PDA

Vis full versjon : Spylet bilen, motorlampe kom på.



Jimmen
04/10/14, 17:25
Hei.

Spylet av min trofaste V70 2.5 TDI her i dag, gikk bare kjapt over bilen for å få vekk noe støv.
Tok ikke motorvask, kun utvendig.

Bilen sto på tomgang mens jeg spylte, og etter jeg var ferdig gasset jeg på litt i 2 gir og da kjente jeg at den lugget ganske mye i hele registret.
Nå har jeg motorlampe og selvfølgelig fjusker den fortsatt.

Åpnet motorrom for å se etter noe, her var alt helt tørt og ikke en vanndråpe i motorrommet heller.
Tok ut luftfilter for å se der, var noe gammelt og dårlig men helt tørt.
Sjekket hjernen og den var også tørr å fin.

Hjernen ligger helt inntil venstre forskjerm og luftfilter helt til høyre forskjerm, derfor var det første jeg sjekket.

Hva annet kan ha blitt fuktig?

Ryker ikke blått,svart eller hvit røyk etter meg.. helt normal tomgang og alt, kun under pådrag så lugger den.

Jimmen
04/10/14, 17:27
Har også tatt flere motorvasker før, uten noe som helst problem.. Er en par måneder siden sist nå da.
Volvo har så lang ventetid, derfor vil jeg sjekke selv først før jeg leser av feilkoder.

aarnes
04/10/14, 22:24
Sikkert fått fuktighet på luftmengdemåleren. da kommer motorlampa og bilen hoster.

Jimmen
04/10/14, 23:48
Sjekket der og, men så hel å ren ut.. blåste ut av kontakten også, men ikke noe forskjell.. Og synes det er godt gjort at det kommer vann helt dit!
Er som sagt 2.5TDI dette, hvor den ligger på D5 vet jeg ikke.

eab
05/10/14, 17:35
Det kan jo også være et sammentreff at dette skjedde etter du vasket bilen.

Jimmen
07/10/14, 09:53
Selvfølgelig, kan godt være.
Bilen ble en del friskere etter hvert, men nå her for 30min siden så ble den ganske ille igjen.. Kommer og går en del.

Har blitt syk så får ikke sjekket noe spesielt heller enda, er sikkert bare en bagatell :)

Svirre
08/10/14, 23:58
Er det vag-motor hvis jeg har skjønt det riktig? Kan jo værr EGR hvis den sto litt lenge på tomgang.

Jimmen
09/10/14, 20:08
Ja, 2.5 TDI fra VAG ja.. Har sjekket EGR for en stund siden og så bra ut, uansett så sto den max 3 minutter. såpass tåles.. :)
Uansett blir det diagnose over helga så får vi se..

Svirre
09/10/14, 20:33
Hvor langt har bilen gått? Kan være at dieselpumpa ikke har gått smake rens i sin tid. Dyserens er det aller beste mot slike host og hark-tendenser :)

Jimmen
10/10/14, 17:16
244k har den rullet, fikk ny register og diesel timing for 20k siden!

Godt gjort at det skjedde helt ut av det blå også da.. :)
Det kommer og går som sagt, spyler jeg av bilen blir den hakke værre..

Anders Dybvadsskog
13/10/14, 07:33
Bare kom hit å feilsøk da vettu :)

Jimmen
14/10/14, 14:26
Tanken har faktisk slått meg Anders! Men var idag hos volvo (Som du så på Snap! :p) og bestilte time.. Mekonomen hadde ikke utstyr for å lese av volvo slik de trodde.
Mandag kl 15 har jeg time :) 615kr for 5min jobb..