PDA

Vis full versjon : Locker til 240



E.GRØNDAHL
15/10/14, 08:36
Heisann!

er på utkikk etter locker til 240'n, å fant noe som så greit ut på www.Lokka.com
noen som har vært borti denne før? burde vel være grei til den prisen?

er er link, gi meg gjerne noen invendinger før jeg handler:)
http://lokka.com/site/ Kan hende dere må søke volvo, 240, 1992 selv:p

mvh E.GRØNDAHL

eab
15/10/14, 18:32
Det står endel om Lokka på div. offroadfora. Den er så og si identisk aussie locker, men er laget i australia. Aussielocker ble laget i australia tidligere, men blir nå laget i usa og bråker visstnok litt mer enn de gamle australske aussielocker'ne. Lokka enheten er vel på høyde med de gamle australske aussie sperrene såvidt jeg har skjønt.

E.GRØNDAHL
16/10/14, 06:02
Supert, da tenker jeg nok at det blir en slik, og til den prisen har det jo egentlig ikke mye å si åssen den er:p takk for svar.

bjornarw
18/10/14, 08:53
Om du ikke bryr deg om at de bråker i svinger så er det bare å kjøpe. en kamerat var godt fornøyd med sin og den er jo mye billigere en andre sperrer ;)

Bjørseth Racing
18/10/14, 11:14
Jeg har meget gode erfaringer med Aussie lockeren. Denne bråker en del når den kugger over i svinger når man ikke har pådrag, dette er noe man venner seg til fort. I hastigheter under 20 km måtte jeg enten slure den igjennom svinger eller ha litt pådrag, hvis ikke ble det "kengeru" da lockeren slo seg av og på hele tiden. I hastigheter over 20 km var dette aldri noe problem. Kan jo være feil på den lockeren jeg hadde. Jeg har vurdert Lokka neste gang.

Daniel.B
18/10/14, 12:49
Jeg har meget gode erfaringer med Aussie lockeren. Denne bråker en del når den kugger over i svinger når man ikke har pådrag, dette er noe man venner seg til fort. I hastigheter under 20 km måtte jeg enten slure den igjennom svinger eller ha litt pådrag, hvis ikke ble det "kengeru" da lockeren slo seg av og på hele tiden. I hastigheter over 20 km var dette aldri noe problem. Kan jo være feil på den lockeren jeg hadde. Jeg har vurdert Lokka neste gang.

Opplever akkurat det samme som deg. Om man kjører sakte i en sving så må man enten tre inn clutchen eller gi gass. Så det skal nok være slik. Er dette jeg liker minst med lockern. I litt fart går det helt fint. På en annen side så låser den hver gang, er billig og er lett å montere.

Det at det tikker i svinger bryr jeg meg fint lite om. Jeg har locker i bruksbilen, men vil nok ikke anbefale det til familiebilen, hehe.

Bjørseth Racing
18/10/14, 13:32
Opplever akkurat det samme som deg. Om man kjører sakte i en sving så må man enten tre inn clutchen eller gi gass. Så det skal nok være slik. Er dette jeg liker minst med lockern. I litt fart går det helt fint. På en annen side så låser den hver gang, er billig og er lett å montere.

Det at det tikker i svinger bryr jeg meg fint lite om. Jeg har locker i bruksbilen, men vil nok ikke anbefale det til familiebilen, hehe.

Jeg hadde også dette i bruksbilen, går fint å kjøre med hver dag. Men man bør være over middels "interessert" for å gidde å legge til seg slike vaner hver dag. Låner ikke bort bilen til hvem som helst med slik locker. Hadde faktisk teknisk på BT med Aussie locker. Kontrolløren likte ikke helt den lyden den lager i små svinger. Men bilen gikk igjennom etter litt diskusjon og forklaring av hvordan en locker fungerer.

Daruu
18/10/14, 16:03
Det er litt forskjell fra aksling til aksling hvor mye de bråker(og lugger).
Har vært borti en 1030 aksling som er nesten 100% stille med locker, men den jeg har i 740'n bråker greit (den er shimsa så hardt det går).
Med litt slappere shimsing så bråker den mindre (vil jeg tro da)
Aussie locker er kopi av powertrax locker igjen :)

E.GRØNDAHL
21/10/14, 19:19
Bestillte denne i forrige uke, så venter bare på at den skal komme i posten:) men hvordan blir det med speedo? for er vel den wiren som går inn i klokka? er en 1992 mod. det er snakk om.

eab
21/10/14, 21:17
En slik locker erstatter bare sol og planethjul inne i selve diffhuset. Så speedoringen og føleren fungerer akkurat slik som før