PDA

Vis full versjon : 2000 V70 går ujevnt og motorlys er tent.



chrispede
06/10/14, 19:38
Håper på litt råd..

Har en V70 som fusket litt, jeg gikk til merkeverksted og fikk tak i nye tennplugger.
Men da disse ble montert ble problemet verre, i brønnen til plugg 5 var det misfarginger rundt
pluggen.
Når jeg nå starter bilen så går den veldig ujevnt før den dør ut, da er motorlyset tent og pillysten(giren tror jeg) tenner.

Håper noen har vært borte noe liggnende og har noen gode råd.

gswede
06/10/14, 22:47
Få sjekket feilkoder er det beste rådet jeg kan gi.

Svirre
07/10/14, 08:42
Åssen motor sitter det i bilen din?

chrispede
07/10/14, 17:23
Er en 2,4 Bi-fuel. Gikk over den en gang til i dag, og kjørte den kun på bensin. Da gikk den fint, men når jeg slo over på naturgass så kom motorlyset på igjen og den døde.

Fikk en sms om EU kontroll nå, så da må den inn på verksted uansett =)

Svirre
07/10/14, 21:10
Aha. Det forklarer mye. Da fungerer alt som har med bensinsystemet ditt og motoren er i orden. Siden det er en sugemotor så regner jeg ikke med at det er gass-dyser på dette anlegget siden den dør slik du beskriver. Da er det nok heller en ventil som sitter i bagasjen eller i motorrommet som ikke er helt i orden. Slett feilkoder hvis det er mulig og la bilen gå igjennom EU-kontrollen som en normal bil. De aller fleste som eu-godkjenner har ikke peilig på CNG/LPG-anlegg.

Når bilen er EU-ok så kjører du bilen til noen som driver med gass og får de til å se over. Regner med at det bare er en bagatell :)