PDA

Vis full versjon : hva heter?



ben24o
21/06/10, 13:22
hva heter det staget som går mellom framhjulene? (trenger nye foringer) på d staget.
karen på delelageret skjønte ikke hva jeg mente når jeg prøvde å forklare:S

mamolv
21/06/10, 13:25
hva heter det staget som går mellom framhjulene? (trenger nye foringer) på d staget.
karen på delelageret skjønte ikke hva jeg mente når jeg prøvde å forklare:S

stabilisatorstaget?

ben24o
21/06/10, 13:27
d er de små som holder d er d ikk d? (flaut)

Dan Bay-Johansen
21/06/10, 14:41
Er nok det ja, sitter 4 små foringer på hver side på en lang bolt med diverse skiver osv ? Sitter i lenkearmen.

Husk at disse også har 2 større foringer der de er festet i karosseriet :D

ben24o
21/06/10, 15:39
jepp! d er de to store jeg er ute etter:P
på mekonomen finner jeg de ikke i nettkatalogen:(
finner bare de boltan og skiven og de små foringene, og d var d samme som karen på delelagert fant:/
har d noe spesielt navn eller er d svært få som lager de?

Anders-
21/06/10, 16:39
Minner om at sms-språk ikke skal brukes..

Sebbe
21/06/10, 16:41
indre stabilisatorstag foringer tror jeg de kalles

ArneR
21/06/10, 20:26
Be om foringer til krengningshemmer foran, da skal de kunne gi deg rett deler.

Men nå finnes det to forskjellige typer foringer til dette, en type som har en styring på midten, og en annen uten denne. Sistnevnte blir trolig holdt fast av "ører" på braketten.

ben24o
21/06/10, 20:55
Minner om at sms-språk ikke skal brukes..

Beklager, skal prøve å skjerpe meg.

ben24o
21/06/10, 20:58
Be om foringer til krengningshemmer foran, da skal de kunne gi deg rett deler.

Men nå finnes det to forskjellige typer foringer til dette, en type som har en styring på midten, og en annen uten denne. Sistnevnte blir trolig holdt fast av "ører" på braketten.

hmm, er det gamel typen og ny typen da eller? noe sånt?
det er en 90 mod. hvis det hjelper?

ArneR
21/06/10, 21:16
Tror ikke det, den forrige 240'en jeg hadde var en 1989 mod. og den skulle hatt foringene uten styring. Den jeg har nå er en 91 (reg. i 90), og den skal ha med styring. Begge bilene er jo av den "nye" typen.

Men tar du med en av de gamle foringene når du skal kjøpe nye, evt. braketten fra ene sida, så regner jeg med at du får tak i rett deler.

Luigi
21/06/10, 21:20
kyllingbeina ville jeg kalt di stagene som holder krengestaget fast i bærebroene til framhjulene.

ArneR
21/06/10, 21:22
De kalles vel gjerne det blant vanlige dødelige, men det korrekte navnet er visstnok stabilisatorstag. Det tykke mellom hjulene er en krengningshemmer som sagt.

Anders-
21/06/10, 22:51
Trodde det het lenkestag jeg

Luigi
21/06/10, 23:41
tror ingen på volvo hadde stussa vis jeg hadde kommet inn og sagt at jeg skulle hadd foringene til kyllbeina på min volvo 740. han jeg handler hoss hadde nokk tadd den med en gang! :p

Turbokassa
21/06/10, 23:55
kyllingbein er ganske så vanlig kallenavn... (lenkearm, kyllingbein, bikjebein, kringle osv.)
De aller fleste som jobber med bil vet hva dette vil si..

Men sier du; stabstag-foringer. Så burde de skjønne det, eller slutte...

Dan Bay-Johansen
22/06/10, 00:36
Da jeg jobbet på delelager så var stab.stag foringer de indre store foringene, mens de andre ble kalt ytre stab.stag foringer. Sier seg vel mest selv da.

Hundebein\kyllingbein osv forekom også, men da ser jeg for meg dem man ikke kan bytte foringene på...om dere skjønner hva jeg mener.

Om man er ny i gamet så kan jeg forstå at det kan være vanskelig å skjønne hva man mener, men det finnes da flere folk på lageret :D Er jo mange som jobber på lager som ikke har noen form for kurrant bakgrunn, en og annen mekaniker er det jo selvfølgelig, men på bilrekvisita sjapper er det hvertfall langt i mellom dem :p

gaupe
22/06/10, 08:23
Det aller enklaste er somregel å berre peike på skjermen når sprengskissa er leitt fram, men dette er jo då berre noko du får gjort hos volvoforhandlerane.

ArneR
22/06/10, 08:42
Ja, innholdet på skjermen er hemmelig de fleste andre steder.. :p

gaupe
22/06/10, 08:44
Ja, innholdet på skjermen er hemmelig de fleste andre steder.. :p

Er vel kanskje forskjell på praksisen av dette rundt om, men alle dei volvoforhandlerane eg har vore innom, brukar det å vere veldig enkelt å få kike på skjermen og peike og forklare litt.

Turbokassa
22/06/10, 18:45
ikke noe problem å få se på skjermer på mekonomen, bilxtra osv for meg hvertfall.
Nå vet alle de der at jeg er mekaniker, men alikevel burde det gå greit..
De fleste har gode og enkle skisser..


Noen men heller få lenkearmer har utskiftbare foringer.

ClassicTurbo
22/06/10, 23:34
http://www.pedersens-racing.no/bil/Superflex/

Her får du vel det meste du trenger i superflex

Joakim-G_R
22/06/10, 23:36
Er vel kanskje forskjell på praksisen av dette rundt om, men alle dei volvoforhandlerane eg har vore innom, brukar det å vere veldig enkelt å få kike på skjermen og peike og forklare litt.

Jupp. På Bilia i Lillestrøm har de faktisk en skjerm vendt mot kunden også..

MÅ til da, hvertfall i Lillestrøm. Peker på en del og får feil del allikevel, har tilogmed hendt..


Burde jo forsåvidt være piece of bløtkake for en i et delelager å skjønne hva du mener, om du sa det staget mellom hjulene forran, og forklarte litt rundt..