PDA

Vis full versjon : forskjell på chiper



jonass
01/01/10, 20:48
hva er forskjell på en ecomax chip og en 300hk chip beregnet for 968 og 3" lmm?

er det store forskjeller i mappet?
kjører selv med bare ecomax og har ingen problemer med det. kjører med 968dyser og 3"lmm.
vil jeg merke noen forskjell om jeg bytter til 300hk chip?

ChrML
01/01/10, 23:03
Lurer på det samme.

Har en topp med VX3 kam, 46/37.5 ventiler og ladetrykk på ca 0.9 bar. På original 13c foreløpig :rolleyes:. 3" LMM og 558 dyser (samme flowrate som 968 omtrent).

Regner med at 300 hk chip ikke er nødvendig på det. Men hva hvis turboen byttes? Nå blir det vel mest sannsynligvis datasprut før den byttes, men.

jonass
01/01/10, 23:31
har ikke opplevd tennings bank, og kjører den opp på 1,5bar, med holset hx35
og vil tro så lenge det ikke banker så får den nok bensin.

må se om jeg ikke får surra får surra opp et sprut men er lite folk rundt her som er hjelpsomme:confused:

TeamBørnOut
01/01/10, 23:39
1.5 bar? hvordan beholder du driverket ditt? hva var ditt oppsett igjen? :D


Det er forskjell på 300hk chip og vanlig. husker ikke hvordan vi merket forskjell. men vanlig ecomax er laget for små turboer trir jeg skaperen av de sa

jonass
02/01/10, 01:32
oppsettet mitt er fk blokk med h-råder, 530 topp med k-kam nå, holset hx35, 3"lmm 968 dyser, 3" eksos,

tja drivverket holder da nesten, har bare tatt en m90 kasse, og sikkert 10 stikk aksler

jonass
02/01/10, 01:35
hva het han på vf som solgte chiper? emil ett eller annet mener jeg det var. må jo nesten prøve en slik for og se om jeg går glipp av noen små hk

microplex
02/01/10, 01:38
hva het han på vf som solgte chiper? emil ett eller annet mener jeg det var. må jo nesten prøve en slik for og se om jeg går glipp av noen små hk

stemmer det, jeg har en sånn og den fungerer tilsvarende ecomax;)

gaupe
02/01/10, 01:38
hva het han på vf som solgte chiper? emil ett eller annet mener jeg det var. må jo nesten prøve en slik for og se om jeg går glipp av noen små hk

emilhetty, sjekk heller ut chippane til thelostartof på turbobricks.

jonass
02/01/10, 01:39
så du mener det er samme map i den som i en ecomax?

microplex
02/01/10, 01:42
så du mener det er samme map i den som i en ecomax?

skal være det ja, merker ikke noe forskjell på ecomax og den.

jonass
02/01/10, 03:35
emilhetty, sjekk heller ut chippane til thelostartof på turbobricks.

Hva slags vidunder er det da? Og pris?

volvoRsport
02/01/10, 12:51
Hva slags vidunder er det da? Og pris?

Rundt $200 for bensin og tenningschip mener jeg. Han selv har bremset 301whp med original 530-topp m/ Enem V16-kam, Holset HY35 (1,4bar) og sine egne chipper.

jonass
02/01/10, 15:17
tja det hørtes jo ikke så verst ut da. men får se om jeg synes det er verdt og koste på lh2.4 mer, leter etter sprut

geirao
02/01/10, 19:24
har ikke opplevd tennings bank, og kjører den opp på 1,5bar, med holset hx35
og vil tro så lenge det ikke banker så får den nok bensin.

må se om jeg ikke får surra får surra opp et sprut men er lite folk rundt her som er hjelpsomme:confused:

bor du på levanger i nord trøndelag? i såfall så har du nå minst 3 firma i forholdsvis nær omkrets...

Mvh
Geir A, som også bor på Levanger....

jonass
02/01/10, 20:21
Ja bur på levanger ja, har et tec3 sprut for habda så mulig æ berre levere biln t km-.
Hvilke andre firma er d som driver med slikt her da?

geirao
02/01/10, 22:05
var hovedsakelig KM jeg tenkte på på levanger ja. eller bjørnstad bil eller ES-tuning. Er jo noen mil å kjøre dit da, men ser jo at folk kjører halve norge for å få bremsa bil, så da er vel ikke en trh. tur så langt:)
Er ikke så fryktelig vanskelig å få kobla opp tec`n eller da, men tar litt tid.
Hva må du betale for TEC3`n da?

