Vis full versjon : 88 mod 240 har stått en stund, blir pakninger ødelagt av det?
Har en 88 mod 240 som har stått et par år i garasjen. Har vært ute med den på sommerstid, bare kjørt korte turer, men det jeg hører rykter om er at pakninger og sånt kan bli sprøtt(?) når bilen blir stående lenge om gangen, og gå i stykker om man tyner motoren litt. Er dette tilfelle?
Funderer på å sette i bilen i stand og hive i en B6304S, men kunne tenkt meg å bare bruke den som den er frem til jeg får tid til å bytte motor; da gjerne uten å halvveis måtte forvente at motoren som står i ryker på et eller annet ubeleilig tidspunkt.
Hvor lenge er en stund?:p
Kjøpte en Opel som hadde stått siden 1977 og der røyk topp pakninga rimelig fort, men resten holdt tett. Har kjøpt biler og motorer som har stått i 10år og bare fyra det opp uten at det har vært noe problem. Simringer virker som ryker fort hvis det har stått en stund, men er ikke værre enn å prøve. Er jo fort gjort å bytte de fleste på en b230 om det skulle bli større lekkasje enn normalt :)
Takk for svar. :) Bilen var i daglig bruk inntil for 3-4 år siden. Etter det har den vært ut og inn av garasje, vært kjørt småturer osv. Da satser jeg på at den holder litt til.
Det bør nok gå helt fint ja :)
Bumper denne i stedet for å lage en ny tråd.
Bilen har som sagt stått en stund, så er usikker på hvilken tilstand pakninger osv er i. Har en annen tråd gående om motorbytte, men dette skal jeg ikke gjøre riktig enda. Kunne tenkt meg å gått over b230f-en som står i slik at den i alle fall holder til jeg får satt i ny motor, så er det noen pakninger eller noe jeg bør sjekke spesielt? Verkstedet sta jeg burde være forsiktig med høye turtall pga pakningene. Kom ikke på å spørre hvilke pakninger han snakka om, selvsagt.. Forslag?
Med høyt turtall har jeg røket toppakning og ventiltetninger på en gang på en gammel opel jeg hadde. Du får ikke byttet de uten å demontere motoren, så du får kjøre fint og ta problemene når/hvis de kommer.
Hvor høyt turtall var det da? Har jo uansett fundert på å sette i en k-kam, så kanskje jeg bare skal runden først som sist.
Vil tru topp pakninga tåler det, og hvis den har vlitt startet jevnlig så bør jo ventiltettningene tåle det også. Men de blir jo fort harde uansett. Jeg hadde bare prøvd, går sannsynligvis bra :)
Fikk tak i en 2,2i til en Opel jeg hadde, den hadde stått i 10-11 år, bare kaste den nedi å fyllte olje, røyk fælt den første uka men det ga seg :p
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.