PDA

Vis full versjon : Tips til nye høytalere framme.



EvolveR
07/10/14, 20:21
Noen som har tips til gode, uorginale høytalere framme?
Er det 6,5 som passer? og hva er max dybde?

locked
10/10/14, 15:39
Har Focal A1 eller noko i den dur på min. bra greier syns eg :-)

EvolveR
10/10/14, 19:06
Har Focal A1 eller noko i den dur på min. bra greier syns eg :-)

satt inn focal 165a1 i dag faktisk:) ble bra:):)

Torsen67
11/10/14, 08:38
Hvordan er bassen i disse? På papiret så går de ikke så langt ned vel?

EvolveR
11/10/14, 10:02
Hvordan er bassen i disse? På papiret så går de ikke så langt ned vel?

ble en veldig fin og klar lyd, syns ikke bassen var noe og klage på. Det er en fin oppgradering fra dem orginale.

Jimmen
11/10/14, 16:25
Har Focal selv, knallfornøyd! Focal i dører og 10" fra Digital Designs bak.

hobby610
11/10/14, 16:57
Har oppgradert min V70 med Focal 165A1 Framme (super lyd)
Byttet ut i dørene bak med Pioneer 3 veis høgtalere
Til slutt bygde jeg en Sub kasse tilpasset min V70 å monterte Focal sub element der (+ egen forsterker)
Sluttproduktet, er en lydopplevelse som er i en helt annen klasse, en det orginale
Har selfølgelig byttet ut den orginale spilleren med en Pioneer med navigasjon,bluetooth og tlf. :-)

EvolveR
11/10/14, 19:04
Har oppgradert min V70 med Focal 165A1 Framme (super lyd)
Byttet ut i dørene bak med Pioneer 3 veis høgtalere
Til slutt bygde jeg en Sub kasse tilpasset min V70 å monterte Focal sub element der (+ egen forsterker)
Sluttproduktet, er en lydopplevelse som er i en helt annen klasse, en det orginale
Har selfølgelig byttet ut den orginale spilleren med en Pioneer med navigasjon,bluetooth og tlf. :-)

jeg satt inn en pioneer din2 først, og syns det hjalp mye på lyden med di orginale høytalerne.

Griffin
13/10/14, 20:04
Vad hade dere för stereoversjon innen? Jeg har beste pakken med extra försterker og subwoofer, men funderte på en pioneer 2din og oppgradere höytalene. Men så leste jeg mange som sa att hvis man har fetaste pakken så blir det ikke bedre lyd da den bruker bra elementer fra dynaudio. (noen som syntes det faktisk ble semre).

Så fra vilken versjon bytte dere fra?

Thomazz
14/10/14, 12:32
Hørt at det er helt annen ohm org annlegget operer med så er vanskelig å finne no som passer til?

Per Turbo
14/10/14, 12:46
Bytta til Pioneer 3-veis i alle dører og Pioneer flatwoofer. Ble langt bedre enn det originale ja :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/10/559.jpg

Per Turbo
14/10/14, 12:47
Jeg hadde laveste stereo fra Volvo, Kinetic pakke på bilen og tidligere Politibil så stereo er ikke prioritert akkurat.

locked
16/10/14, 18:13
Eg hadde en av dei kjipaste stereoane, HU650, ingen ekstra forsterker eller senterhøhtalar.

Oppgraderte FØRST til Focal A1 i dørene framme og bak og det var ein vanvittig forskjell! Mykje grunna fraværet av diskant(!) orginalt. Berre en plastbit uten innhold. Monterte komponentsett med delefilter i framdørene for å få diskanten opp ved handtaket og coax/3.veis i bakdørene.

Etterpå oppgraderte eg til HU850, største forsterkaren ny senterhøgtalar samt at eg bygde subkasse i glassfiber i reservehjulet med egen forsterker. Veldig godt fornøgd med lyden, har tross alt eit anlegg som tilsynelatande ser DØNN orginalt ut så det er i alle fall ingen som gidd å stjele noko pga. det :-)

Griffin
16/10/14, 19:17
Jeg har drevet med hifi og hjemmekino i över 20 år og jeg syns lyden i mitt anlegg er bra. Diskanten er klar og detaljert. Röster/gitarr er ok, inte som en bra hifi hjemme men helt greit. Basen er det som er vanskeligst att få att blanda in med resten, men kraften recker till i massvis. Jeg kan spela vondt höyt uten att lyden låter komprimert och hörer att det er ren lyd ganska så langt her. Har såklart störste stereon med extra effekttrinn. Jag må ta en dag og tune baskassen da jeg bara satt den på bittelitt over medel. Men noen gode tracks der jeg kan få den så höyt uten att det blir for mye, og så justere i hemmelige settings så tror jeg det kan bli riktigt ok.

Hvis jeg skulle investere i noe så vore det att få bedre radiomotagning da det er milvis mellom lyden fra radio og cd. Har blitt ganska glad i gjengen i radio norge med det låter ikke noe videre. Går det att få en extra antenne her eller? Var det forresten noen som hörte han som skulle si vilken farge man fikk om blanda gult og blått og han svarte rött? Lol höll på att kjöre i gröften :D

Thomazz
16/10/14, 19:34
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/10/670.jpg

Vil disse gi bedre lyd? Har hørt at volvo operer med lott spesiell ohm så er vanskelig å få bra lyd med annet enn org. Noen som vet mer om dette?

