PDA

Vis full versjon : v70r awd verdi ?



Spiggo
04/10/14, 10:26
Hei. Trenger litt hjelp med å prissette en bil.

Jeg har en v70 1999 mod som er godkjent ombygd til v70r awd.
Seriøst bygg som er i meget god teknisk stand og fin å se på med tanke på at den har nå rundet 200.000km
Den har lagt ute til salg på finn nå i to perioder, det er over 6000 treff på bilen men ikke noen som har vært å sett på den en gang.

Hva mener dere er en realistisk pris på denne bilen?

For mer info om bilen så er den utgåtte annonsen her : http://www.finn.no/finn/car/used/object?editAd=true&finnkode=51229026

Anders Dybvadsskog
04/10/14, 11:06
Helt ærligt. 80 kanskje? Det er jo ikke en ekte r. Jeg selger min ekte r awd nå til 95. Kjedeligere farge selvsakt, men du skjønner tegninga

Sollien
07/10/14, 08:52
Enig med Anders på denne.. flott bil på alle måter, men fremdeles en som er ombygd. . Hadde det vært chassiekte hadde det ikke vært noe å si på prisen :)

Rcar
16/10/14, 01:31
Hei. Trenger litt hjelp med å prissette en bil.

Jeg har en v70 1999 mod som er godkjent ombygd til v70r awd.
Seriøst bygg som er i meget god teknisk stand og fin å se på med tanke på at den har nå rundet 200.000km
Den har lagt ute til salg på finn nå i to perioder, det er over 6000 treff på bilen men ikke noen som har vært å sett på den en gang.

Hva mener dere er en realistisk pris på denne bilen?

For mer info om bilen så er den utgåtte annonsen her : http://www.finn.no/finn/car/used/object?editAd=true&finnkode=51229026

Hei Spiggo
Helt ærlig, siden du faktisk ber om råd og ikke skryt.
Dog bilen din er riktig så fin den og i hjertet til enhver Volvomann er verdien - det du skriver i annonsen...men i virkeligheten;
Er og blir en bastard, en bastard.
Så faktisk verdi på denne er nok ikke mer enn 65000,- (Maks 70000 hvis du er heldig med kjøper)
Har vel faktisk blitt solgt ekte lazerblå V70R 2000 mod. for lavere pris en hva du der forlanger...for din replika.
Halve verdien på en "R" er at den er sjelden og har et begrenset opplag fra fabrikk.
Så når man skal sette pris på en "kopi" er det å finne en vanlig AWD (T5 o.l.) og legge seg i toppsjiktet av prisene for disse.
*Ligger jo en ekte til V70R AWD til 69999 (som ikke engang da blir solgt) på finn.no
- Dog kan det vel taes med i betraktning der en litt feil fargekombi "for noen" på den (safran/lyst skinn/bjørk).

Mvh Frode

mrstfu
16/10/14, 08:29
Helt enig med Rcar her. Selv om vi som er kjent med drivverk og motorer på disse vet hva de er gode for, er det fremdeles markedsprisen som rår. En R AWD i dag er ikke hva den en gang var i øynene til folk flest, og en replika er enda mindre. Min egen 2.5T AWD tør jeg ikke legge ut for salg, kun fordi jeg frykter prisen jeg må legge meg på.

Rcar
16/10/14, 16:06
Helt enig med Rcar her. Selv om vi som er kjent med drivverk og motorer på disse vet hva de er gode for, er det fremdeles markedsprisen som rår. En R AWD i dag er ikke hva den en gang var i øynene til folk flest, og en replika er enda mindre. Min egen 2.5T AWD tør jeg ikke legge ut for salg, kun fordi jeg frykter prisen jeg må legge meg på.

Nei, verdien på "mellom gamle" Volvoer er dessverre heller sørgelige greier for tiden... min egen 1998 V70 2,5T AWD (med nyere 1999 2,4T) ble nylig huggemat fremfor å møte et meget brutalt bruktbilmarked !

Thomazz
19/10/14, 11:28
Nei, verdien på "mellom gamle" Volvoer er dessverre heller sørgelige greier for tiden... min egen 1998 V70 2,5T AWD (med nyere 1999 2,4T) ble nylig huggemat fremfor å møte et meget brutalt bruktbilmarked !
Den kunne da umulig vært i bra stand da? Håper jeg

MrX
19/10/14, 15:21
Har selv sett endel på denne laserblå, men syns den er helt vilt overpriset. Kan ikke se hvorfor denne skal koste mer enn den safran som heller ikke blir solgt, til tross for en pris som er 50 000 lavere. Den er jo renraset...

volvoRsport
19/10/14, 15:50
Har selv sett endel på denne laserblå, men syns den er helt vilt overpriset. Kan ikke se hvorfor denne skal koste mer enn den safran som heller ikke blir solgt, til tross for en pris som er 50 000 lavere. Den er jo renraset...

