PDA

Vis full versjon : har min v70 1997 mod alarm? og hvor kjøpe fjernkontroll til sentral lås



krbarstad
12/10/14, 20:28
heisann.
har en volvo v70 1997mod 2.0t.
det jeg lurer på om er om hvordan kan jeg finne ut om min v70 har alarm.
jeg har fjernstyrt sentral lås på bilen med kontroller med lock, unlock og knapp til bakluken, men denne er deffekt så har aldrig brukt den.
å så har jeg indikator lampe på dashbordet ved ruta.
dette er det eneste jeg vet om som kan ha noe med dette å gjøre.
er det noe annet som jeg kan gå etter for å enkelt finne ut om jeg har alarm?
fungerer alarmen når man låser å åpner døren med vanlig nøkkel?
lurer mest på dette for å vite om jeg har alarm å for å vite hva jeg skal si til forsikrings selskapet ang alarm.

har prøvd å google en del men veit ikke hva jeg skal lete etter.

er det foresten noen som vet hva det koster for helt komplett ny fjernkontroll til sentral låsen?
å hva det koster å kode den opp å hvor man kan få dette gjort.

mvh kent roger barstad

Svirre
13/10/14, 06:19
Du åpner lokket som sitter ovenfor sikringsboksen (festet med 4xT10 skruer), og se etter et dobbeltrelé med nr. 210/211. Sitter det der så har du alarm.

Du kan også bare åpne panser og se om det henger et horn på torpedpveggen, men jeg har opplevd at folk fjerner denne med tida.
Alarmen fungerer KUN når fjernkontrollen benyttes. For å sjekke om du kan bruke fjernkontroll, så må du sjekke om du har sender over speedometer. Liten, svart boks som sitter montert på selve huset i bakkant, så du må skru av øvre del av dashbordet. Google det så ser du hvordan det skal gjøres. Sitter i noen T25 skruer og 2x10mm bolter (airbag) for å vippa opp dashbordet :)

Hva fjernkontroll koster aner jeg ikke, men omkoding skal være velsig simpel av hva jeg har lest tidligere.