PDA

Vis full versjon : beste/enkleste måten å lage oljeretur på



Veslegilli
21/06/10, 18:07
skal lage olje retur på min motor, hva er det beste å enkleste å lage? holder det å sette den i bunnpanna?

ChrML
21/06/10, 18:13
Hør med Volvo360tic om han har flere oljeretur plugger igjen. Det enkleste er å bare hive en O-ring på dem og banke den nedi hullet du har. Skal visst være ganske fin presspasning på dem. Eller dreie noen selv hvis du har tilgang på dreimaskin.

Alternativet er å pelle av bunnpanne, sveise inn 3/4" mutter og skru en nippel inn der.

Eller gjenge opp oljeretur hullet du har og sette inn nippel, men da må motoren ut. Kan ikke tro at det blir noe greie på å gjøre det med motoren i da det er vanskelig nok å få nok press på mens man gjenger og få det rett med motoren ute.

VolvoR-Sport
21/06/10, 18:13
beste er vell å lage retur hull i blokka som på turbo blokk.

ChrML
21/06/10, 18:14
beste er vell å lage retur hull i blokka som på turbo blokk.
Ja, er nok det. Tok igrunn for gitt i forrige posten min at han allerede hadde det hullet, men det hullet må bores opp hvis han har sugemotor. Hvis ikke så må den inn i toppen av bunnpanna over oljenivået.

Edit: Igrunn så sier ikke trådstarter noe om åssen motor det er. Dette kan være en rekke 5-er for alt jeg vet :). Jeg tok også for gitt at det var rødblokk det er snakk om!

kermitt
21/06/10, 18:15
syns det er veldig greit å ha retur i bunnpanna. lett å sette på og det funker som faen. sveiser du inn oljetemp giver med det samme. utvide den litt og sette i skvalpeplater kan du og gjøre.

Veslegilli
21/06/10, 19:45
sorry, glemte å si det er 230fb med underspyling :)

kermitt
21/06/10, 19:49
da er det rødblokk. funker alle over nevnte løsninger, da er det egentlig bare opp til deg hva du går for ;)

Veslegilli
21/06/10, 20:05
da går jeg for bunnpanna, de gamle r-sport'ene hadde de jo i bunnpanna så må vel funke :) NOEN SOM HAR BILDER AV DET?

Sebbe
21/06/10, 20:13
jeg kan ordne bilde, men ikke før lørdag, regner med noen andre har bilder liggende. men det funker veldig greit, mye enklere å holde på med en slange enn stålrør når du skal av og på med turboen

Gazoline
21/06/10, 23:31
Funker greit å montere returrør i bånnpanna, Men husk å sveise inn over oljenivå, og ha god dimensjon(min 18mm) og ikke skarpe bøyer\vinkler, helst et rett rør som du kapper på skrå,