Mvh
Geir A.

jonass
02/01/10, 23:06
er snakk til at jeg får bytta det til meg for noen felger jeg har liggende.
er ikke så mye jobb akkurat, men føler det er en litt stor jobb og koble opp.
men ser ut som at det skal gå greit og få til et grov map ganske så greit.

jonass
03/01/10, 02:19
leser litt på sidene til km at de er kjent med dta motorstyringer, og prisen på et slikt er i min prisklasse, fant et s40 pro til 5lapper med div lednings nett, fra ebay vel og merke.
skal høre med km om hva de tar for og få den mappet.

må nesten bare hoppe ut i det og koble opp selv, lærer jo litt også da.
regner med det er med en brukbar bruksanvisning

geirao
03/01/10, 12:10
Det fikser de nok til en overkommelig pris hvis alt er i orden når de skal begynne med mappinga. Men hvis ting begynnerå kødde når du står i benken, så går timene fort... Har sett flere eksempel på at tenningsanlegg,pluggkabler bensintilførsel ect. begynner å fuske når en begynner å komme opp på litt effekter. ( Har prøvd selv også for den saks skyld )
En må være nøye med kabling og skjerming av triggerkabler og div, ellers blir det fort tull.

Mvh
Geir A.

jonass
03/01/10, 15:03
bare for og spore av litt her, hva slags bil har du?

geirao
03/01/10, 18:05
har en god gammel 90 mod 245, som for tiden står i garasjen uten motor:)

jonass
03/01/10, 20:27
kan ikke helt se for meg hvem du er. hvis du mangler motor har jeg en fk ståendes som ikke jeg har noe plan for enda

geirao
04/01/10, 17:16
kan ikke helt se for meg hvem du er. hvis du mangler motor har jeg en fk ståendes som ikke jeg har noe plan for enda

hvit 245 med km logo i frontruta,ellers ganske org. utvendig bortsett fra senk og eikerhjul. Har ikke gått så mye på gata, kryr jo av politi:)

Neida, har motorer, er bare under ombygging.

Hvilken bil har du da?

jonass
04/01/10, 17:48
Blå 940, xenon lys. Kjørte ikke mye før grunnet tvilsomme saker på bilen, men kjører litt nå da

trond745
02/08/10, 17:20
Hva er forskjellen på ecomax og ecotrim chipsa? Bortsett fra det reint opplagte antalle hk. Vil jeg ha samme bensinforbruk, ved normal kjøring uansett vilken chip av di jeg kjøper? Noen som veit? Å vilken nr på boksen er det vi prater om? det rett under bosch merket ? slutter på 954...!

ArneR
02/08/10, 18:51
Det nr. som begynner med 0 280

depress
02/08/10, 19:14
turbotrimning sine chipper har jeg opplevd har bra trøkk. og angående emilhetty så har jeg fått med meg at han tjenestegjør får landet akkurat nå. vet ikke om han er tilbake.

http://www.turbotrimming.no/

session
03/08/10, 16:27
Har chipp fra krb-trading, var autoteck han skaffa fra, kjører med Garrett t3/60-1 på bruks bilen på 1,5bar og vi tok bare en kjapp måling under pådrag og da lå den på 13,3 med org dyser og btr. Den sku vel opptilmalt vært på 12,6-12,9 sa han, men jeg tar det på egen risiko iogmed at jeg bygger en annen motor som skal i når den blir klar :) kjører greit ifra en fk/fk med 13c og ecomax som dem sier skal gi 200-220hk.

emilhetty
03/08/10, 16:57
og angående emilhetty så har jeg fått med meg at han tjenestegjør får landet akkurat nå. vet ikke om han er tilbake.
Å joda, holder på fordet om jeg er i militæret.


For å svare på det som egentlig blei spurt om her så er det annet signal inn fra -012 lmm i forhold til den orginale -016.
Derfor må man bruke annen lmm-map, det er i hovedsak det som er forskjellen på 2,5" og 3" lmm.
Om man vil bygge om sin 2,5" lmm til 3", så kan man fint bruke chip med orginal lmm-map.