PDA

Vis full versjon : Trenger tips og råd!



camillasveen
30/09/14, 19:38
Hei.

Jeg har en volvo v70n 2001 modell. Før helga dro bilen min veldig rart, og var ikke som den skulle. Jeg fikk opp ei motorlampe, og var på verkstedet og fikk feilsøkt koden! Da var det en eller flere sylindre som ikke var i orden. Da fikk jeg beskjed om at det da kunne være enten plugger eller coiler som ikke var i orden.

Vi har bytta både plugger og to av coilene, da det var to som var ødelagte. Vi har også sjekka så det var gnist på plugga, så det er i orden. Prøvde å starte bil, men ingenting skjedde, bil vil ikke starte! Det er også bensin på bil, og vi har bytta bensinfilter i dag! Bilen starter enda ikke... Hadde også tenkt til å kjøpe svinghjulsensor i dag, men det hadde dem ikke på mekonomen :eek: Vet ikke om den kan ha noe å si får at bil ikke starter??

Ellers har vi også prøvd å starte bil ved å bruke startkabler, men det ser kleint ut.
Noen som har noen forslag eller tips til hva som kan være grunnen til at bil ikke starter, eller har noen dn viss peiling på dette!? Tar i mot all hjelp jeg kan få! :D

På forhånd, takk!!

kimove
30/09/14, 19:45
Hei.

Jeg har en volvo v70n 2001 modell. Før helga dro bilen min veldig rart, og var ikke som den skulle. Jeg fikk opp ei motorlampe, og var på verkstedet og fikk feilsøkt koden! Da var det en eller flere sylindre som ikke var i orden. Da fikk jeg beskjed om at det da kunne være enten plugger eller coiler som ikke var i orden.

Vi har bytta både plugger og to av coilene, da det var to som var ødelagte. Vi har også sjekka så det var gnist på plugga, så det er i orden. Prøvde å starte bil, men ingenting skjedde, bil vil ikke starte! Det er også bensin på bil, og vi har bytta bensinfilter i dag! Bilen starter enda ikke... Hadde også tenkt til å kjøpe svinghjulsensor i dag, men det hadde dem ikke på mekonomen :eek: Vet ikke om den kan ha noe å si får at bil ikke starter??

Ellers har vi også prøvd å starte bil ved å bruke startkabler, men det ser kleint ut.
Noen som har noen forslag eller tips til hva som kan være grunnen til at bil ikke starter, eller har noen dn viss peiling på dette!? Tar i mot all hjelp jeg kan få! :D

På forhånd, takk!!

Kamakselføler kanskje ?

camillasveen
30/09/14, 19:46
Er det vi har tenkt litt på også!
;)

mrstfu
30/09/14, 19:51
Hei.

Jeg har en volvo v70n 2001 modell. Før helga dro bilen min veldig rart, og var ikke som den skulle. Jeg fikk opp ei motorlampe, og var på verkstedet og fikk feilsøkt koden! Da var det en eller flere sylindre som ikke var i orden. Da fikk jeg beskjed om at det da kunne være enten plugger eller coiler som ikke var i orden.

Vi har bytta både plugger og to av coilene, da det var to som var ødelagte. Vi har også sjekka så det var gnist på plugga, så det er i orden. Prøvde å starte bil, men ingenting skjedde, bil vil ikke starte! Det er også bensin på bil, og vi har bytta bensinfilter i dag! Bilen starter enda ikke... Hadde også tenkt til å kjøpe svinghjulsensor i dag, men det hadde dem ikke på mekonomen :eek: Vet ikke om den kan ha noe å si får at bil ikke starter??

Ellers har vi også prøvd å starte bil ved å bruke startkabler, men det ser kleint ut.
Noen som har noen forslag eller tips til hva som kan være grunnen til at bil ikke starter, eller har noen dn viss peiling på dette!? Tar i mot all hjelp jeg kan få! :D

På forhånd, takk!!

Svinghjulssensor kan absolutt ha noe å gjøre med at bilen ikke starter, men da burde du ikke hatt tenning. Om du ikke kjenner noen, eller kommer i kontakt med noen som har VIDA og DiCE (Volvos eget feilsøkingsverktøy for biler yngre enn '99), dra på Volvo for å få feilsøkt med det verktøyet. Det finnes masse feilkoder som generiske feilsøkingsverktøy ikke klarer å avdekke, da er det bare originalt somn gjelder.

Men, har du sjekket at du har bensintrykk? På høyresiden av fuelrail sett forfra skal det være en liten hette du kan skru av, og under der sitter det en ventil du kan trykke på, lik som dekkventilen. Sett tenningsnøkkelen på hakk 2 slik at bensinpumpa bygger opp trykk, og trykk på ventilen med en skrutrekker eller lignende. Om det er bensintrykk på railen er dte umulig å gå glipp av det.

Har du ikke det, har du sikring til bensinpumpe, bensinpumperelé eller selve bensinpumpa som mulige syndere.

camillasveen
30/09/14, 19:57
Har bensintrykk ja! hehe :)

mrstfu
30/09/14, 20:09
Da kan du kaste masse penger på den i håp om at du treffer riktig, eller gjør deg god venn med en eller annen her på forumet som har VIDA og DiCE. Seriøst, det er neste steg.

Svirre
30/09/14, 20:39
aarnes har VIDA om det er av interesse. Holder til i Oslo.

mrstfu
30/09/14, 20:59
Tipper at Texascom har tilgang på det og, og han er litt nærmere.

aarnes
02/10/14, 13:22
Forskjellen er at Texascom tar timesbetalt, det gjør ikke jeg ;D
Men om bilen ikke går er jo ikke så lett å komme seg noe som helst sted for å få feilsøkt.