PDA

Vis full versjon : Ettermontere dieselvarmer v70n



Ola Hagen
08/10/14, 16:26
Lurer på å oppgradere fra min 2002 v70n med D5 og autolat til en 2005 modell v70n med D5 og manuell og ellers de riktige utstyret og tilogmed setevarmere er det i bilen.

Men så er den import bil og mangler dieselvarmer..

Stemmer det at ledningsnettet til dieselvarmer ligger klart i bil fra fabrikk?

og det kun er å laste ned SW + legge opp diesel rør og vannrør til den fungerer?

Lurer på denne aktuelle bilen pga det er skrujobb på denne girkassa må ut og at dette kan være en "billig" kjøp for penga der jeg kan fikse feila sjøl.
Men er skeptisk til D5 uten dieselvarmer...

EvolveR
08/10/14, 17:10
Lurer på å oppgradere fra min 2002 v70n med D5 og autolat til en 2005 modell v70n med D5 og manuell og ellers de riktige utstyret og tilogmed setevarmere er det i bilen.

Men så er den import bil og mangler dieselvarmer..

Stemmer det at ledningsnettet til dieselvarmer ligger klart i bil fra fabrikk?

og det kun er å laste ned SW + legge opp diesel rør og vannrør til den fungerer?

Lurer på denne aktuelle bilen pga det er skrujobb på denne girkassa må ut og at dette kan være en "billig" kjøp for penga der jeg kan fikse feila sjøl.
Men er skeptisk til D5 uten dieselvarmer...

jeg har d5 uten diesel brenner, bruker LANG tid på og få bilen varm!

Ola Hagen
08/10/14, 17:24
Ok, derfor er jeg i tvil om å kjøpe den. Men noen på jobb tipset om at ledningen ligger klart i bil og brukt varmer fås for 5000kr fra sverige ++ men uten å si det sikkert om bilen er klargjort.

locked
10/10/14, 11:31
Ledningen ligg klar.

C.Erstad
10/10/14, 13:39
Ledningen ligg klar.

Det gjør den. Men du må ha en montering sats i tillegg.
Denne kommer ferdig med alt av rør og deler du trenger. Har selv montert denne noen ganger.

Enkel jobb...

Ola Hagen
11/10/14, 08:05
For at den skal starte samtidig når motoren går, fungerer den med en gang den blir montert, eller må SW legges inn uansett? Med timer eller uten.

FolloAuto
11/10/14, 10:03
Software må legges inn uansett. Men ikke legg inn autostart, bare direktestart og timer :) autostart da blir varmeren fort "oppbrukt"

C.Erstad
17/10/14, 11:15
edit: ser det finnes 2 forskjellige "oppsett" på tilførsels slanger. den ende med Pumpe montert på brenner enheten, og den andre typen med Pumpe Under Bilen / diesel filtret.
Antar at den "nye" typen er den med Pumpe Under bilen, og den "gammele typen" er den som er montert på selve enheten, i følge Montertings anvisning over her, så følger det ikke noe pumpe med.., så da må jo ettermontertings satsen bestå av den "gammle" oppsette(?) mener å huske det ikke stod montert noe pumpe under bilen på den 07mod jeg demonterte brenneren fra

Det har stått en pumpe der jo. Ligger gjemt med dieselfilteret.

aarnes
18/10/14, 16:37
Jeg ettermonterte på min S60 2002.
Tok vel ca 5timer, syns ikke det var så ille mtp at jeg kun er hobbymekaniker.
Du trenger selve varmeren samt monteringssatsen.
tror du bare får en sats nå - den som har pumpa bak ved dieselfilteret. den andre tror jeg var utgående.
Jeg kjøpte ihvertfall som nevnt over, var nesten som lego :) litt klønete å få tredd dieselrøra rundt om ved tannstanga, men les anvisninga godt så får du det til.
Software må legges inn når du er helt ferdig. Husk å sette i sikring om den ikke sitter der (i motorrom) ellers får du ikke inn software.

aarnes
21/10/14, 09:13
Altså.. du fikk med Pumpe og braknett i ettermontertings satsen, siden jeg selv mangler slangen bak til tanken har jeg da 2 valg, enten kjøpe den til pumpe bak , eller kjøpe den til pumpe foran..
Antar at den ene eller den andre typen er bedre enn den andre.. siden det har blitt gjort en forandring

Pumpe foran var på 2001 modell såvidt jeg husker, bak fra 2002 og nyere.

C.Erstad
21/10/14, 11:29
jeg demonterte dette fra en 07, og der var pumpa foran.. så var derfor det var litt forvirrende..
Men mulig det har vært ettermontert på bilen jeg demonterte fra.

På den nye type varmer fra 03 så er pumpa bak. På den gamle er den foran.
Så hvis du har tatt fra en 07 så er det enten blitt montert gammel varmer på den eller uorginal.