PDA

Vis full versjon : Varsellampe for gåen pære lyser når man bremser - Volvo 940



GrøftRenser
28/09/14, 20:25
Hei!

På min 940 lyser varsellampen for gåen pære hver gang jeg bremser. Alle pærer på bilen er i god behold og fungerer som de skal.

Kan noen tenke seg til hvor feilen kan ligge? Sensorer e.l?


Takk på forhånd og god kveld :)

boman
28/09/14, 20:48
Hei! Er det ettermontert vinge med bremselys? Isåfall kan det være årsaken. Det hender også at gamle pærer trekker litt ulikt med strøm, slik at pærevarsleren (rundt rele i sikringssentralen) tror det er pærer som har gått.
Det du kan gjøre er å kjøpe to nye pærer og forsøke å bytte på begge sider. Det hender det hjelper .

GrøftRenser
28/09/14, 20:50
Hei :)

Det er ikke montert vinge på bilen, men jeg er ikke sikker på hvor gamle pærene er, så det kan jo være problemet. Takk for svar :)

boman
29/09/14, 05:20
Det kan også være irr og dårlig kontakt på pæreholderende. Hvis det er det, puss det reint og bruk elektrorens etc.

Roye
30/09/14, 15:38
Det kan også være irr og dårlig kontakt på pæreholderende. Hvis det er det, puss det reint og bruk elektrorens etc.
Det har jeg hatt mye problem med. Nye lamper og pæreholdere og fremdeles kommer lampa i dasjbordet på innimellom.

volvo245gl
01/10/14, 11:55
Det har jeg hatt mye problem med. Nye lamper og pæreholdere og fremdeles kommer lampa i dasjbordet på innimellom.

Har du hengerkontakt så sjekk om det er irr der, eller vann. Har hatt problemer med det selv. skiftet pærer, pæreholdere, kableskoene. men feilen lå i hengerkontakten!

eab
01/10/14, 22:36
Problemet er lampa i dashbordet. Ta bort den, problem solved!

Tinius744
05/10/14, 11:53
ta ut hele instrumentpanelet du og så hiver du den varsel lampa ;)

Runar
05/10/14, 12:43
Er jo ganske lett å ta ut pæren uten å ta ut panelet også.