Hvis det er denne du sikter til; http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=51086115&searchclickthrough=true , så står det at den har dårlige stempelringer og muligens defekt toppakning + masse mindre feil.
Det er grunnen til at den ikke blir solgt for den prisen.

MrX
19/10/14, 16:22
Hvis det er denne du sikter til; http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=51086115&searchclickthrough=true , så står det at den har dårlige stempelringer og muligens defekt toppakning + masse mindre feil.
Det er grunnen til at den ikke blir solgt for den prisen.

Ja var den, sto så mye at jeg ikke gadd lese hele annonsen. Da blir det litt dumt å sammenligne med den hvertfall. My bad, men jeg mener fortsatt at den laserblå må prises rundt 70...

Rcar
19/10/14, 20:08
Den kunne da umulig vært i bra stand da? Håper jeg

Joda :)
Har hugget mange R biler med under 100000 på telleren - så da var ikke en vanlig AWD noe stress ;)
Så alle delene er tipp topp. Har annonse på finn.no

Thomazz
19/10/14, 21:11
Joda :)
Har hugget mange R biler med under 100000 på telleren - så da var ikke en vanlig AWD noe stress ;)
Så alle delene er tipp topp. Har annonse på finn.no
Utenlsands biler da?

Ser dem legger ut 97 ish 2.0t etc til 30k pluss. Men er vel sjelden dem for igjen all verden. Kjenner lite til markedet når det gjelder disse bilene

Daniel V
19/10/14, 22:43
Du må nok fort halvere prisen på denne for at noen i det hele tatt skal være interessert i å se på den.

Christian
19/10/14, 22:53
Og få av felgene.

larsverm
20/10/14, 11:47
Nei, verdien på "mellom gamle" Volvoer er dessverre heller sørgelige greier for tiden... min egen 1998 V70 2,5T AWD (med nyere 1999 2,4T) ble nylig huggemat fremfor å møte et meget brutalt bruktbilmarked !

"Mellomgammelt" er typisk lavpris, selvfølgelig - selv om man i gode eksemplarer kan finne mye grei bil for pengene. Biler rundt den alderen er for gamle til å være "nyere bruktbil", samtidig for nye til å nærme seg klassikersjiktet på mange år ennå.

Daniel V
20/10/14, 14:50
Det ligger noe der. Hvis folk i det hele tatt skal vurdere å legge 120 000,- i en 16 år gammel bil, så bør den i det minste være "renraset" :p

larsverm
20/10/14, 17:09
Helt klart - det er vel ett slags eksempel på at original stand i noen grad kan betale seg.

Spiggo
27/10/14, 21:55
Her var det mange positive kommentarer...... ;-)

"Bastarden" min kommer nok til å bli solgt en dag, hva prisen blir vil jo tiden vise. Det er jo lov å håpe at noen kan "elske" en bastard også. Hehe

Bilen vekker oppsikt uansett hvor en ferdes både fra ungdommer som synes den er tøff til gamle damer som liker fargen.
Har hatt denne nå i et år og er kjempefornøyd med den. Utrolig god å kjøre og den er veldig god teknisk.
Skal jeg klage på noe så er det forbruket, kjører veldig mye i løpet av året så da finnes det rimeligere alternativer har jeg funnet ut.

Får senke prisen litt og legge den ut igjen en dag men det blir nok ikke så billig som det blir antydet her. Får satse på å treffe en som er ute etter kjøre gleden og opplevelsen av å ha en slik bil. Som er 100% lik en som er original bortsett fra rammenummeret..........

Takker for alle svar bortsett fra Christian sin for jeg liker felgene mine :-), har liggende de originale r felgene men de ender vel opp som vinterfelger.

Mvh Svein Atle

Thomazz
27/10/14, 23:05
Hva ligger den på i forbruk?

Spiggo
27/10/14, 23:33
ca literen på langkjøring og 1,35 på blandet kjøring.

Thomazz
27/10/14, 23:50
Det er vel overlevbart[emoji6]

MrX
28/10/14, 22:09
Uansett hvordan du vrir å vender på det er det jo en flott bil. Så det er jo ikke grusomt for deg å måtte kjøre den litt til. Dukker helt sikkert plutselig opp en kar som bare må ha den.