alternativt klippe begge og forsyne dem fra bryter... Biler etter -03 har en tom plass i kontakt for blinklys slik at her må du sette inn original kabelsko. Vedlagt er bilde av kontaktene på US-holderen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/10/708.jpg

Sent fra min LT26w via Tapatalk

SivertB
18/10/14, 09:20
Takk for god forklaring! Det var lysbryteren jeg var mest usikker på :)

Per Turbo
22/10/14, 00:58
Så for å få US blink på 05- så må man få tak i original stikket fra Volvo og så koble den på strømleder som allerede er der, right?

I tillegg til rett pæreholder og 2-polet pære da så klart :)

ojacobs1
22/10/14, 02:33
Så for å få US blink på 05- så må man få tak i original stikket fra Volvo og så koble den på strømleder som allerede er der, right?

I tillegg til rett pæreholder og 2-polet pære da så klart :)

Strømleder er ikke der. Du må legge en ledning fra eksisterende parklys i originalt ledningsnett til dette stikket i kontakten for blinklys. Selve kabelskoen som skal inn i kontakten må du få hos Volvo. I tillegg til pæreholdere som du nevner. Mener de blir levert med pærer.

Per Turbo
22/10/14, 02:34
Ja de gjør det :)

Men da er vi enige ;)

ojacobs1
22/10/14, 04:14
Ja de gjør det :)

Men da er vi enige ;)

Jepp ;)

TheStig
05/11/14, 16:42
Finnes det noen andre steder man kan bestille US blink til 00-04mod enn fra Vparts? De sender jo ikke varer utenfor Sverige.. :/

Jeg har akkurat vært innom Volvo i Fredrikstad, de hadde ikke på lager men kunne bestille til rundt 500lappen med pærer. Så var jeg innom Volvo i Halden og spurte, og der kunne de bestille til en drøy 300lapp inkl pærer. Men der var de i tvil om det var rett type, så da måtte jeg ha tatt forbehold om evt feilbestilling. Så ble ikke bestillt noe det heller..

Enkleste hadde jo vært å fått de rett i postkassa..

Per Turbo
05/11/14, 16:53
Du skal ha denne, bestill 2 sånne, dette er med 2-polet pære og riktig sokkel

http://www.fcpeuro.com/products/volvo-turn-signal-light-socket-with-bulb-s60-v70-xc70-genuine-volvo-8662985

Delenr 8662985 står der men det er det nr du kan gi til Volvoforhandleren når du ringer å bestiller :)

TheStig
05/11/14, 17:21
Du skal ha denne, bestill 2 sånne, dette er med 2-polet pære og riktig sokkel

http://www.fcpeuro.com/products/volvo-turn-signal-light-socket-with-bulb-s60-v70-xc70-genuine-volvo-8662985

Delenr 8662985 står der men det er det nr du kan gi til Volvoforhandleren når du ringer å bestiller :)
Men jeg kan bestille direkte fra denne siden uten å gå via noen volvoforhandler også? Hvor sender de varene fra på denne nettsiden, USA?

Per Turbo
05/11/14, 17:35
Ja så klart, ikke noe stress det :)

TheStig
05/11/14, 18:09
Ja så klart, ikke noe stress det :)
Tusen takk for hjelpen Per. :)

Per Turbo
05/11/14, 18:19
Om det blir noe billigere vet jeg ikke men du får det ihvertfall hjem i postkassa :)

Bare hyggelig

TheStig
05/11/14, 18:40
Ble 269,- ink frakt, så nå er de bestillt. Leveringstid 7-10 dager. :)

Torsen67
06/11/14, 18:15
I tillegg vil du nok få 25% mva på vare og tollbehandling på denne summen. Er du heldig går den rett igjennom tollen.

TheStig
06/11/14, 18:26
I tillegg vil du nok få 25% mva på vare og tollbehandling på denne summen. Er du heldig går den rett igjennom tollen.
Ja, har kalkulert inn den risken. Får se hva de finner ut på tollen.
Selve prisen kom jo på godt under 200kr, resten er frakt.

ojacobs1
06/11/14, 18:28
I tillegg vil du nok få 25% mva på vare og tollbehandling på denne summen. Er du heldig går den rett igjennom tollen.

På sida kostet de 13.22$ pr stykk så to går jo under 200,- grensa, vel å merke hvis frakta er betalt utenom.

