PDA

Vis full versjon : chippet B230FK: Rister og kutter/fjusker/rykker ved pådrag



Supralisma
07/10/14, 15:47
Har montert Viking Ecomax chip og kjøpt Wastegate klokke fra BSR med grunntrykk på 0,8 bar.

Strammet staget helt inn, da var det sånn at jeg akkurat måtte strekke i den for å hekte den på.
Har ingen måler, men den går mye bedre, men av og til, i ny og ne så får den et skikkelig lugg eller to. Det skjer bare av og til, ca. 1 gang i løpet av en 20-30 min tur. Det skjer mest i 4. og 5. hvis jeg gir full gass i rundt 70-80 kmt. Det som skjer at det begynner å riste litt, etterfulgt av som oftest ett solid lugg, kanskje to. Så er det vekke, og bilen går vanlig. Hva kan dette være?

Runar
07/10/14, 16:29
Hadde noe av det samme før, det forsvant etter at jeg sjekket pluggledningene, en av mine var løs, lå bare inntil pluggen. Byttet luftfilteret også samtidig riktig nok, nå er eksosrøret grått inni, før var det sort.

Supralisma
07/10/14, 17:44
Okei, takk for tips. Skal sjekke pluggledningene. Jeg har også byttet luftfilter, uten at det endret noe særlig!

Kauto
07/10/14, 21:03
Sjekk tilstand på fordeler,rotor og :) lurt å bytte bensinfilter vist det er lenge siden, greit å utelukke den ihvertfall.