PDA

Vis full versjon : Hornet, dvs "push" fungsjonen i rattet defekt....



Luddemann
14/10/14, 16:49
Hey!
Trykke fungsjonen i rattet er defekt. Begynte med dårlig kontakt, og nå funker den ikke idet hele tatt... Tenkte jeg kansje skulle fikse det, så jeg kan gi lyd ifra meg på en bedre måte enn å ruse motorn :p

Vært borti den før eller? Funker det greit å demontere, å fikse noe ledninger, eller bytte ratt?

Evt kossen får jeg av sjiten?

Kansje tiden er kommet for et sportsratt? ^^ :D Men får man sportsratt med airbag? Polisen e vell ikke så gald i ratt uten bag, og vil jo helst ha det tilfelle krasj igjen... :P

Andy

mrstfu
14/10/14, 16:53
Til 850 er det bare ratt fra R og T5R, samt V70R første generasjon opp til og med 98 som fungerer uten problemer.

Uansett, skru av rattet ved å løsne to T27-skruer bakpå, ligger HowTo her på forumet. Bakpå er det en fjærbelastet pin som er en del av kontaktkretsen til hornet, og inni rattet er det en plate som trykkes ned og skaper kontakt, her har noen plastskiver en tendens til å knekke, har jeg inntrykk av. Ganske selvforklarende, bare skru opp og sjekk.

850GLTsilver
14/10/14, 18:01
MEN husk: Koble fra batteriet først.

Om du glemmer det, så ender du opp med å ha ei SRS-lampe tent i dashen, som ikke vil slukke før du har vært hos Dr. Volvo for å få den slukket.
Konsekvenser av tent SRS-lampe sa du? Ingen Airbag fungerer. (Med andre ord dumt å fjerne pæra i dash)

Luddemann
14/10/14, 20:24
Om du glemmer det, så ender du opp med å ha ei SRS-lampe tent i dashen, som ikke vil slukke før du har vært hos Dr. Volvo for å få den slukket.
)


Haha der tok du meg på kornet! Idet jeg leste sitatet tenkte jeg: lol, jeg moser bare pæren :D ^^ hihi