PDA

Vis full versjon : GPS - skjerm



Trondpal
16/10/14, 11:09
Min bil er en XC70 2008 mod som er utstyrt med masse fint utstyr.:)
Men hver gang jeg starter bilen kommer GPS - skjerm opp, og finner ikke innstilling slik at skjermen ikke kommer opp hver gang jeg starter bilen. Dette problemet oppstod da jeg byttet hoved batteri på bilen. Jeg har vært på verksted i Tromsø og i Boden med bilen, og det er ingen feilkoder på systemet.
Kan noen hjelpe meg med dette.

orfaman68
16/10/14, 18:18
Hadde samme problem med min. Etter jeg byttet rattet var også problemet løst. Har byttet ratt mot et nyere fra 2013 model. Uten disse knapper bak rattet for styring av gps-en. Den nye ratt mangler disse knapper, så gps virker kun med remote control. Derfor antar jeg at det er en feil med knappene bak rattet på din model.

Trondpal
16/10/14, 20:36
Tusen takk, skal sjekke d.

orfaman68
17/10/14, 20:13
Bare hyggelig. Men jeg vet faktisk ikke hvordan man kan sjekke det. Må jo nesten fjerne rattet og bygge ut denne knapper bak høyre side av rattet. Jeg har ikke brydd meg om dette, fordi jeg brukte uansett denne remote control som er i midtkonsolen. Men som sagt, etter jeg byttet ratt pga oppdatering ( holder på med å bygge om bilen ), og satt in nye rattet uten disse knapper på baksiden, fungerte gps-skjermen plutselig som han egentligen skal. Betyr den går bare opp etter jeg trykket på knappen til remote control. Har du kanskje sjekket batterier til selve remote control ? Vet ikke om det finnes en samhang der, men kanskje verdt å prøve :)

ojacobs1
18/10/14, 09:37
Hva skjer hvis du kjører skjermen ned manuelt? På min er det slik at om skjermen står oppe når jeg slår av bilen kjører skjermen ned. Neste gang bilen startes vil skjermen kjøres opp igjen automatisk. Hvis jeg derimot slår skjermen av med meny/avslutt før jeg slår av bilen kjøres skjermen ned, og blir nede neste gang bilen startes igjen. Denne funksjonen står også nevnt i RTI bruksanvisning side 11. Dette ligger muligens i et minne som blir nullstilt når batteriet frakobles.... Hvis din ikke fungerer sånn må jo noe være galt...

Kjell-Elvis
22/11/15, 16:14
Min bil er en XC70 2008 mod som er utstyrt med masse fint utstyr.:)
Men hver gang jeg starter bilen kommer GPS - skjerm opp, og finner ikke innstilling slik at skjermen ikke kommer opp hver gang jeg starter bilen. Dette problemet oppstod da jeg byttet hoved batteri på bilen. Jeg har vært på verksted i Tromsø og i Boden med bilen, og det er ingen feilkoder på systemet.
Kan noen hjelpe meg med dette.



Hei. Eg har fått samme problem med XC70 2008 mod. Har du fått fikset problemet, og hva som var galt?? Takker for svar:-)

mvh Kjell-Elvis

Stig-Arne
22/11/15, 20:16
Broderen har samme feil på sin XC70
Der sier feilkoden at det er feil på minnet til styreenheten, slik at den ikke husker at skjermen var avslått, og dermed kommer den opp ved hver start av bilen
Eneste løsning er å skifte styreenhet

orfaman68
22/11/15, 21:30
Broderen har samme feil på sin XC70
Der sier feilkoden at det er feil på minnet til styreenheten, slik at den ikke husker at skjermen var avslått, og dermed kommer den opp ved hver start av bilen
Eneste løsning er å skifte styreenhet

Kan brodern din slå av skjermen manuelt ( via meny ) ?

Kjell-Elvis
23/11/15, 20:03
Hei igjen. Takke for svar. Har sjekket opp og en ny styreenhet koster ca 14 000. Skal prøve å kjøpe en brukt. Er det noe en kan skifte selv, eller må eg på verksted for å programmere den??

Stig-Arne
24/11/15, 08:05
Usikker, men slår av skjermen med kontrollen bak på rattet.

orfaman68
24/11/15, 19:00
Bra. Da er det jo på en måte "bare" en komfort-feil. Sykt å må ut med 14.000 for en styrenhet :(