PDA

Vis full versjon : Senke 850R, hjelp!



Lightyear
21/06/10, 14:37
Jeg har lyst til å senke 850'en min men jeg kan ikke så mye om understell at det gjør noe :o
Bilen skal være 35mm senket originalt men siden jeg endte opp med litt mindre hjul på sommerdekkene så har det vært litt for stor avstand til hjulbue foran.

Jeg kunne godt tenkt meg coilovers som kan justere høyden etter årstid, men må jeg da kjøpe nye dempere og fjærer med coilovers?
Har et komplett sett med dempere og fjærer fra en V70R (fwd) liggende og tenkte å bytte de foran til disse men med lavere fjærer, ser BCB har 60mm uten TÜV. Dette vil jo gjøre saken litt bedre men vet ikke om vinterhjula er enig i dette :rolleyes:
Venstre demper foran idag er litt sliten og derfor er et bytte nødvendig, billigste vil vel være å hive på V70 demperene med lavere fjærer men da er jeg redd for at jeg må bytte fjærer også når snøen kommer. TÜV er forsåvidt ikke så farlig fordi jeg kommer til å ha originalfjærene liggende og kan bytte hvis jeg må vise bilen.

Regner med at der er endel her inne som har fiklet med senking som kan komme med tips til meg?

A

Lightyear
27/06/10, 22:43
Ingen som har noen peil på dette her? Eller er dette det "stille" hjørnet av forumet? :p

A

TomRK
27/06/10, 23:41
En kompis av meg kjøpte komplette coilovers fra Fk Performance og han er utrolig fornøyd:) Bilen er ikke plagsomt stiv og kan justere høyden etter humør og dekkdim:p Settet var med dempere og hele pakka. Jeg prøvde selv 60/40 senk på min 850 men det var et mareritt å kjøre med. Spesielt på 18". Hompetusse..

Lightyear
27/06/10, 23:49
En kompis av meg kjøpte komplette coilovers fra Fk Performance og han er utrolig fornøyd:) Bilen er ikke plagsomt stiv og kan justere høyden etter humør og dekkdim:p Settet var med dempere og hele pakka. Jeg prøvde selv 60/40 senk på min 850 men det var et mareritt å kjøre med. Spesielt på 18". Hompetusse..

Neimen der er jo Tom igjen :)
Vet du hva det het det settet? Jeg søker på FK performance men finner liksom ikke noe konkret her.

Hvordan går det med bilen forresten? Du kjører vel ikke rundt inne i hovedstaden med elg på skjermen forresten? Har spotta en som ligner på Økern et par ganger.

A

TomRK
27/06/10, 23:57
Bomma med den, var FK Automotive settet kom fra:p Var kjempemessig kvaklitet på greiene.
Har ikke vært på dine kanter siden i fjor denne gitt. Står mest i en garasje å støver ned;)

Lightyear
21/07/10, 22:29
Stakkars volvoen som samler støv da :p
Har snakket med parts'n'retards som forhanlder FK, skal få pris imorgen.
Desverre 2-3 uker levering :(

Men det finnes ikke til stasjonsvogn så jeg mister nivåmaten, men så lenge den blir stiv nok til å tåle noen hundre kg bak så gjør det ikke noe egentlig.
Regner med at han kompisen din enten hadde sedan eller mistet nivåmat han også?

A

GMV
23/07/10, 18:21
D2 har ett coiloverkit der du også kan justere demperne til en meget hyggelig pris inklusive topplagringer forran.
Tror ikke FK settet har TÜV for stv, kun sedan.
Ellers så har du også G&M, K&W coilovers.

TomRK
23/07/10, 20:07
D2 har ett coiloverkit der du også kan justere demperne til en meget hyggelig pris inklusive topplagringer forran.
Tror ikke FK settet har TÜV for stv, kun sedan.
Ellers så har du også G&M, K&W coilovers.

FK Har også tuv til stv men er ikke med noe topplagringer og nivåmaten blir selvsagt borte :)

Lightyear
23/07/10, 22:41
Blir nok K-sport sett ser det ut til. Men mister seff nivåmaten, håper det går greit med litt last uten nivåmat. Men er det ikke TUV på vogner? Bare sedan?

A

GMV
24/07/10, 21:46
Om det kun er TÜV til sedan så ser jeg for meg at det kan bli ett problem med godkjenning. Det som bla. BCB selger har TÜV til stv, der benytter du orginal topplagring fremme. Har selv ett slikt, savner ikke nivåmat da det er tilstrekkelig stivt.