PDA

Vis full versjon : Dumpventil Volvo 850



joakimh
26/09/14, 21:10
Heisann!

Jeg har tenkt til å montere en dumpventil på min volvo 850, men jeg har ikke peiling på hvordan man gjør det, hvor den skal plasseres eller hvor man kan kjøpe... Så da lurte jeg på om noen har det på sin 850(eller lignende). Hvordan gjorde du det, hvor er den plassert og hvilken har du på?

Bilen er en Volvo 850 2.0l Turbo 1996mod. ca. 180hk

gswede
27/09/14, 11:20
Da innluften er kalkulert for er det en svært dårlig ide å bruke dumpventil som ventilerer til atmosfære. Blir krøll med fuelinga.
Resirkventilen gjør samme nytte, men forskjellen er at den resirkulerer allerede kalkulert luft.


Men for all del, vil du bilen skal høres hver gang det gires er det bare å kjøre på. Jallaharry så det holder er nå min mening

brukernavn
28/09/14, 09:51
Kjøp forge resirk ventil. Autotech har disse, trangt å montere og den lager noe mere lyd enn orginal [emoji6] har denne selv på v70, kan anbefales [emoji5]️


Sent from my iPad using Tapatalk

brukernavn
28/09/14, 09:54
http://atechmotor.com/volvo/850/t5-20-210-hk/turbo-och-tillbehor/forge-dumpventil/

Her er den. Tror jeg har lagt inn feil motor men det endrer du kjapt [emoji6]


Sent from my iPad using Tapatalk

eab
03/10/14, 00:06
Da innluften er kalkulert for er det en svært dårlig ide å bruke dumpventil som ventilerer til atmosfære. Blir krøll med fuelinga.

Det bør vel være gjennomførbart å måle lufta etter en eventuell åpen dumpventil? Det krever riktignok litt omrokkering av sensorer, ledninger og rør.

mrstfu
03/10/14, 08:53
Det bør vel være gjennomførbart å måle lufta etter en eventuell åpen dumpventil? Det krever riktignok litt omrokkering av sensorer, ledninger og rør.

Jeg vet en del har fått det til, men vel så mange har slitt med at LMM eller huset til LMM ikke tåler trykket.

gswede
03/10/14, 10:59
Det går seff å rute luften tilbake etter maf, tviler dog på at de fleste tenker på det. Siden det var trådstarters 1 post her på forumet tenkte jeg det kunne være nyttig å nevne.

joakimh
04/10/14, 14:51
Takk for alle nyttige svar:)