Per Turbo
06/11/14, 18:48
Blir uansett ikke langt unna prisen her hjemme, men du får det hjem noe som er greit om man ikke bor i nærheten av forhandleren :)

TheStig
06/11/14, 20:36
Blir uansett ikke langt unna prisen her hjemme, men du får det hjem noe som er greit om man ikke bor i nærheten av forhandleren :)
Nemlig, om jeg hadde bestillt av nærmeste forhandler måtte jeg betalt ca 500 pluss en liten kjøretur, om jeg hadde bestillt hos den andre forhandleren kunne jeg sluppet unna med 300+, men da måtte jeg i tillegg ha kjørt tur/retur Fredrikstad/Halden. Og i tillegg den risikoen om at jeg muligens fikk feil vare hengende på toppen.

Så i mitt hode blir dette både billigste og enkleste løsning uansett hvordan jeg vrir på det. :)

Uansett om prisen blir en 500lapp totalt, koster litt å kjøre til Halden også. Ihvertfall bomtur. :p

TheStig
06/11/14, 20:42
Men for meg haster det ikke, det er jo kanskje et moment. Hadde det hastet veldig så hadde jeg sikkert betalt litt ekstra for å få varen kjapt. Men forhandler trengte jo også bestille, så her snakker vi kun få dager forskjell, og tid har jeg masse av. :)

degocostly
06/11/14, 20:53
Ebay har også :)

TheStig
11/11/14, 15:07
Da var pærene her, og skikkelig innpakket også. :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/11/374.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/11/375.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/11/376.jpg

Kjapt, trygt og billig! :)

SivertB
25/12/14, 15:38
Går det ann å kode vekk disse lysa i VIDA når lysbryteren står i 0 ? Tenkte det kunne være kjekt med en "bryter" på disse :)

ojacobs1
25/12/14, 22:16
Går det ann å kode vekk disse lysa i VIDA når lysbryteren står i 0 ? Tenkte det kunne være kjekt med en "bryter" på disse :)
Disse er koblet sammen med parklys fram til 2003... Etter det må du koble selv. Parklys lyser vel ikke på stilling 0 uannsett? Ingen andre lys heller.....iallefall ikke på min fra 2001...
Vil du ha egen bryter må du montere den selv

Sendt med Tapatalk

SivertB
25/12/14, 22:31
Disse er koblet sammen med parklys fram til 2003... Etter det må du koble selv. Parklys lyser vel ikke på stilling 0 uannsett? Ingen andre lys heller.....iallefall ikke på min fra 2001...
Vil du ha egen bryter må du montere den selv

Sendt med Tapatalk

Okei, på min lyser alt på stilling 0 også, så var derfor jeg lurte :)

ojacobs1
25/12/14, 22:44
Okei, på min lyser alt på stilling 0 også, så var derfor jeg lurte :)

Ok. Da er nok dette forskjellig programmering på våre biler. På min 2008 lyser også alt i stilling 0...

aarnes
27/12/14, 00:52
Okei, på min lyser alt på stilling 0 også, så var derfor jeg lurte :)


Ok. Da er nok dette forskjellig programmering på våre biler. På min 2008 lyser også alt i stilling 0...


Går det ann å kode vekk disse lysa i VIDA når lysbryteren står i 0 ? Tenkte det kunne være kjekt med en "bryter" på disse :)

Fra 2001-2004 er det fort gjort å skru av belysning med VIDA når bryteren står i posisjon 0, men fra 2005 og oppover kreves det software fra et volvo-verksted.

SivertB
27/12/14, 08:17
Fra 2001-2004 er det fort gjort å skru av belysning med VIDA når bryteren står i posisjon 0, men fra 2005 og oppover kreves det software fra et volvo-verksted.

Dette er en 2001 det er snakk om. Skrur man av alt eller kan man skru av bare USA lysa ? :)

aarnes
27/12/14, 09:33
Dette er en 2001 det er snakk om. Skrur man av alt eller kan man skru av bare USA lysa ? :)

Da skrur du av alt utvendig lys i posisjon 0.

Hvis du ikke vil ha USA lys er det bare å sette inn EU-sokler istedenfor.
USA er tre-polet mens EU er to-polet.

