PDA

Vis full versjon : Setetrekk 2001 S60



64PV
01/10/14, 22:47
Har bortimot strøkne delskinnseter i S60'en min.
Men nå har førersetet en søm som holder på å rakne på seteryggen på siden mot døra.
Noen som vet hvordan en løsner setetrekket?
Må vel på baksiden for å få sydd dette sammen fint igjen?

aarnes
02/10/14, 13:19
Trekket sitter festet med noen spesielle fjærer fra innsiden, du bør ta ut stolen og snu den rundt for å komme til underfra
jeg begynte å ta det av en gang men ga fort opp da jeg forsto at jeg aldri i verden kom til å få dette pent sammen igjen.

64PV
02/12/14, 20:21
Trekket er nok festet med noen stive kramper som antakelig må klippes av for å få løsnet trekket fra stolen. Mulig en kan bruke strips av god kvalitet for å montere det igjen. Selvfølgelig av en type som ikke blir sprø med tiden...


jeg begynte å ta det av en gang men ga fort opp da jeg forsto at jeg aldri i verden kom til å få dette pent sammen igjen.

Hva ble løsningen for deg? Nytt trekk? Ny stol?
Sømmen i førersetet mitt har nå raknet enda mer, og det ser ikke pent ut :-( Irriterende, siden det ellers er strøkent.

aarnes
02/12/14, 21:12
Nye seter :-)
Får de så billig i Sverige så.
Jeg betalte 2000SEK for to strøkne stoler som hadde rulla 60000km, mot at jeg demonterte selv.
var ikke mye å lure på da.

www.blocket.se

Thomazz
03/12/14, 17:52
Jeg ha vurdert å sy det med nål og tråd fra oversiden jeg. Blir jo ihvertfall bedre enn at det er sprekk

64PV
03/12/14, 18:01
Ja, vurderer å gjøre det jeg også... bruke hullene i sømmen som vises på utsiden.
Orginalsømmen som holder dette sammen er vel sydd fra undersiden, og vises dermed ikke.
Men så er det den airbagen som er i seteryggen... vil funksjonen på denne påvirkes hvis en syr sømmen "for sterk"?

Thomazz
03/12/14, 18:14
Det er styrken på tråden som isåfall spiller inn. Vanlig tråd går nok fint etter det jeg kan skjønne.

lilleulv
06/12/14, 11:46
Jeg leverte inn førerstolen min til en møbelpolstrer. Han tok 1500kr for og fikse søm i sete og rygg.

Per Turbo
06/12/14, 12:14
Jeg leverte inn førerstolen min til en møbelpolstrer. Han tok 1500kr for og fikse søm i sete og rygg.

Ikke verst, hvor var dette om du vil dele gleden?


-
Per Turbo
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styreleder/Chairman

Thomazz
06/12/14, 12:48
Da tok dem av trekk og? Er til å vurdere. Men den glippen plager meg ikke så veldig på min da den nesten ikke spriker. [emoji2]

lilleulv
06/12/14, 20:01
Dette er 2 år siden. Var i Harstad. Så.det er vel ikke aktuelt for dere som ikke bor i nord norge. Hadde av trekket på fører setet og byttet varmeelement i pute og rygg. Nå sist vinter. Var en helt overkommelig jobb. Brukte en lang nebb tang. Og bøyde av og på. Kunne ikke se etterpå at trekka hadde vært av ☺

Per Turbo
06/12/14, 20:55
Ja for min del er det helt feil plass :)

Samme gjorde jeg, avbiter for å klippe av og nebbtang for å klemme på, fungerte fint.

64PV
06/12/14, 23:30
Hvordan gikk dere fram for å løsne trekket til å begynne med? Lar det seg gjøre uten å ta setet ut av bilen?

Per Turbo
06/12/14, 23:38
Det lar seg gjøre men er helt klart verdt de 4 boltene og evt kontakter for å få stolen utenfor bilen.

Trekket sitter med noen slags skinner, bare press trekket ned fra stolramma så kjenner du sånne plastskinner som holder trekket stramt i underkant, så er det å vrenge i vei og klippe de klemmene som dukker opp underveis.


-
Per Turbo
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styreleder/Chairman