PDA

Vis full versjon : Bremselys feil



RoarT5R
10/10/14, 21:01
Hei.

Har en Volvo V70 2008 mod der bremselyset kun virker i bakruta.
Begge sidebremselysene virker ikke.
Usikker på hvor lenge dette har vært, da jeg oppdaget det tilfeldigvis når jeg kjørte i bak samboern her om dagen.
Eneste jeg vet er at jeg var inne hos Volvo for en rep på taket + bakluke i senere tid, der det ser ut som de har vært ned med taktrekket.
Kan det være noe støpsel som er avglemt?
Eller noe andre tips ?

Roar

Svirre
10/10/14, 21:32
Kan være en glemt kontakt som du sier, men jeg ville tro at det er en enkel kontakt til hele bakluken? Hvis det ikke er så lenge siden den var inne på rep, så kan du jo høre med verkstedet om de kan sjekke det opp. Er jo uansett en reklamasjon slik jeg ser på det, selv om det kanskje burde vært sjekke helt i fra starten av.

Aleks_
11/10/14, 02:37
Kontakten til sidelysene ligger ikke i taket da men.. De ligger jo bak selve lykta, og det bør vel være en kontakt pr lykt, så da må de isåfall ha glemt av begge?

Sjekket sikringer regner jeg med?

Morgis
11/10/14, 21:53
bremselysene ligger kun i lyktene bakluka

Aleks_
12/10/14, 07:12
Tenkte meg ikke helt om der! Morgis har rett! :)

Kenut88
12/10/14, 15:04
Gammel eller nychassi du har?
På gammelchassi har jeg sett noen tilfeller av deffekt rele til bremselys, dette er plassert i REM(bakre sikringsbok)
Øvre bremselys går på CAN-nette å fungerer utenom dette.

RoarT5R
18/10/14, 08:02
Hei.
Da har jeg fått sjekket ut/reparert feilen. Kontaktene på hver sidelykt på bakluke var avglemt montert etter opprettinga den var inne for på September.
Fant ut at ryggelys og tåkebaklys manglet også..