Daniel V
27/12/14, 11:38
Forstår det som at trådstarter ønsker en egen bryter som kun skrur av USA blinkersene. Det finnes ikke originalt nei.

De fleste Volvoer som har komplett mørklegging er importbiler fra f.Eks Tyskland hvor det ikke er påbudt med kjørelys som i Norge. S80en min er tysk, og den mørklegges i posisjon 0, samme med 850en jeg hadde som også var importbil. :) Alle de andre norsksolgte bilene jeg har hatt, har hatt fult lys i posisjon 0. :)

SivertB
27/12/14, 14:32
Forstår det som at trådstarter ønsker en egen bryter som kun skrur av USA blinkersene. Det finnes ikke originalt nei.

De fleste Volvoer som har komplett mørklegging er importbiler fra f.Eks Tyskland hvor det ikke er påbudt med kjørelys som i Norge. S80en min er tysk, og den mørklegges i posisjon 0, samme med 850en jeg hadde som også var importbil. :) Alle de andre norsksolgte bilene jeg har hatt, har hatt fult lys i posisjon 0. :)

Var en bryter jeg tenkte på eller eventuell å kode om lysa i stilling 0 tilfelle kontroll men det går uten å :)

Daniel V
27/12/14, 22:58
V70Wangen har dette på sin mener jeg. En separat bryter som kutter strømmen til USblinkersene.

locked
03/01/15, 00:58
Fra 2001-2004 er det fort gjort å skru av belysning med VIDA når bryteren står i posisjon 0, men fra 2005 og oppover kreves det software fra et volvo-verksted.
Eg har programmert om min bil med VIDA til full mørklegging i pos 0. (Har fortsatt lys i dashbordet og i radio/klima) 2007, trengde ingen SW fra Volvo :-)

aarnes
03/01/15, 11:13
Eg har programmert om min bil med VIDA til full mørklegging i pos 0. (Har fortsatt lys i dashbordet og i radio/klima) 2007, trengde ingen SW fra Volvo :-)

Det har jeg leita etter i VIDA i over et år, fant det enkelt til 01-04 men ikke nyere.
Kan du fortelle hva du har endret på da?

locked
05/01/15, 19:34
Det har jeg leita etter i VIDA i over et år, fant det enkelt til 01-04 men ikke nyere.
Kan du fortelle hva du har endret på da?
Bilkommunikasjon -> CEM -> Avancerad -> Programmering av styreenhet - [2] Varselljus (Logisk, nope..)

Flexnoll = norsk standard
Flexstd = lysbrytaren virkar slik som symbola på den viser at den skal virke, AV, park og PÅ.

aarnes
05/01/15, 20:00
Bilkommunikasjon -> CEM -> Avancerad -> Programmering av styreenhet - [2] Varselljus (Logisk, nope..)

Flexnoll = norsk standard
Flexstd = lysbrytaren virkar slik som symbola på den viser at den skal virke, AV, park og PÅ.

Hva med de andre da? STOP og den siste jeg ikke huser...

locked
05/01/15, 20:20
Hva med de andre da? STOP og den siste jeg ikke huser...
Veit ikkje, trur det der er beskrivelse for fleire bilar, modellar og markeder enn skribenten har greidd å holde styr på. Det er ganske uforståelig egentlig :-P

J-R
19/01/15, 11:55
Er det noe lurt triks for å bytte disse pæreholderene? Må man ha ut lykta?
Sinnsykt trangt inni der...

TheStig
19/01/15, 15:45
Er det noe lurt triks for å bytte disse pæreholderene? Må man ha ut lykta?
Sinnsykt trangt inni der...
På passasjersiden må du ta bort påfyllingsrøret til spyleveska for å komme til.
På sjåførsiden er det også trangt men det går på et vis uten å demontere noe.

Og så er pæreholderne skrudd motsatt vei, så du må "sette til" for å løsne og motsatt. Linx altså.
Mener det gjelder på begge sider, rett meg noen om jeg husker feil..

Ellers er det bare å bite seg merke i vinkelen pæreholderen sitter fra før, så blir den litt lettere å få på plass igjen.

jacobsen
11/06/15, 12:22
Gjorde dette selv nettopp. Må ta bort røret til til spylevæske som skrevet over. Hjelper også å skru av lokket til hovedlyspæra, så får du litt bedre plass :)