PDA

Vis full versjon : Bytte låsekasse på førerdør



Dahlsveen
11/10/14, 11:53
Hei, jeg har allerede byttet låsekasse på bakdøren på førersiden, men da vi skulle bytte på førerdøren ville ikke døren opp! Vi har tatt av dørtrekket og forsøker å dytte på alle skiver og plater i låsen for at den skal åpnes, men den vil ikke opp verken fra ut eller innsiden. Vi prøvde i tre timer igår før vi gav opp. Jeg har den nye låsekassen liggende og vi sammenligner med den for å se hva vi må gjøre for å åpne den defekte låsen, men ingenting vi forsøkte igår fungerte. Bakdøren gikk opp uten problemer da vi fiklet med den låsen innenfra. Vi har prøvd så langt vi føler at vi er kapable til nå, men jeg lurer på om noen her har erfaring med en slik vanskelig lås? Finnes det noen triks, spesialverktøy eller ting vi ikke har prøvd?

Har lite lyst til å bite i meg en verkstedregninng når bakdøren gikk så greit å bytte lås på.

Takk for alle innspill!

brynna
12/10/14, 20:37
Regner med du har prøvd dette... men må tipse likevel.

Påse at dørlåsen er åpen før du prøver å lirke og dytte, altså at låsen er i åpen posisjon og låsepinnen du ser med trekket på er i "opp" stilling. merkelig at dette skal gå i totalt vranglås

Dahlsveen
13/10/14, 11:27
Regner med du har prøvd dette... men må tipse likevel.

Påse at dørlåsen er åpen før du prøver å lirke og dytte, altså at låsen er i åpen posisjon og låsepinnen du ser med trekket på er i "opp" stilling. merkelig at dette skal gå i totalt vranglås

Hehe, ja det er naturligvis testet ut. Låsen er studert ganske inngående, og den står i åpen posisjon. Jeg har en følelse av at noe kan være knekt inni låsekassa og dermed ikke vil opp uansett hvor mye jeg prøver. Vurderer å kutte et lite hull i metallet bak dørtrekket med en dremel og lirke opp haspen som slås over "hengselen" i dørstolpen. Det er den eneste løsningen jeg kommer på som kan fungere i farten.

Dahlsveen
27/10/14, 11:02
Bumper opp denne! Har vurdert å borre hull i døra på innsiden og lirke opp låsen. Er det siste utvei? Finnes det andre ting jeg burde prøve først?