EvolveR
16/10/14, 19:39
Jeg har drevet med hifi og hjemmekino i över 20 år og jeg syns lyden i mitt anlegg er bra. Diskanten er klar og detaljert. Röster/gitarr er ok, inte som en bra hifi hjemme men helt greit. Basen er det som er vanskeligst att få att blanda in med resten, men kraften recker till i massvis. Jeg kan spela vondt höyt uten att lyden låter komprimert och hörer att det er ren lyd ganska så langt her. Har såklart störste stereon med extra effekttrinn. Jag må ta en dag og tune baskassen da jeg bara satt den på bittelitt over medel. Men noen gode tracks der jeg kan få den så höyt uten att det blir for mye, og så justere i hemmelige settings så tror jeg det kan bli riktigt ok.

Hvis jeg skulle investere i noe så vore det att få bedre radiomotagning da det er milvis mellom lyden fra radio og cd. Har blitt ganska glad i gjengen i radio norge med det låter ikke noe videre. Går det att få en extra antenne her eller? Var det
forresten noen som hörte han som skulle si vilken farge man fikk om blanda gult og blått og han svarte rött? Lol höll på att kjöre i gröften :D


Dab radio?:)

Jeg hadde hu603? Før jeg bytta til pioneer spiller og focal høytalere. Syns det ble myyyye bedre, både lyd kvalitet,volumet og lyd opplevelsen.

EvolveR
16/10/14, 19:42
Tror det er 8 ohm på Volvos originale høytalere, men de du har der er mest sannsynlig 4ohm. Blir jo litt mer raffinert lyd med 8ohm men tviler på at du merker noe voldsomt forskjell på ohmen.

Thomazz
16/10/14, 20:02
Eg hadde en av dei kjipaste stereoane, HU650, ingen ekstra forsterker eller senterhøhtalar.

Oppgraderte FØRST til Focal A1 i dørene framme og bak og det var ein vanvittig forskjell! Mykje grunna fraværet av diskant(!) orginalt. Berre en plastbit uten innhold. Monterte komponentsett med delefilter i framdørene for å få diskanten opp ved handtaket og coax/3.veis i bakdørene.

Etterpå oppgraderte eg til HU850, største forsterkaren ny senterhøgtalar samt at eg bygde subkasse i glassfiber i reservehjulet med egen forsterker. Veldig godt fornøgd med lyden, har tross alt eit anlegg som tilsynelatande ser DØNN orginalt ut så det er i alle fall ingen som gidd å stjele noko pga. det :-)
Er di focala dine 8ohm?:-)

EvolveR
16/10/14, 20:04
Er di focala dine 8ohm?:-)

Nei, di er 4 ohm:)

Thomazz
16/10/14, 20:10
Nei, di er 4 ohm:)
Da burde di JBL'a mine gi go lyd da? :-D

EvolveR
16/10/14, 20:21
Da burde di JBL'a mine gi go lyd da? :-D

Det har jeg ikke sakt:) men husk at du må ha adapter plate, har hørt rykter om at du kan bruke di fra den gamle høtaleren, men vet ikke om dette stemme. Så ikke så lett ut og få det fra hverandre uten og ødelegge den.

Er jo bare og prøve seg fram, skal jo mye til for at det blir dårligere lyd..

Per Turbo
17/10/14, 00:03
Adaptere koster 249kr paret på bilradiospesialisten, verdt penga :)

Griffin
17/10/14, 10:01
Dab radio?:)



Men får man in alla kanaler med det og virker det like bra. Og er det gratis?

*analog tilhenger*

Per Turbo
17/10/14, 10:38
Analog FM er som walkietalkie mot DAB som blir som en mobiltelefon med dagens standard.

Stor forskjell på lyd, støy og kvalitet.
Absolutt verdt det

Griffin
17/10/14, 14:38
Men må jeg da bytte hele Hu-n? Det vill jeg ikke. Kan jeg koble in den bakpå på noen måte?

Per Turbo
17/10/14, 14:38
Dab mottager bør man kunne koble til den crappy HU spilleren ja

Griffin
17/10/14, 17:58
HU-850 er ikke crap.

Per Turbo
17/10/14, 18:15
Kanskje ikke i 2007 men nå er de utdatert og i mine øyne ubrukelige selv om det er penest. :)

Griffin
17/10/14, 18:17
Er enig i att dom er gamla og mangler massa ting som aux/usb/touch osv. Men lyden er meget bra. Har flere nye venner nå som kjöpt nye biler (dyre) og ingen har bedre lyd en jeg har originalt.

Per Turbo
17/10/14, 18:46
Lyden med 850 og 300W forsterkeren, og gjerne sub'en også er bra ja. Hadde jeg hatt det anlegget hadde jeg nok latt det være i og montert BT adapter og DAB mottager til det igjen evt. funnet en løsning! For fra 2017 er det slutt på FM båndet, da hadde ikke jeg spilt CD'er gitt. Ikke gjør jeg det nå heller. Går kun i Podcasts, Spotify og Soundcloud :)

Griffin
17/10/14, 19:35
Ja da det er ett utmaxat system jeg har så föler jeg det er andre ting jeg vill legge penger på (ny sirene, nye bärebru osv)

Men det står jo DAB i displayen så burde ikke vara så vanskelig. Men kan hende man må bruke AUX noe som jeg hade tenkt ha til musikk på usb-stikk/ipod da jeg har meste min musikk på min ipod.